.
Pedagoģiskā pilnveide rekreācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.10.2024 11:20:28
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_135 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingrīda Smukā | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes pētniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
2 | Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
Nodarbības | 0.50 | cits | |||||||
4 | Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi). | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
Nodarbības | 0.50 | cits | |||||||
5 | Novērojuma norise | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
6 | Novērojuma datu analīze, kodēšana. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
7 | Novērojuma datu prezentācija | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
8 | Pārbaudes darbs | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
9 | Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
10 | Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
11 | Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
12 | Prezentācija – videoanalīze rekreatīvā sportā (kustību analīze) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam). | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
2 | Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
3 | Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
4 | Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi). | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
5 | Novērojuma norise | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
6 | Novērojuma datu analīze, kodēšana. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
7 | Novērojuma datu prezentācija | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
8 | Pārbaudes darbs | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
9 | Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
10 | Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
11 | Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
12 | Prezentācija – videoanalīze rekreatīvā sportā (kustību analīze) | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Prezentācija; gala pārbaudījums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Izprot rekreācijas pētījumos pielietojamās kvalitatīvās metodes, to pielietojumu un analīzi. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā. | ||||||||
Prasmes: | 1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes un organizēt pētījumu rekreācijā. 2. Prot patstāvīgi strādāt ar videoanalīzes programmām un izstrādāt zinātnisku prezentāciju. | ||||||||
Kompetences: | 1. Prasmīgi organizē pētījumus rekreācijā, analizē pētījuma rezultātus pielietojot kvalitatīvo datu apstrādes programmas. 2. Risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Patstāvīgi var veikt jebkura sporta veida pedagoģiski biomehānisko videoanalīzi ar datorprogrammu palīdzību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Čelmers A. Skrituļslidas. Rīga: Kontinents, 2001. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Mārtinsone K. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Zauters U. Skrituļslidošana: aprīkojums, braukšanas tehnika un prakse. Rīga: Jumava, 1999. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Izglītības likums | ||||||||
6 | Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību | ||||||||
7 | Špona A., Cehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
9 | Regulations on the necessary education and professional qualifications for pedagogues and the procedure for improving the professional competence of pedagogues | ||||||||
10 | Education Law | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Grants J., Ukins V. Slēpošana – 2 daļa. Rīga: LSPA, 2001. | ||||||||
2 | Kops K. Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 1989. | ||||||||
3 | Tojar J.C. Investigacion cualitativa comprender y actuar. Madrid: 2006. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information. |