.
Globālās komunikācijas sociālie, politiskie un kultūras procesi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_091 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorija | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ivans Jānis Mihailovs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Humanitāro vai sociālo zinātņu bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studentu izpratni un attīstīt praktiskās pētnieciskās prasmes sabiedrības un komunikācijas struktūru un formu analīzē globalizācijas kontekstā, aplūkojot globalizācijas procesu/-us kā daudzslāņainu fenomenu, kas izpaužas kultūrā, politisko lēmumu pieņemšanā, sociālajā telpā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mūsdienu sabiedrības attīstības procesi. Ievads globalizācijas diskursa attīstībā: process vai notikums? Globalizācijas definēšanas un hronoloģijas problemātika. Globalizācija pasaules attīstības procesu dinamikā. Kas mainās globalizācijas procesā: laika un telpas kategorijas un to transformācija. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Globalizācijas diskursīvā tradīcija: trīs globalizācijas analīzes „skolas”. Hiperglobālisti, skeptiķi, transformisti. Antiglobālisma veidi, izpausmes. Globālā komunikācija mūsdienu pasaulē. Informatīva līdzdalība un komunikatīva atstumtība. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Globalizācija un reliģija. Jaunas ticības meklējumi. Ekonomikas dilemmas globalizācijas izaicinājumu kontekstā. "Globālās" valsts un pārvaldes transformācijas. Globalizācija un mūsdienu krīze. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Tiesību transformācija globalizācijas kontekstā. Cilvēktiesības kā globalizācijas aģents. Globalizācija un kultūra. Patērētāju sabiedrība – globalizācijas aģents. Globalizācija un glamūrs. Globālo draudu analīze. Globalizācijas izpausmes un attīstības „bilance” Latvijā. Mūsdienu krīzes. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
5 | 1. Referātu prezentācija. Globalizācijas fenomens: globalizācijas atgriezeniskā saite ar ietekmējamām mērķgrupām un nozarēm. Reģionālās attīstības scenāriji Eiropas Savienības politikas kontekstā. 2. Referātu prezentācija. Globalizācija Latvijā. 3. Referātu prezentācija - studentu izvēlēts temats. | Nodarbības | 8.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Uzdevums – studējošajiem, vienojoties ar pasniedzēju, jāizvēlas referāta temats un jāprezentē referāts. Studējot tālmācībā, studentiem patstāvīgi ir jāiepazīstās ar pasniedzēja izstrādātajiem materiāliem, kā arī jāpiedalās diskusijā ar pasniedzēju par pasniedzēja izvēlētajiem kursa satura jautājumiem. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Iepazišanās ar pasniedzēja izstrādātajiem materiāliem un dalība semināros – 30%; referāts – 70%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie izprot globalizācijas būtību un norisi, apzinās daudzveidīgas interpretācijas iespējas. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie spēs patstāvīgi analizē aktuālos notikumus komunikācijā, kultūrā, sociālajā sfērā, politikā, ņemot vērā globālos diskursus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs integrēt globalizācijas fenomenu pētnieciskās pieejas savās studijās un pētniecībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Literatūras saraksts (tikai latviešu valodā). Studenti ir īpaši aicināti meklēt jaunākos avotus svešvalodās, izmantojot zin.datu bāzes un Inteneta iespējas: | ||||||||
2 | Globāla dienaskārtība. – Rīga: Zinātne, 2007. | ||||||||
3 | Džonsone B. Māja bez atkritumiem. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
4 | Stīgers M. Globalizācija. Ļoti saistošs ievads. – [b. v.]: ¼ satori, 2008. | ||||||||
5 | Stiglics Dž. Globalizācija un neapmierinātība ar to. – Rīga: BAT, 2010. | ||||||||
6 | Ekonomiskā krīze Latvijā: veiksmes stāsta pēcgarša. – Rīga: RSU, 2016. | ||||||||
7 | Krīzes kā Eiropas Savienības liktenis. - Rīga: Latvijas Ārpolitikas institūts, 2021. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Hanovs D., Mihailovs I.J., Tēraudkalns V. Globalizācija: teorijas un prakses. – Rīga: [b.i.], 2006. | ||||||||
2 | Apvienoto Nāciju Organizācija. Globālas atbildes globāliem jautājumiem. – Rīga: Zinātne, 2007. | ||||||||
3 | Agora 5. Paterniecības izpausmes Latvijā un ārpus tās. – Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. | ||||||||
4 | Hanovs D. Šeit, visur un tagad... Globalizācija Latvijā: konteksti, diskursi un dalībnieki. – Rīga: Drukatava, 2008. |