.
Pētniecība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.09.2021 14:03:10
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_063 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Līga Ēriksone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Socioloģijā, ētikā, saskarsmes psiholoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par zinātniskās darbības principiem un praktisko pētniecisko darbību veselības aprūpē un vecmātes specialitātē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātnes funkcijas, zinātniskās pētniecības process, pētniecības jēdzieni. Pētījuma projekts, pētījumu ētiskie principi, metodoloģijas aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Metodoloģijas aspekti – zināšanu patiesums, validitāte, stratēģijas pamatprincipi. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecības instrumenti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. Pētījuma dalībnieku atlase. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Skalu pielietojums pētniecībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pētniecības tēma, mērķis. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Pētījuma dalībnieku atlase. Pētniecības instrumenti. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Secinājumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti patstāvīgi gatavo divas prezentācijas, analizējot zinātniskos rakstus, demonstrējot prasmi definēt zinātniskās kategorijas. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa nodarbību apmeklējums obligāts; semināru vērtējums – „ieskaitīts” vai „neieskaitīts". Noslēgumā – eksāmens. Vērtējums 10 ballu sistēmā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zina pētniecības virzienus un tendences, pētījuma organizēšanas nosacījumus un ierobežojumus, biežākās kļūdas, ticamības kritērijus, pētniecības metodes, pētījuma instrumentus. | ||||||||
Prasmes: | Studenti spēj identificēt aktuālākās nozares problēmas, formulēt zinātniskās kategorijas, izveidot pētījuma instrumentu, plānot pētījuma procesu, iegūt un interpretēt pētniecības procesam atbilstošus literatūras avotus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti argumentē izvēlētās pētnieciskās darbības virzienu, izvēlēto metodoloģiju, veido pētniecības instrumentu, ko integrē kvalifikācijas darba veidošanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K., Pipere A.,Kamerāde D.,Kristapsone S. Ievads pētniecībā: stratēģija, dizains, metodes. Raka, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Pipere A., Kamerāde D., Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. Raka, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā.Rīga: Turība, 2014. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Baltiņš M. Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne, 2003. | ||||||||
2 | Umberto E. Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga. J.Rozes apgāds., 2006. | ||||||||
3 | Lasmanis A.Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2.grāmata.SIA „Izglītības soļi”, 2002. | ||||||||
4 | Raščevska M.,Kristapsone S. Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga, 2000. | ||||||||
5 | Kroplijs A., Raščevska M.Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. 2.izd. Rīga: Raka, 2010. | ||||||||
6 | Geske A. Izglītības pētniecība. LU Akadēmiskais apgāds, 2006. | ||||||||
7 | Raščevska M.Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: Raka, 2005. | ||||||||
8 | Nucho A.O., Vidnere M.Intervēšanas prasme. Raka, 2012. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.solidata.lv/solutions |