Pārlekt uz galveno saturu

Stratēģiskā vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.10.2024 09:11:59
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_084LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātne; Sporta pedagoģijaMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ieva Kalve
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas22
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Studiju kursa Vadības teorija apguve.
Mērķis:
Paplašināt zināšanas par stratēģisko vadīšanu, kā arī veidot izpratni par stratēģiskās plānošanas nozīmi un stratēģisko plānu realizēšanu praksē, balstoties uz pasaules pieredzi.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Stratēģiskās vadības būtība un nozīmeLekcijas1.00cits
2Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodesLekcijas1.00cits
3Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)Lekcijas3.00cits
4Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumosLekcijas2.00cits
5Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošanaLekcijas2.00cits
6Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīzeLekcijas2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Stratēģiskās vadības būtība un nozīmeLekcijas0.50cits
2Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodesLekcijas0.50cits
3Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)Lekcijas2.00cits
4Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumosLekcijas1.00cits
5Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošanaLekcijas1.00cits
6Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīzeLekcijas1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi un grupās pētīt informāciju par stratēģisko vadību un plānošanu, kā arī būt informētam par aktualitātēm stratēģiskajā plānošanā un biznesa pasaulē kopumā. Sagatavot prezentācijas par kursa laikā norādītajām tēmām, nokārtot noslēguma pārbaudi.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs, to veido: - Semināri/prezentācijas; - Lasīšanas atskaites; - Noslēguma darbs.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Zina stratēģiskās plānošanas un vadības pamatus; 2. Zina dažādas stratēģiskās analīzes un stratēģiju veidošanas metodes; 3. Zina par jaunākajām tendencēm stratēģiskajā plānošanā un vadībā.
Prasmes:4. Prot veikt dažādas stratēģiskās analīzes; 5.; Prot veikt stratēģiju un dažādu stratēģisko dokumentu izvērtēšanu.
Kompetences:6. Spēj atlasīt un izvērtēt konkrētai situācijai piemērotāko stratēģiskās vadības pieeju; 7. Spēj paši veikt kādu no stratēģiskajām analīzēm vai izvērtēt citu veikumu; 8. Spēj salīdzināt dažādu valstu un organizāciju pieejas un pieredzi stratēģiskajos jautājumos; 9. Spēj izstrādāt vai izvērtēt citu izstrādātus stratēģiskos dokumentus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Ieva Kalve. “Apseglot pārmaiņu vējus. Stratēģiskā un pārmaiņu vadība”. Rīga: Turība, 2005. (akceptējams izdevums)
2Robert M., Grant. „Contemporary Strategy Analysis”. Malden: Blackwell, 2024.
3Nevils Leiks. „Stratēģiskā plānošana”. Multineo, 2007. (akceptējams izdevums)
4Ārvalstu studentiem/For international students:
5Robert M., Grant. „Contemporary Strategy Analysis”. Malden: Blackwell, 2024.
Papildu literatūra
1Maikls E. Gerbers. “Uzņēmējdarbības meistarība”. Rīga: Zoldnera izdevniecība, 2013.
2Donalds Dž. Tramps, Roberts T.Kijosaki. “Kāpēc mēs gribam, lai jūs kļūtu bagāts”. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.
3Carl W. Stern, Michael S. Deimler. The Boston Consulting Group on Strategy. John Wiley & Sons, 2006.
4Harvard Business Review (ikmēneša menedžmenta žurnāls/a monthly management journal)
5Ridderstråle, Jonas. Funky business forever: how to enjoy capitalism. 3rd edition. Harlow: Financial Times/Pearson, 2008.
6Arnold C. Cooper, Sharon A. Alvarez, Alejandro A. Carrera, Luiz F. Mesquita, Roberto S. Vassol. „Entrepreneurial Strategies”. Blackwell, 2006.
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Carl W. Stern, Michael S. Deimler. The Boston Consulting Group on Strategy. John Wiley & Sons, 2006.
9Ridderstråle, Jonas. Funky business forever: how to enjoy capitalism. 3rd edition. Harlow: Financial Times/Pearson, 2008.
10Arnold C. Cooper, Sharon A. Alvarez, Alejandro A. Carrera, Luiz F. Mesquita, Roberto S. Vassol. „Entrepreneurial Strategies”. Blackwell, 2006.
Citi informācijas avoti
1mckinsey
2Dienas Bizness
3BCG
4Ārvalstu studentiem/For international students:
5mckinsey
6BCG