Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģiskā pilnveide rekreācijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.10.2024 11:20:28
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_135LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingrīda Smukā
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas30
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas8
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas4
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi
Mērķis:
Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes pētniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam).Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
2Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.Lekcijas1.00cits
3Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.Lekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
4Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).Lekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
5Novērojuma noriseLekcijas1.00cits
6Novērojuma datu analīze, kodēšana.Lekcijas2.00cits
7Novērojuma datu prezentācijaNodarbības2.00cits
8Pārbaudes darbsLekcijas1.00cits
9Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrādeLekcijas1.00cits
10Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzeiNodarbības1.00cits
11Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošanaNodarbības1.00cits
12Prezentācija – videoanalīze rekreatīvā sportā (kustību analīze)Nodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam).Lekcijas0.50cits
2Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.Lekcijas0.50cits
3Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.Lekcijas0.50cits
4Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).Lekcijas0.50cits
5Novērojuma noriseLekcijas0.50cits
6Novērojuma datu analīze, kodēšana.Nodarbības0.50cits
7Novērojuma datu prezentācijaNodarbības0.50cits
8Pārbaudes darbsNodarbības0.50cits
9Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrādeLekcijas0.50cits
10Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzeiNodarbības0.50cits
11Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošanaNodarbības0.50cits
12Prezentācija – videoanalīze rekreatīvā sportā (kustību analīze)Nodarbības0.50cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Prezentācija; gala pārbaudījums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Izprot rekreācijas pētījumos pielietojamās kvalitatīvās metodes, to pielietojumu un analīzi. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā.
Prasmes:1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes un organizēt pētījumu rekreācijā. 2. Prot patstāvīgi strādāt ar videoanalīzes programmām un izstrādāt zinātnisku prezentāciju.
Kompetences:1. Prasmīgi organizē pētījumus rekreācijā, analizē pētījuma rezultātus pielietojot kvalitatīvo datu apstrādes programmas. 2. Risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Patstāvīgi var veikt jebkura sporta veida pedagoģiski biomehānisko videoanalīzi ar datorprogrammu palīdzību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Čelmers A. Skrituļslidas. Rīga: Kontinents, 2001. (akceptējams izdevums)
2Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 2010. (akceptējams izdevums)
3Mārtinsone K. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. (akceptējams izdevums)
4Zauters U. Skrituļslidošana: aprīkojums, braukšanas tehnika un prakse. Rīga: Jumava, 1999. (akceptējams izdevums)
5Izglītības likums
6Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību
7Špona A., Cehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka, 2004. (akceptējams izdevums)
8Ārvalstu studentiem/For international students:
9Regulations on the necessary education and professional qualifications for pedagogues and the procedure for improving the professional competence of pedagogues
10Education Law
Papildu literatūra
1Grants J., Ukins V. Slēpošana – 2 daļa. Rīga: LSPA, 2001.
2Kops K. Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 1989.
3Tojar J.C. Investigacion cualitativa comprender y actuar. Madrid: 2006.
Citi informācijas avoti
1Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information.