Pārlekt uz galveno saturu

Uzvedības maiņas komunikācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:23
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_274LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; BibliotēkzinātneMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs; Veselības vadība; Sporta treneris; Komunikācijas zinātne; Sabiedrības veselība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Vita Savicka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sabiedrisko attiecību principi un metodes, sabiedrisko attiecību ētika, komunikācijas teorijas.
Mērķis:
Veidot izpratni par sociālo un veselības komunikāciju. Apgūt zināšanas par teorijām, kas apraksta cilvēka uzvedības maiņas procesu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Uzvedības maiņas teorētiskais pamats. Stratēģiskā komunikācija, biheiviorisms un sociāli kognitīvā teorija. Kopienas līmeņa teorijas. Starppersonu līmeņa teorijas.Lekcijas2.00auditorija
2Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļiLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijāLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Uzvedības maiņas teorētiskais pamats. Stratēģiskā komunikācija, biheiviorisms un sociāli kognitīvā teorija. Kopienas līmeņa teorijas. Starppersonu līmeņa teorijas.Lekcijas2.00auditorija
2Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļiLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijāLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Esejas, izmantojot norādītos literatūras avotus. Esejā jāapkopo galvenās atziņas, kas gūtas no literatūras avota. Tās jāinterpretē, izmantojot konkrētus piemērus vai novērojumus. Kampaņu analīze. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Spēja izprast teoriju un to integrēt praktiskajos uzdevumos – līdz 7 ballēm. Spēja izprast teoriju un to integrēt praktiskajos uzdevumos, radot savu pieeju komunikācijas stratēģijas izstrādē – no 7–10 ballēm.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pārzina jēdzienus, definīcijas un teorijas pamatprincipus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj izvēlēties komunikācijas mērķim atbilstošas sociālās un veselības komunikācijas pieejas un teorijas.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj integrēt teorētiskās zināšanas komunikācijas stratēģiju izstrādē, kas vērstas uz sabiedrības un indivīdu uzvedības maiņu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Donavan, Rob and Nadine Henley. (2010). Principles and Practice of Social Marketing: An International Perspective. Cambridge University Press;
2Ewing T., Michael. (2010). Social Marketing. New York, Routledge
3Philip Kotler. (2002). Ned Roberto Nancy Lee. Social marketing: Improving the quality of life. SAGE Publication
4Renata Schiavo. (2013). Health communication: from theory to practice. San Francisco. Jossey-Bass
5Alan R., Andreasen. (2006). Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication
6Golden, S. D., & Earp, J. A. L. (2012). Social Ecological Approaches to Individuals and Their Contexts: Twenty Years of Health Education & Behavior Health Promotion Interventions. Health Education and Behavior, 39(3), 364–372.
7Fischer-Kowalski, M. (2015). Social Ecology. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 254–262.
8Allegrante, J. P. (2015). Policy and Environmental Approaches in Health Promotion. Health Education & Behavior, 42(1_suppl), 5S–7S.
9Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (2016). Veselības psiholoģija.
10Joseph, R. P., Daniel, C. L., Thind, H., & Benitez, T. J. (2016). Applying Psychological Theories to Promote Long-Term Maintenance of Health Behaviors. (Cld).
11Evans, W. D., & Mccormack, L. (2008). in Health Care : Communicating Evidence to Change Consumer Behavior. 781–792.
12Singaiah, G., & Laskar, S. R. (2015). Understanding of Social Marketing : A Conceptual Perspective. 16(2), 213–235.
13Mary, K. (1996). Bringing order to chaos : Communication and health. Communication studies, Vol.47 (3), p.229-242
14Lee, C., & Kam, J. A. (2015). Why Does Social Capital Matter in Health Communication Campaigns? Communication research, Vol.42 (4), p.459-481
Papildu literatūra
1Ruben, B. D. (2016). Communication Theory and Health Communication Practice : The More Things Change , the More They Stay the Same 1. 1–11.
2McGill, B., O’Hara, B. J., Bauman, A., Grunseit, A. C., & Phongsavan, P. (2019). Are Financial Incentives for Lifestyle Behavior Change Informed or Inspired by Behavioral Economics? A Mapping Review. American Journal of Health Promotion, 33(1), 131–1
3Golden, S. D., McLeroy, K. R., Green, L. W., Earp, J. A. L., & Lieberman, L. D. (2015). Upending the Social Ecological Model to Guide Health Promotion Efforts Toward Policy and Environmental Change. Health Education and Behavior, 42(7440), 8–14. http
4Mullainathan, S., & Thaler, R. H. (2015). Behavioral Economics. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 437–442.
5Dutta-Bergman, M. J. (2005). Theory and practice in health communication campaigns. Health Communication, 18(2)
6Leigh, A. (2015). How behavioural economics does and can shape public policy. Economic and Labour Relations Review, 26(2), 339–346.
7Noar, S. M., Grant Harrington, N., Van Stee, S. K., & Shemanski Aldrich, R. (2011). Tailored Health Communication to Change Lifestyle Behaviors. American Journal of Lifestyle Medicine, 5(2), 112–122.
8Walter, N., Ball-Rokeach, S. J., Xu, Y., & Broad, G. M. (2018). Communication Ecologies: Analyzing Adoption of False Beliefs in an Information-Rich Environment. Science Communication, 40(5), 650–668.
9Crawshaw, P. (2014). Changing Behaviours, Improving Outcomes? Governing Healthy Lifestyles Through Social Marketing. 9, 1127–1139.
10Prochaska, J. O. (2008). Decision Making in the Transtheoretical Model of Behavior Change. 845–849.
11Cickusic, V., & Salihbegovic, E. M. (n.d.). Health Communication. (5), 219–222.