Skip to main content

Vieglatlētika skolā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.08.2024 15:39:15
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_094LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Uģis Ciematnieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Studiju kurss – Vieglatlētikas pamati un didaktika, Pirmsskolas un skolas sporta didaktika, Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži), Sporta fizioloģija, Sporta teorija.
Mērķis:
Dot iespēju studentiem padziļināti apgūt Valsts pamatizglītības standarta un Vispārējās vidējās izglītības standartu mācību priekšmetā „Sports” ietverto vieglatlētikas vingrinājumu mācīšanu sākumskolā, pamatskolā un vidusskolā mācīšanas metodiku. Skola 2030.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika sākumskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”.Lekcijas1.00cits
2Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika pamatskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”.Lekcijas1.00cits
3Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika vidusskolā atbilstoši Vispārējās vidējās izglītības standartam mācību priekšmetā „Sports”.Lekcijas1.00cits
4Vieglatlētikas sacensību organizēšanas metodika.Lekcijas1.00cits
5Vieglatlētikas sacensību tiesāšanas metodika. Kontroldarbs.Nodarbības1.00cits
6Skriešanas un stafetes skriešanas mācīšanas metodika. Ātruma attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.Nodarbības1.00cits
7Tāllēkšanas veidu mācīšanas metodika. Ātrspēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.Nodarbības1.00cits
8Augstlēkšanas veidu mācīšanas metodika. Spēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.Nodarbības1.00cits
9Mešanas disciplīnu mācīšanas metodika. Izturības attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.Nodarbības1.00cits
10Pārbaudījums.Nodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika sākumskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”.Lekcijas0.50cits
2Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika pamatskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”.Lekcijas0.50cits
3Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika vidusskolā atbilstoši Vispārējās vidējās izglītības standartam mācību priekšmetā „Sports”.Lekcijas0.50cits
4Vieglatlētikas sacensību organizēšanas metodika.Lekcijas0.50cits
5Vieglatlētikas sacensību tiesāšanas metodika. Kontroldarbs.Nodarbības0.50cits
6Skriešanas un stafetes skriešanas mācīšanas metodika. Ātruma attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.Nodarbības0.50cits
7Tāllēkšanas veidu mācīšanas metodika. Ātrspēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.Nodarbības0.50cits
8Augstlēkšanas veidu mācīšanas metodika. Spēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.Nodarbības0.50cits
9Mešanas disciplīnu mācīšanas metodika. Izturības attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.Nodarbības1.00cits
10Pārbaudījums.Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgajā darbā students studē speciālo literatūru, izstrādā mājas darbus fizisko īpašību attīstīšanā, sporta stundas plāna sagatavošanā un trenējas vieglatlētikas vingrinājumu izpildīšanā, pilnveidojot savas kustību spējas, kā arī praktiskajās nodarbībās māca vingrinājumu izpildi citiem studentiem, spēj saskatīt kustību izpildes neprecizitātes un tās izlabot. TV pārraidēs un klātienē skatās vieglatlētikas sacensības, iepazīstas ar sacensību organizāciju, tiesāšanu. Kontroldarbā veic sacensību protokola labošanu pamatojoties uz patstāvīgi iegūtajām zināšanām.
Vērtēšanas kritēriji:
Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu. Gala vērtējumu ieraksta ieskaišu grāmatiņā 10 ballu sistēmā atbilstoši LSPA prasībām. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm (minimālais līmenis). Ja studenta punktu summa ir mazāka par četrām ballēm, tad jākārto atkārtots pārbaudījums. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība praktiskajās nodarbībās, attieksme, studenta individuālā attīstības dinamika). Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: Zināšanas (50%) Prasmes (20%) Attīstības dinamika (20%) Attieksme (10%)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Izvēlēties un mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus 1. – 12.kl., pārvietošanos, soļošanu, priekšmetu pārvietošanu, šķēršļu pārvarēšanu. 2. Pielietojot didaktikas pamatprincipus mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus un pielietot tos fizisko īpašību attīstīšanai atbilstoši sensitīvajiem periodiem 1. – 12.kl.
Prasmes:3. Izvēlēties un mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus 1. – 12.kl., pārvietošanos, soļošanu, priekšmetu pārvietošanu, šķēršļu pārvarēšanu. 4. Pielietojot didaktikas pamatprincipus mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus un pielietot fizisko īpašību attīstīšanai atbilstoši sensitīvajiem periodiem 1. – 12.kl.5. 5. Prot variēt vieglatlētikas vingrojumu un vingrinājumu pielietojumu atbilstoši vides situācijai un konkrētā situācijā.
Kompetences:Apgūst nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences vieglatlētikas trenera kvalifikācijā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Avotiņa I., Vieglatlētika, 2016.g.
2Avotiņa I., Škutāne S., Stafetes no sporta zāles līdz stadionam, Rīga: LSPA, 2015.
3Avotiņa I., Vieglatlētikas pamati 1.daļa, Rīga: LSPA, 2015.
4Avotiņa I., Vieglatlētikas pamati 2.daļa, Rīga: LSPA, 2015
5II studiju gada burtnīca vieglatlētikā, Rīga: LSPA, 2000.
6III Studiju gada burtnīca vieglatlētikā, Rīga: LSPA, 2000.
7Erdmanis H., Avotiņa I., Lupiks A. Vieglatlētikas vingrinājumi fiziskajā audzināšanā sākumskolā, 1998
8Erdmanis H., Avotiņa I. Vieglatlētikas vingrinājumi pamatskolā, 1997
9Erdmanis H. Vieglatlētikas vingrinājumi vidusskolā, 1997
Papildu literatūra
1Jansone R., Krauksts V., Sporta izglītības didaktika skolā, Rīga: RaKa, 2006.
2Škutāne S., Avotiņa I., Skriešanas ABC – skrējēju speciālie vingrinājumi/Sports teorijā un praksē, 4.speciālizlaidums// Sports 2015, 34 – 37.lpp.
3Gailis M. Vieglatlētikas sacensību organizēšana un tiesāšanas metodika. Rīga: LSPA, 2003. 27.lpp.
4Bernhards V., Zaula Dz. Pirmie soļi vieglatlētikā, 1998
5Bernhards V., Zaula Dz. Pirmie soļi vieglatlētikā 2.daļa, 2004
6Staģis A. Latvijas vieglatlētika 100 gados, 1997
7Ošiņš I.Latvijas olimpiskais zelts, sudrabs, bronza, 2008
8Jansone R., Fernāte A., Bula – Biteniece I., Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt, Rīga: RaKa, 2016
Citi informācijas avoti
1IAAF
2LAT-ATHLETICS
3Noskrien
4Skriesim
5VISC
6SKOLA2030