.
Studentu medijs III
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:23.05.2024 13:33:20
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_271 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorija | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Marta Herca | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūts kurss "Ievads studijās un specialitātē". | ||||||||
Mērķis: | Studentu medijs darbojas kā laboratorija, kur studenti izmēģina savus spēkus kvalitatīvu mediju materiālu veidošanā. Kursa laikā students iemācās no idejām attīstīt stāstu, plānot materiāla vākšanu, veikt apstrādi, strādāt ar tekstu, fotogrāfiju un skaņu, un novest darbu līdz publicēšanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Video stāsta veidošanas pamatprincipi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Izpēte un scenārijs | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kadru plāns | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Materiāla vākšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Montāžas fāzes, aizkadra teksts | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
6 | Pēcapstrāde - montāža, skaņas dizains, krāsošana, grafika, teksti | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Stāsta ielaišana sociālo mediju apritē - tīzeris | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Video stāsta veidošanas pamatprincipi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Izpēte un scenārijs | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kadru plāns | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Materiāla vākšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Montāžas fāzes, aizkadra teksts | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
6 | Pēcapstrāde - montāža, skaņas dizains, krāsošana, grafika, teksti | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Stāsta ielaišana sociālo mediju apritē - tīzeris | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Videostāsta izveide publicēšanai Studentu medijā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Darbs nodarbībās - 30%, publikācija - 70%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti saprot video formāta priekšrocības un cik daudz laika, cilvēkresursu un kādu tehniku vajadzēs, lai izveidotu videostāstu. | ||||||||
Prasmes: | Studenti pārzina visus ar video veidošanu saistītos aspektus - idejas izstrāde, scenārija rakstīšana, kadruplāna zīmēšana, video filmēšanas tehnikas, montāžas pamatprincipi, pēcapstrāde, publicēšana. | ||||||||
Kompetences: | Spēj profesionālā valodā veikt saturisku un tehnisku videostāsta analīzi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Literatūra praktiskajam kursam nav paredzēta | ||||||||
2 | The Online Journalism Handbook: Skills to survive and thrive in the digital age. Paul Bradshaw, 2017. (pdf e-studijās) | ||||||||
3 | Multimedia Storytelling for Digital Communicators in a Multiplatform World. Seth Gitner, 2015. (pdf e-studijās) | ||||||||
4 | Video Journalism for the Web: A Practical Introduction to Documentary Storytelling, Kurt Lancaster, 2013. (pdf e-studijās) | ||||||||
5 | Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community, Joe Lambert, 2013. (pdf e- studijās) |