Pārlekt uz galveno saturu

Kvalitātes vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:47
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_142LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:VadībzinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ivans Jānis Mihailovs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vadībzinātne.
Mērķis:
Padziļināt studējošo izpratni par kvalitātes vadības sistēmu būtību un procesiem, to prasību piemērošanu un ieviešanu organizācijas darbā; aktualizēt kvalitātes vadības nodrošināšanas galvenos pamatprincipus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitātes izpratne un tās mērķis.Lekcijas2.00auditorija
2Preču un pakalpojumu kvalitāte.Nodarbības1.00auditorija
3Kvalitātes vadības aspekti. ISO kvalitāte.Lekcijas1.00auditorija
4Organizācijas darba kvalitāti ietekmējošie faktori.Nodarbības1.00auditorija
5Procesu aprakstīšanas instrumenti.Lekcijas1.00auditorija
6Organizācijas darba kvalitāte.Lekcijas1.00auditorija
7Datu apkopošanas un analīzes instrumenti.Nodarbības2.00auditorija
8Kvalitātes vadības ekonomiskā efektivitāte.Lekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kvalitātes vadības sistēmas analīze – prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji:
10 ballu skalā, atbilstoši RSU noteiktajai kārtībai: Dalība semināros – 20%. Prezentācija – 40%. Eksāmens – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie izprot kvalitātes vadības sistēmu būtību un nozīmi profesionālajā darbībā, pārzina organizācijas kvalitātes vadības instrumentus un to pielietojuma iespējas.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie vērtē kvalitātes vadības procesu un darbību kopsakarības organizācijā.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie izstrādā priekšlikumus, veicinot kvalitātes vadības attīstību izvēlētajā organizācijā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Zygon Baltic Consulting: Kvalitātes vadības sistēma – KVS pamati (1.daļa). – Rīga: Biznesa partneri.
2Lāmanens K., Tominens K. (2007) Procesu vadības izcilības kritēriji. Rīga: Biedrība „Latvijas Biznesa konsultantu asociācija”.
3Leilands J. (2009) Kvalitātes vadības sistēmas. Jaunā ISO 9001:2008. Rīga: LV.
4Bergman, B., Klefsjö, B. (2010) Quality: From Customer Needs to Customer Satisfaction. – Lund: Studentlitteratur AB.
5LVS EN ISO 9000:2007 Kvalitātes pārvaldības sistēmas. Pamatprincipi un terminu vārdnīca (Quality management systems. Terminology and vocabulary (ISO 9000: 2005)
Papildu literatūra
1Forands I. (2009) Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Latvijas Izglītības fonds.
2Potoski, M., Prakash, A. (2013) Do Voluntary Programs Reduce Pollution? Examining ISO 14001’s Effectiveness across Countries. The Policy Studies Journal, Vol. 41, No. 2.
Citi informācijas avoti
1Charles D. Shaw, Isuf Kalo. A background for national quality policies in health systems. WHO, 2002. (http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0019/142066/…)
2Latvijas Kvalitātes asociācija http://www.kvalb.lv/
3International Organization for Standardization https://www.iso.org