Pārlekt uz galveno saturu

Studentu medijs III

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:23.05.2024 13:33:20
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_271LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorijaMērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Marta Herca
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūts kurss "Ievads studijās un specialitātē".
Mērķis:
Studentu medijs darbojas kā laboratorija, kur studenti izmēģina savus spēkus kvalitatīvu mediju materiālu veidošanā. Kursa laikā students iemācās no idejām attīstīt stāstu, plānot materiāla vākšanu, veikt apstrādi, strādāt ar tekstu, fotogrāfiju un skaņu, un novest darbu līdz publicēšanai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Video stāsta veidošanas pamatprincipiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Izpēte un scenārijsLekcijas1.00auditorija
3Kadru plānsNodarbības1.00auditorija
4Materiāla vākšanaNodarbības1.00auditorija
5Montāžas fāzes, aizkadra tekstsNodarbības1.00datorklase
6Pēcapstrāde - montāža, skaņas dizains, krāsošana, grafika, tekstiNodarbības1.00auditorija
7Stāsta ielaišana sociālo mediju apritē - tīzerisNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Video stāsta veidošanas pamatprincipiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Izpēte un scenārijsLekcijas1.00auditorija
3Kadru plānsNodarbības1.00auditorija
4Materiāla vākšanaNodarbības1.00auditorija
5Montāžas fāzes, aizkadra tekstsNodarbības1.00datorklase
6Pēcapstrāde - montāža, skaņas dizains, krāsošana, grafika, tekstiNodarbības1.00auditorija
7Stāsta ielaišana sociālo mediju apritē - tīzerisNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Videostāsta izveide publicēšanai Studentu medijā.
Vērtēšanas kritēriji:
Darbs nodarbībās - 30%, publikācija - 70%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti saprot video formāta priekšrocības un cik daudz laika, cilvēkresursu un kādu tehniku vajadzēs, lai izveidotu videostāstu.
Prasmes:Studenti pārzina visus ar video veidošanu saistītos aspektus - idejas izstrāde, scenārija rakstīšana, kadruplāna zīmēšana, video filmēšanas tehnikas, montāžas pamatprincipi, pēcapstrāde, publicēšana.
Kompetences:Spēj profesionālā valodā veikt saturisku un tehnisku videostāsta analīzi.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Literatūra praktiskajam kursam nav paredzēta
2The Online Journalism Handbook: Skills to survive and thrive in the digital age. Paul Bradshaw, 2017. (pdf e-studijās)
3Multimedia Storytelling for Digital Communicators in a Multiplatform World. Seth Gitner, 2015. (pdf e-studijās)
4Video Journalism for the Web: A Practical Introduction to Documentary Storytelling, Kurt Lancaster, 2013. (pdf e-studijās)
5Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community, Joe Lambert, 2013. (pdf e- studijās)