Skip to main content

Stratēģiskā vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.08.2024 16:30:25
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_084LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Uģis Ciematnieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)9Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas18
Kopā kontaktstundas22
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Studiju kursa Vadības teorija apguve
Mērķis:
Paplašināt zināšanas par stratēģisko vadīšanu, kā arī veidot izpratni par stratēģiskās plānošanas nozīmi un stratēģisko plānu realizēšanu praksē, balstoties uz pasaules pieredzi
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Stratēģiskās vadības būtība un nozīmeLekcijas1.00cits
2Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodesLekcijas1.00cits
3Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)Nodarbības3.00cits
4Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumosNodarbības2.00cits
5Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošanaNodarbības2.00cits
6Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīzeNodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Stratēģiskās vadības būtība un nozīmeLekcijas0.50cits
2Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodesLekcijas0.50cits
3Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu)Nodarbības2.00cits
4Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumosNodarbības1.00cits
5Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošanaNodarbības1.00cits
6Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīzeNodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi un grupās pētīt informāciju par stratēģisko vadību un plānošanu, kā arī būt informētam par aktualitātēm stratēģiskajā plānošanā un biznesa pasaulē kopumā. Sagatavot prezentācijas par kursa laikā norādītajām tēmām, nokārtot noslēguma ieskaiti.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Semināri/prezentācijas; Lasīšanas atskaites; Pārbaudījums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Zina stratēģiskās plānošanas un vadības pamatus 2. Zina dažādas stratēģiskās analīzes un stratēģiju veidošanas metodes 3. Zina par jaunākajām tendencēm stratēģiskajā plānošanā un vadībā
Prasmes:4. Prot veikt dažādas stratēģiskās analīzes 5. Prot veikt stratēģiju un dažādu stratēģisko dokumentu izvērtēšanu
Kompetences:6. Spēj atlasīt un izvērtēt konkrētai situācijai piemērotāko stratēģiskās vadības pieeju 7. Spēj paši veikt kādu no stratēģiskajām analīzēm vai izvērtēt citu veikumu 8. Spēj salīdzināt dažādu valstu un organizāciju pieejas un pieredzi stratēģiskajos jautājumos 9. Spēj izstrādāt vai izvērtēt citu izstrādātus stratēģiskos dokumentus
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Ieva Kalve. “Apseglot pārmaiņu vējus. Stratēģiskā un pārmaiņu vadība”. Rīga: Turība, 2005.
2Robert M., Grant. „Contemporary Strategy Analysis”. Malden: Blackwell 2005;
3Nevils Leiks. „Stratēģiskā plānošana”, Multineo, 2007.
Papildu literatūra
11. Maikls E. Gerbers. “Uzņēmējdarbības meistarība”. Rīga: Zoldnera izdevniecība, 2013.
22. Donalds Dž. Tramps, Roberts T.Kijosaki. “Kādēļ mēs gribam, lai jūs kļūtu bagāts”. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.
33. „The Boston Consulting Group on Strategy”, Carl W. Stern, Michael S. Deimler, John Wiley & Sons, 2006;
44. Harvard Business Review (ikmēneša menedžmenta žurnāls);
55. „Funky Business”, Kjell A Nordstrom, Jonas Ridderstrale, Book House Publishing 2001;
66. „Entrepreneurial Strategies”, Arnold C. Cooper, Sharon A. Alvarez, Alejandro A. Carrera, Luiz F. Mesquita, Roberto S. Vassolo, Blackwell 2006.
Citi informācijas avoti
1mckinsey
2DB
3BCG