.
Vieglatlētika skolā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:38:27
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_094 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sandra Škutāne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Studiju kurss – Vieglatlētikas pamati un didaktika, Pirmsskolas un skolas sporta didaktika, Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži), Sporta fizioloģija, Sporta teorija. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju studentiem padziļināti apgūt Valsts pamatizglītības standarta un Vispārējās vidējās izglītības standartu mācību priekšmetā „Sports” ietverto vieglatlētikas vingrinājumu mācīšanu sākumskolā, pamatskolā un vidusskolā mācīšanas metodiku. Skola 2030. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika sākumskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika pamatskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika vidusskolā atbilstoši Vispārējās vidējās izglītības standartam mācību priekšmetā „Sports”. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Vieglatlētikas sacensību organizēšanas metodika. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Vieglatlētikas sacensību tiesāšanas metodika. Kontroldarbs. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Skriešanas un stafetes skriešanas mācīšanas metodika. Ātruma attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Tāllēkšanas veidu mācīšanas metodika. Ātrspēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Augstlēkšanas veidu mācīšanas metodika. Spēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Mešanas disciplīnu mācīšanas metodika. Izturības attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Pārbaudījums. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika sākumskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
2 | Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika pamatskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
3 | Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika vidusskolā atbilstoši Vispārējās vidējās izglītības standartam mācību priekšmetā „Sports”. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
4 | Vieglatlētikas sacensību organizēšanas metodika. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
5 | Vieglatlētikas sacensību tiesāšanas metodika. Kontroldarbs. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
6 | Skriešanas un stafetes skriešanas mācīšanas metodika. Ātruma attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
7 | Tāllēkšanas veidu mācīšanas metodika. Ātrspēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
8 | Augstlēkšanas veidu mācīšanas metodika. Spēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
9 | Mešanas disciplīnu mācīšanas metodika. Izturības attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Pārbaudījums. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgajā darbā students studē speciālo literatūru, izstrādā mājas darbus fizisko īpašību attīstīšanā, sporta stundas plāna sagatavošanā un trenējas vieglatlētikas vingrinājumu izpildīšanā, pilnveidojot savas kustību spējas, kā arī praktiskajās nodarbībās māca vingrinājumu izpildi citiem studentiem, spēj saskatīt kustību izpildes neprecizitātes un tās izlabot. TV pārraidēs un klātienē skatās vieglatlētikas sacensības, iepazīstas ar sacensību organizāciju, tiesāšanu. Kontroldarbā veic sacensību protokola labošanu pamatojoties uz patstāvīgi iegūtajām zināšanām. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu. Gala vērtējumu ieraksta ieskaišu grāmatiņā 10 ballu sistēmā atbilstoši LSPA prasībām. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm (minimālais līmenis). Ja studenta punktu summa ir mazāka par četrām ballēm, tad jākārto atkārtots pārbaudījums. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība praktiskajās nodarbībās, attieksme, studenta individuālā attīstības dinamika). Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: Zināšanas (50%) Prasmes (20%) Attīstības dinamika (20%) Attieksme (10%) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Izvēlēties un mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus 1. – 12.kl., pārvietošanos, soļošanu, priekšmetu pārvietošanu, šķēršļu pārvarēšanu. 2. Pielietojot didaktikas pamatprincipus mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus un pielietot tos fizisko īpašību attīstīšanai atbilstoši sensitīvajiem periodiem 1. – 12.kl. | ||||||||
Prasmes: | 3. Izvēlēties un mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus 1. – 12.kl., pārvietošanos, soļošanu, priekšmetu pārvietošanu, šķēršļu pārvarēšanu. 4. Pielietojot didaktikas pamatprincipus mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus un pielietot fizisko īpašību attīstīšanai atbilstoši sensitīvajiem periodiem 1. – 12.kl.5. 5. Prot variēt vieglatlētikas vingrojumu un vingrinājumu pielietojumu atbilstoši vides situācijai un konkrētā situācijā. | ||||||||
Kompetences: | Apgūst nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences vieglatlētikas trenera kvalifikācijā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Avotiņa I. Vieglatlētika. 2016. | ||||||||
2 | Avotiņa I., Škutāne S. Stafetes no sporta zāles līdz stadionam. Rīga: LSPA, 2015. | ||||||||
3 | Avotiņa I. Vieglatlētikas pamati 1.daļa. Rīga: LSPA, 2015. | ||||||||
4 | Avotiņa I. Vieglatlētikas pamati 2.daļa. Rīga: LSPA, 2015 | ||||||||
5 | Erdmanis H., Avotiņa I., Lupiks A. Vieglatlētikas vingrinājumi fiziskajā audzināšanā sākumskolā. 1998 (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Erdmanis H., Avotiņa I. Vieglatlētikas vingrinājumi pamatskolā. 1997 (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Erdmanis H. Vieglatlētikas vingrinājumi vidusskolā. 1997 (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | IAAF | ||||||||
9 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
10 | IAAF | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Jansone R., Krauksts V. Sporta izglītības didaktika skolā. Rīga: RaKa, 2006. | ||||||||
2 | Škutāne S., Avotiņa I. Skriešanas ABC – skrējēju speciālie vingrinājumi/Sports teorijā un praksē, 4.speciālizlaidums// Sports 2015, 34 – 37.lpp. | ||||||||
3 | Gailis M. Vieglatlētikas sacensību organizēšana un tiesāšanas metodika. Rīga: LSPA, 2003. 27.lpp. | ||||||||
4 | Bernhards V., Zaula Dz. Pirmie soļi vieglatlētikā, 1998 | ||||||||
5 | Bernhards V., Zaula Dz. Pirmie soļi vieglatlētikā 2.daļa, 2004 | ||||||||
6 | Staģis A. Latvijas vieglatlētika 100 gados, 1997 | ||||||||
7 | Ošiņš I. Latvijas olimpiskais zelts, sudrabs, bronza. 2008 | ||||||||
8 | Jansone R., Fernāte A., Bula – Biteniece I. Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga: RaKa, 2016 | ||||||||
9 | II studiju gada burtnīca vieglatlētikā. Rīga: LSPA, 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
10 | III Studiju gada burtnīca vieglatlētikā. Rīga: LSPA, 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | LAT-ATHLETICS | ||||||||
2 | Noskrien | ||||||||
3 | Skriesim | ||||||||
4 | VISC | ||||||||
5 | SKOLA2030 |