.
Dizaina domāšana un inovācijas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KF_069 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ruta Siliņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma pamatiem, sniegt prasmes izmantot radošās domāšanas metodes. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma pamati | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Mīti par radošumu un inovāciju | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Violetās govis | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Radošs un inovatīvs cilvēks | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Indivīda un komandas loma inovācijas procesā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Radošās domāšanas metodes - Scamper, Radi iedomu personu | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Radošās domāšanas metodes - Gamestormings. Prāta vētra ar nejaušo stimulu | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Jaunu produktu attīstības metodes - 6 sigma. Fāžu-vārtu metode | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Ideju novērtēšanas un attīstības metodes. Izgāšanās un tās svinēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Ideju pārvēršana konceptos. Biznesa kanva. Darbības karte. Koncepti biznesa modeļa attīstībai | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa ietvaros, students patstāvīgi lasa ieteikto literatūru - grāmatas, pētījumus un profesionālo literatūru, skatās video un audio materiālus, kā arī līdzdarbojas lekcijās un semināros. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas tiks pārbaudītas pēc semināru darba un eksāmena. Kopējo kursa novērtējumu veidos katra pārbaudījuma vērtējuma īpatsvars: Katrs semināra uzdevums (4 uzdevumi) - 15%; Eksāmens - 40%. Lai katrs pārbaudījums tiktu ieskaitīts, studentam jāiegūst minimālais punktu skaits katrā pārbaudījumā - 4 punkti, bet maksimālais punktu skaits ir 10. Ja darbi ir neieskaitīti, tad tie jāveic atkārtoti. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti apgūst šādas zināšanas: 1) Pārzinās dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma procesu. 2) Zinās un pratīs pielietot inovācijas klasifikācijas veidus. 3) Zinās, kā atšķirt inovācijas mītus no patiesības. 4) Pārzinās dažādas radošās domāšanas metodes. 5) Zinās, ar ko atšķiras radošs un inovatīvs cilvēks. 6) Spēs raksturot indivīda un komandas lomu inovācijas procesā. 7) Iegūs zināšanas par laterārās un vertikālās domāšanas pamatprincipiem. 8) Zinās, kādas radošās domāšanas metodes izmantot, pamatojoties uz izvirzīto mērķi. 9) Pārzinās un pratīs pielietot jaunu produktu attīstības metodes. 10) Zinās metodes, kā novērtēt idejas. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: 1) atpazīt un analizēt dizaina domāšanas, inovācijas, radošuma būtību. 2) klasificēt inovācijas pēc dažādiem klasifikācijas veidiem. 3) atšķirt inovācijas mītus no patiesības. 4) praksē izmantot violeto govju teoriju 5) salīdzināt un analizēt vertikālās un laterārās domāšanas piemērus. 6) izmantot dažādas radošās domāšanas metodes, lai radītu jaunas idejas. 7) analizēt un novērtēt radītās idejas. 8) izmantot biznesa kanvu un darbības karti, lai idejas pārvērstu konceptos. 9) pielietot konceptus biznesa modeļa attīstībai. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: 1) Patstāvīgi analizēt dizaina domāšanas un inovācijas procesus. 2) Radīt inovatīvas idejas, izmantojot radošās domāšanas metodes. 3) Analizēt un salīdzināt dažādas radošās domāšanas metodes, lai sasniegtu dizaina domāšanas procesa mērķi. 4) Izvērtē un noteikt indivīda un komandas lomu dizaina domāšanas procesā. 5) Izvērtē iespējas ideju pārvēršanai konceptos. 6) Izprast ideju novērtēšanas pamatprincipus. 7) Argumentēt un diskutēt par inovācijas attīstības procesu. 8) Attīstīt dizaina domāšanas kompetenci. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Anthony, S.D. (2012). The little black book of innovation. Harvard Business review Press, Boston | ||||||||
2 | Berkun, S. (2010), The Myths of Innovation. O’Reilly, Sebastopol | ||||||||
3 | Bono, E. (2011). Kā gūt radošas idejas. Zvaigzne ABC, Rīga | ||||||||
4 | Bono, E. (2009). Sešas domāšanas cepures. Zvaigzne ABC, Rīga | ||||||||
5 | Dyer, J., Gregersen, H. and Christensen, C.M. (2011). The Innovator's DNA: Mastering | ||||||||
6 | The Five Skills of Disruptive Innovators. Harvard Business Review Press, Boston | ||||||||
7 | Tidd, J., Bessant. J., Pavitt, K. (2001). Managing Innovation. 2nd edition. John Wiley&Sons | ||||||||
8 | Skarzynski, P., Gibson, R. (2008). Innovation to the Core: A Blueprint for Transforming the Way Your Company Innovates. Harvard Business Review Press |