.
Kritiski analītiskā domāšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.06.2024 11:24:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_187 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kalvis Ciekurs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti iepriekš studiju programmā esošie studiju kursi. | ||||||||
Mērķis: | Radīt izpratni par kritiskās domāšanas būtību, tās attīstīšanas iespējām veselības aprūpes jomā. Uzdevumi: Radīt izpratni par kritiskās un kritiski analītiskās domāšanas principu sistēmas (ierosināšana, apjēgšana, refleksija) pielietošanu kritiskās domāšanas attīstīšanā. Apgūt prasmi efektīvi strādāt ar dažādiem izziņas avotiem, tekstiem. Pilnveidot studentu sadarbības iemaņas grupā. Sekmēt studentu patstāvīgo darbu izstrādes to teorētisko pamatojuma nepieciešamību kursa apguvē. Sekmēt pedagoģisko priekšnosacījumu veidošanos fizioterapeita radošai darbībai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi. Kritiskās domāšanas stratēģiju apguve. Klasiskās “Prāta vētras”, brīvā raksta, esejas izmantošanas iespējas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Kritiskās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē. Ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes loģiskais pamatojums. Apstākļu radīšana kritiskajai domāšanai. Studentu atbildība par kritisko domāšanu (uzticēšanās, aktīva iesaistīšanās, līdzdalība, klausīšanās). Situācijas analīze | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Metodes diskusiju vadīšanai. Debates. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Prognozēšana, argumentēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Klīniskās spriešanas modeļi. kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi. Kritiskās domāšanas stratēģiju apguve. Klasiskās “Prāta vētras”, brīvā raksta, esejas izmantošanas iespējas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Kritiskās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē. Ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes loģiskais pamatojums. Apstākļu radīšana kritiskajai domāšanai. Studentu atbildība par kritisko domāšanu (uzticēšanās, aktīva iesaistīšanās, līdzdalība, klausīšanās). Situācijas analīze | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Metodes diskusiju vadīšanai. Debates. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
4 | Prognozēšana, argumentēšana. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Klīniskās spriešanas modeļi. kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā - Situāciju analīze, grupu darbs. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: 1. Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). 2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. 3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. 4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanas principi fizioterapeita profesijas attīstības veicināšanai, Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi pakalpojuma pieejamības veicināšanai, klīniskās spriešanas modeļi, kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā. | ||||||||
Prasmes: | Orientēties veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības normatīvajos aktos. Iesaistīties fizioterapijas nozares profesionālo interešu aizstāvībā. Iesaistīties pacientu grupu interešu aizstāvībā fizioterapijas kontekstā. | ||||||||
Kompetences: | Spēja aizstāvēt fizioterapijas nozares un pacientu intereses, veicinot izpratni par profesiju, sekmējot tās attīstību un daudzpusību un pieejamību. Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaiddrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rubene Z. Kritiskā domāšana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2004. | ||||||||
2 | Domāšanas māksla ikvienam jeb kā domāt ar prieku un azartu. Rīga: SFL, 2010. -174 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC, 394 lpp. | ||||||||
2 | Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000. 291 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Zinātniskās literatūras avoti, žurnāli, periodiskie izdevumi, elektroniskie informācijas avoti |