Pārlekt uz galveno saturu

Komercdarbības vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 09:45:58
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_058LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Signe Luika
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas22
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas4
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas8
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Studiju kursi: komercdarbības pamati, mikroekonomika, makroekonomika.
Mērķis:
Dot iespēju uzlabot teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas komercdarbībā, lai spētu veikt un vadīt komercdarbību.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komercdarbības formas – to dibināšanas tiesiskie un organizatoriskie jautājumi.Lekcijas1.00cits
2Biznesa plāns, tā saturs.Nodarbības1.00cits
3Produkcija vai pakalpojums.Nodarbības1.00cits
4Tirgus analīze.Nodarbības1.00cits
5Tirgvadības stratēģija, sporta tirgzinības komercdarbībā.Nodarbības2.00cits
6Uzņēmuma funkcionēšana.Nodarbības1.00cits
7Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas.Nodarbības1.00cits
8Svarīgāko biznesa plāna pasākumu grafiks.Nodarbības1.00cits
9Komercdarbības riski un problēmas.Nodarbības1.00cits
10Finanses.Nodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komercdarbības formas – to dibināšanas tiesiskie un organizatoriskie jautājumi.Lekcijas0.50cits
2Biznesa plāns, tā saturs.Lekcijas0.50cits
3Produkcija vai pakalpojums.Nodarbības1.00cits
4Tirgus analīze.Nodarbības0.50cits
5Tirgvadības stratēģija, sporta tirgzinības komercdarbībā.Nodarbības1.00cits
6Uzņēmuma funkcionēšana.Nodarbības0.50cits
7Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas.Nodarbības0.50cits
8Svarīgāko biznesa plāna pasākumu grafiks.Nodarbības0.50cits
9Komercdarbības riski un problēmas.Nodarbības0.50cits
10Finanses.Nodarbības0.50cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Produkta vai pakalpojuma raksturojums sporta jomā; tirgus analīze; tirgvadība stratēģijas izstrāde; uzņēmuma funkcionēšanas apraksts; uzņēmuma vadības un nodarbināto personu apraksts; svarīgāko biznesa plāna pasākumu grafiks; biznesa plāna izstrāde sporta jomā un prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji:
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%). Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums), attieksmi un individuālo attīstības dinamiku.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Noteikt savas uzņēmējdarbības modeli, jaunu vērtību radīšanai. 2. Lietot finanšu plānošanas un prognozēšanas metodes, biznesa idejas īstenošanai. 3. Kritiski izvērtēt riskus, kas saistīti ar plānotajām darbībām, biznesa idejas īstenošanai. 4. Uzņemties savu individuālo un komandas atbildību jaunu vērtību radīšanā.
Prasmes:5. Pārzinās un pielietos projekta izstrādes un vadīšanas pamatprincipus. 6. Pielietos lēmumu pieņemšanas metodes. Plānošana metodes.
Kompetences:7. Spēja veikt savu profesionālo darbību, atbilstoši izvēlētajam uzņēmējdarbības modelim. 8. Spēja attīstīt biznesa plānu balstoties uz izstrādāto modeli.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Alsiņa R., Gertners G. Uzņēmējdarbības plānošanas principi un metodes. R.: RTU, 2005. - 47 lpp. (akceptējams izdevums)
2Diderihs H. Uzņēmumu ekonomika. Rīga: Zinātne, 2000. (akceptējams izdevums)
3Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2009. (akceptējams izdevums)
4Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga: J.Rozes apgāds, 2019.
5Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)
6Neilande J. Komersanta ABC. Rīga, Zvaigzne ABC, 2013.
7Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.
8Ārvalstu studentiem/For international students:
9Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.
Papildu literatūra
1Šķiltere D. Uzņēmuma vadīšana. Rīga, 1998.
Citi informācijas avoti
1Likumi/Laws
2LR Uzņēmumu reģistrs/Register of Companies of the Republic of Latvia
3Dienas Bizness
4MCkinsey