.
Radošums sporta pedagoģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.10.2024 13:37:51
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_120 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Juris Grants | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Studiju kursa studijas uzsākot, ir nepieciešamas zināšanas, iemaņas un prasmes, atbilstoši bakalaura studiju programmas apguvei. Vēlamas zināšanas, iemaņas un prasmes, kuras apgūtas vienā no profesionālajām programmām (sporta skolotājs; vecākais sporta veida treneris; izglītības un sporta darba menedžeris; aktīvā tūrisma menedžeris), lai tās varētu saistīt ar jaunāko un aktuālāko šodienas pedagoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar aktuālām problēmām mūsdienu pedagoģijā, sporta pedagoģijā, vadoties no šodienas sociālajiem un tirgus ekonomikas apstākļiem. Studiju kurss veidots saskaņā ar pieciem mācīšanās pamattipiem, kas cilvēka mūžizglītības kontekstā XXI gadsimtā savā ziņā būs īstenie zinību balsti: mācīties zināt, mācīties darīt, mācīties dzīvot kopā, mācīties būt un mācīties prast izvēlēties. Kursa uzdevumi: - Sniegt teorētiskās zināšanas, prasmes un iemaņas par aktuālo pedagoģisko problēmu radošu pieeju, risināšanas iespējām pirmsskolā, vispārizglītojošā skolā, sporta skolā, pieaugušo tālākizglītībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Aktuālas problēmas mūsdienu pedagoģijā un sporta pedagoģijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | XXI gadsimta izglītības pieci balsti, to realizācija izglītībā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
3 | Pedagoģiskās mijiedarbības modeļi, to saistība ar mācīšanas un mācīšanās metodēm sportā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
4 | Mācīšanās veidi, stili, modeļi. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Sociālās prasmes un socializācija. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
6 | KM metode. H.Gārdnera daudzveidīgo spēju teorija un sports, vispusīgas personības attīstība. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
7 | Kreativitāte un sports. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||||
8 | Prāta kartes radoša pieeja pedagoģisko problēmu risināšanā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie patstāvīgi apgūs studija kursā paredzēto saturu papildus kontakta lekcijās deklarētajam saturam, izmantojot literatūru, interneta saites, datu bāzes. Vienas aktuālas problēmas mūsdienu pedagoģijā un sporta pedagoģijā izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Pedagoģiskās mijiedarbības modelis sportā, izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Mācīšanās veidi, stili, modeļi. Konkrēta mācīšanās veida izpēte un analīze sporta jomā - Rakstisks ziņojums. Kreativitātes piemēri sporta pedagoģijā. Izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Gatavošanās studiju kursa pārbaudījumiem - Pārbaudījums un tā aizstāvēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%); - studiju kursa gala pārbaudījums (30%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās aktuālākās problēmas mūsdienu pedagoģijā, sporta pedagoģijā no teorētiskās, praktiskās un sociālās puses. | ||||||||
Prasmes: | Noklausoties un apgūstot studiju kursu studentam: jāpārzina galvenās aktuālākās problēmas, ar kurām saskaras sporta pedagogi un sporta speciālisti šodienas izglītības jomā. | ||||||||
Kompetences: | Jāpārzina pedagoģiskas iespējas un jaunākais pedagoģiskais arsenāls Latvijā un Eiropā, lai radoši uzlabot bērnu un jauniešu, pieaugušo prasmes un izkoptu attieksmes, lai piemērotos mainīgai pasaulei, kurā cilvēki kļūst savstarpēji aizvien atkarīgāki. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bono E. Six Thinking Hats. Penguin Book, England, 2000. | ||||||||
2 | Buzan T., B.Buzan. The Mind Map Book. London: BBC, 2003. | ||||||||
3 | Cone at al. Interdisciplinary Teaching Through PE. Champaign, IL: HK, 1998. | ||||||||
4 | Geidžs L.N., Berliners C.D. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999. | ||||||||
5 | Līsmans K.P. Izglītība kā provokācija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2022. | ||||||||
6 | Aizaksons V. Stīvs Džobs. Rīga: Zvaigzne ABC, 2012. | ||||||||
7 | Mācies radoši domāt. Parauga programma un metodisko materiālu kopa. Rīga: LSPA, 2013. | ||||||||
8 | Šaha skolas modelis pamatskolai. ES programma “ERASMUS+”, 2019. | ||||||||
9 | Mācīšanās ir zelts. Autoru kolektīvs. Rīga: UNESCO LNK, 2001. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Jansone R., Fernāte A., Bula-Biteniece I. Sporta pedagoģija: vakar, šodien, rīt. Rīga: RaKa, 2016. | ||||||||
2 | Bennett B. at al. Cooperative Learning. Where Heart Meets Mind. Edina, MN: Interaction Book Company, 1991. | ||||||||
3 | Mācīsimies sadarbojoties. Autoru kolektīvs. Rīga: Mācību grāmata, 1998. | ||||||||
4 | Veilers P. Kreativitāte – tavas veiksmes atslēga. Rīga: Jumava, 2001. | ||||||||
5 | Suurla R. Development and Implementing Knowledge Management. Helsinki: Edita Prima Oy, 2002. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Kagan Publishing and Professional Development | ||||||||
2 | Stive Job’s 10 Rules for Success | ||||||||
3 | Interneta saites, periodiski un zinātniskie izdevumi |