Pārlekt uz galveno saturu

Nūjošanas pamati un didaktika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:35:45
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_093LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Baiba Smila
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sekmīgi apgūti iepriekšējie studiju kursi modulī : Vispārīgā pedagoģija, Pieaugušo izglītība, Visp. un attīstības psiholoģija, Anatomija, Fizioloģijas pamati, Sporta filozofijā, Pirmā palīdzība, Vecumposmu fizioloģija. Studiju kursu uzsākot ir nepieciešamas zināšanas, iemaņas un prasmes atbilstoši vispārējās vidējās izglītības standarta sportā beidzot.
Mērķis:
Dot studentiem iespēju apgūt teorētiskās un praktiskās pamatzināšanas nūjošanas pamatu mācīšanai sporta pedagoģijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mācību saturs jomā „Nūjošana P+D”. Mācību vide, vērtēšana. Drošības aspekti āra aktivitātēs.Lekcijas1.00cits
2Nūjošanas raksturojums. Nūjošanas aktivitātes Latvijā un Pasaulē Nūjošanas tehnikas veidi.Lekcijas1.00cits
3Mācīšanās stratēģiju, mācību metožu un paņēmienu izvēle dažādās pamatizglītības pakāpēs - saskaņā ar vecumposma īpatnībām, skolēnu sagatavotību, mācību uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem.Nodarbības2.00cits
4Nūjošanas tehnikas mācīšanas specifika dažāda vecuma, dzimuma un tehniskās sagatavotības cilvēkiem. Nūjošana Skolā.Nodarbības2.00cits
5Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.Nodarbības3.00cits
6Studiju kursa rezultātu pašvērtējums.Lekcijas1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mācību saturs jomā „Nūjošana P+D”. Mācību vide, vērtēšana. Drošības aspekti āra aktivitātēs.Lekcijas0.50cits
2Nūjošanas raksturojums. Nūjošanas aktivitātes Latvijā un Pasaulē Nūjošanas tehnikas veidi.Lekcijas0.50cits
3Mācīšanās stratēģiju, mācību metožu un paņēmienu izvēle dažādās pamatizglītības pakāpēs - saskaņā ar vecumposma īpatnībām, skolēnu sagatavotību, mācību uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem.Nodarbības1.00cits
4Nūjošanas tehnikas mācīšanas specifika dažāda vecuma, dzimuma un tehniskās sagatavotības cilvēkiem. Nūjošana Skolā.Nodarbības1.00cits
5Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.Nodarbības2.00cits
6Studiju kursa rezultātu pašvērtējums.Lekcijas1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju laikā studējošie, izmantojot lekciju materiālu un daudzveidīgus citus informācijas avotus, veic patstāvīgus darbus: 1) Plāno āra aktivitāti ar nūjošanas pamatiemaņām, tai skaitā izmantojot modernās tehnoloģijas- mobilās aplikācijas un, vai GPS reģistrēšanas ierīces; 2) nūjošanas laboratorijas darba izstrāde – individuālo prasmju, tehnikas novērtēšana, izstrādājot sev atbilstošas tehnikas pilnveides metodiku (vingrinājumi, dozējums); 3) gatavošanās nūjošanas teorētiskai ieskaite – testam un praktiskajām ieskaitēm, atbilstoši mācībspēka norādījumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju kursa gala vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. 1. 1.1. Nūjošanas tehnikas novērtēšana - video materiālu analizēšana 1.2. Nūjošanas mācīšanas metodika un tehnikas analizēšanā; 1) Inventāra izvēle; 2) Nūjošanas pamata tehnika; 3) Mācīšanas metodika skolā 1.3. Mācību stundas plāns (konspekts) 1.4. Mācību prakse 2. Studenta attieksme pret izglītošanos, individuālā attīstības dinamika
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Zina faktus, izprot teorijas un likumsakarības āra un piedzīvojuma aktivitātes (t.sk. nūjošanas), moduļa tēmās. Pārzina mācību stratēģijas, metodes un paņēmienus. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus.
Prasmes:Lieto daudzveidīgas mācību metodes, paņēmienus un mācību līdzekļus priekšmeta satura iegūšanai un vispārējo prasmju attīstīšanai. Veido atbalstošu mācību vidi, ievērojot konfidencialitātes un privātuma principus. Organizē reālai dzīvei pietuvinātas situācijas mācību procesā. Izvēlas atbilstošus paņēmienus mācību sasniegumu vērtēšanai nūjošanas aktivitātēs.
Kompetences:Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem. Organizē mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi. Spēj pamatot atgriezniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem/Regulations Regarding the State Basic Education Standard and Model Basic Education Programmes
2Nūjošana. LSPA studentiem. Metodiskais līdzeklis. B.Smila, K.Ciekurs. 2017 (e-studijas)
3Nūjošanas lekcijas LSPA KVS sistēmā/Clubbing lectures in the LSPA KVS system (e-studijas)
4Tim "T-Bone" Arem Nordic Walking a Total Body Experience. Book Surge, 2006 (akceptējams izdevums)
5Ārvalstu studentiem/For international students:
6Tim "T-Bone" Arem Nordic Walking a Total Body Experience. Book Surge, 2006 (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1K.Ciekurs, B.Smila. Nūjošanas tehnikas pamatu raksturojums un mācīšanas pamati LSPA maģistratūras studentiem. Metodiskais līdzeklis. 2014 (e-studijas)
2K.Ciekurs, B.Smila. Nūjošanas tehnikas analīze LSPA studentiem. Metodiskais līdzeklis. 2014 (e-studijas)
3K.Ciekurs, B.Smila. Nūjošana LSPA studentiem. Metodiskais līdzeklis. 2014 (e-studijas)
4Nūjo vesels! Praktiski padomi iesācējiem. Rīga: 36,6C, 2009. (e-studijas)
5Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Data bases of scientific articles, electronic sources of information.
Citi informācijas avoti
1Nūjošana
2Nūjotājiem
3INWA
4DNV
5Ārvalstu studentiem/For international students:
6INWA
7DNV