Pārlekt uz galveno saturu

Kritiski analītiskā domāšana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.06.2024 11:24:22
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_187LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti iepriekš studiju programmā esošie studiju kursi.
Mērķis:
Radīt izpratni par kritiskās domāšanas būtību, tās attīstīšanas iespējām veselības aprūpes jomā. Uzdevumi: Radīt izpratni par kritiskās un kritiski analītiskās domāšanas principu sistēmas (ierosināšana, apjēgšana, refleksija) pielietošanu kritiskās domāšanas attīstīšanā. Apgūt prasmi efektīvi strādāt ar dažādiem izziņas avotiem, tekstiem. Pilnveidot studentu sadarbības iemaņas grupā. Sekmēt studentu patstāvīgo darbu izstrādes to teorētisko pamatojuma nepieciešamību kursa apguvē. Sekmēt pedagoģisko priekšnosacījumu veidošanos fizioterapeita radošai darbībai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi. Kritiskās domāšanas stratēģiju apguve. Klasiskās “Prāta vētras”, brīvā raksta, esejas izmantošanas iespējas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Kritiskās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē. Ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes loģiskais pamatojums. Apstākļu radīšana kritiskajai domāšanai. Studentu atbildība par kritisko domāšanu (uzticēšanās, aktīva iesaistīšanās, līdzdalība, klausīšanās). Situācijas analīzeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Metodes diskusiju vadīšanai. Debates.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Prognozēšana, argumentēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Klīniskās spriešanas modeļi. kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi. Kritiskās domāšanas stratēģiju apguve. Klasiskās “Prāta vētras”, brīvā raksta, esejas izmantošanas iespējas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Kritiskās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē. Ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes loģiskais pamatojums. Apstākļu radīšana kritiskajai domāšanai. Studentu atbildība par kritisko domāšanu (uzticēšanās, aktīva iesaistīšanās, līdzdalība, klausīšanās). Situācijas analīzeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Metodes diskusiju vadīšanai. Debates.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
4Prognozēšana, argumentēšana.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Klīniskās spriešanas modeļi. kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā - Situāciju analīze, grupu darbs.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: 1. Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). 2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. 3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. 4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanas principi fizioterapeita profesijas attīstības veicināšanai, Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi pakalpojuma pieejamības veicināšanai, klīniskās spriešanas modeļi, kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā.
Prasmes:Orientēties veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības normatīvajos aktos. Iesaistīties fizioterapijas nozares profesionālo interešu aizstāvībā. Iesaistīties pacientu grupu interešu aizstāvībā fizioterapijas kontekstā.
Kompetences:Spēja aizstāvēt fizioterapijas nozares un pacientu intereses, veicinot izpratni par profesiju, sekmējot tās attīstību un daudzpusību un pieejamību. Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaiddrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Rubene Z. Kritiskā domāšana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2004.
2Domāšanas māksla ikvienam jeb kā domāt ar prieku un azartu. Rīga: SFL, 2010. -174 lpp.
Papildu literatūra
1Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC, 394 lpp.
2Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000. 291 lpp.
Citi informācijas avoti
1Zinātniskās literatūras avoti, žurnāli, periodiskie izdevumi, elektroniskie informācijas avoti