Skip to main content

Radošums sporta pedagoģijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.10.2024 13:37:51
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_120LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Juris Grants
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Studiju kursa studijas uzsākot, ir nepieciešamas zināšanas, iemaņas un prasmes, atbilstoši bakalaura studiju programmas apguvei. Vēlamas zināšanas, iemaņas un prasmes, kuras apgūtas vienā no profesionālajām programmām (sporta skolotājs; vecākais sporta veida treneris; izglītības un sporta darba menedžeris; aktīvā tūrisma menedžeris), lai tās varētu saistīt ar jaunāko un aktuālāko šodienas pedagoģijā.
Mērķis:
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar aktuālām problēmām mūsdienu pedagoģijā, sporta pedagoģijā, vadoties no šodienas sociālajiem un tirgus ekonomikas apstākļiem. Studiju kurss veidots saskaņā ar pieciem mācīšanās pamattipiem, kas cilvēka mūžizglītības kontekstā XXI gadsimtā savā ziņā būs īstenie zinību balsti: mācīties zināt, mācīties darīt, mācīties dzīvot kopā, mācīties būt un mācīties prast izvēlēties. Kursa uzdevumi: - Sniegt teorētiskās zināšanas, prasmes un iemaņas par aktuālo pedagoģisko problēmu radošu pieeju, risināšanas iespējām pirmsskolā, vispārizglītojošā skolā, sporta skolā, pieaugušo tālākizglītībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Aktuālas problēmas mūsdienu pedagoģijā un sporta pedagoģijā.Lekcijas1.00auditorija
2XXI gadsimta izglītības pieci balsti, to realizācija izglītībā.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Pedagoģiskās mijiedarbības modeļi, to saistība ar mācīšanas un mācīšanās metodēm sportā.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
4Mācīšanās veidi, stili, modeļi.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Sociālās prasmes un socializācija.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
6KM metode. H.Gārdnera daudzveidīgo spēju teorija un sports, vispusīgas personības attīstība.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
7Kreativitāte un sports.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.50auditorija
8Prāta kartes radoša pieeja pedagoģisko problēmu risināšanā.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie patstāvīgi apgūs studija kursā paredzēto saturu papildus kontakta lekcijās deklarētajam saturam, izmantojot literatūru, interneta saites, datu bāzes. Vienas aktuālas problēmas mūsdienu pedagoģijā un sporta pedagoģijā izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Pedagoģiskās mijiedarbības modelis sportā, izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Mācīšanās veidi, stili, modeļi. Konkrēta mācīšanās veida izpēte un analīze sporta jomā - Rakstisks ziņojums. Kreativitātes piemēri sporta pedagoģijā. Izpēte un analīze - Rakstisks ziņojums. Gatavošanās studiju kursa pārbaudījumiem - Pārbaudījums un tā aizstāvēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%); - studiju kursa gala pārbaudījums (30%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pārzinās aktuālākās problēmas mūsdienu pedagoģijā, sporta pedagoģijā no teorētiskās, praktiskās un sociālās puses.
Prasmes:Noklausoties un apgūstot studiju kursu studentam: jāpārzina galvenās aktuālākās problēmas, ar kurām saskaras sporta pedagogi un sporta speciālisti šodienas izglītības jomā.
Kompetences:Jāpārzina pedagoģiskas iespējas un jaunākais pedagoģiskais arsenāls Latvijā un Eiropā, lai radoši uzlabot bērnu un jauniešu, pieaugušo prasmes un izkoptu attieksmes, lai piemērotos mainīgai pasaulei, kurā cilvēki kļūst savstarpēji aizvien atkarīgāki.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bono E. Six Thinking Hats. Penguin Book, England, 2000.
2Buzan T., B.Buzan. The Mind Map Book. London: BBC, 2003.
3Cone at al. Interdisciplinary Teaching Through PE. Champaign, IL: HK, 1998.
4Geidžs L.N., Berliners C.D. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999.
5Līsmans K.P. Izglītība kā provokācija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2022.
6Aizaksons V. Stīvs Džobs. Rīga: Zvaigzne ABC, 2012.
7Mācies radoši domāt. Parauga programma un metodisko materiālu kopa. Rīga: LSPA, 2013.
8Šaha skolas modelis pamatskolai. ES programma “ERASMUS+”, 2019.
9Mācīšanās ir zelts. Autoru kolektīvs. Rīga: UNESCO LNK, 2001.
Papildu literatūra
1Jansone R., Fernāte A., Bula-Biteniece I. Sporta pedagoģija: vakar, šodien, rīt. Rīga: RaKa, 2016.
2Bennett B. at al. Cooperative Learning. Where Heart Meets Mind. Edina, MN: Interaction Book Company, 1991.
3Mācīsimies sadarbojoties. Autoru kolektīvs. Rīga: Mācību grāmata, 1998.
4Veilers P. Kreativitāte – tavas veiksmes atslēga. Rīga: Jumava, 2001.
5Suurla R. Development and Implementing Knowledge Management. Helsinki: Edita Prima Oy, 2002.
Citi informācijas avoti
1Kagan Publishing and Professional Development
2Stive Job’s 10 Rules for Success
3Interneta saites, periodiski un zinātniskie izdevumi