.
Vispārīgā un veselības pedagoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.06.2024 11:43:39
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_188 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kalvis Ciekurs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūtas vispārējās vidējās izglītības programmas prasības. | ||||||||
Mērķis: | Studentu pedagoģiskās domāšanas sekmēšana; izpratnes veidošana par mūsdienu veselības pedagoģijas pamatnostādnēm; prasme teorētiski pamatot un praktiski pielietot izmantojamās mācību un audzināšanas principus un metodes veselības aprūpes praksēs, nodarbībās. Uzdevumi: Attīstīt izpratni par pedagoģisko ideju saistību ar laikmeta prasībām, zinātnes, kultūras, tradīciju līmenī. Veidot prasmi sasaistīt mācību procesa teorētiskās nostādnes ar mūsdienu veselības aprūpi un praksi. Apgūt zināšanas par mācību un audzināšanas procesa organizēšanu. Sekmēt studentu patstāvīgo darbu izstrādes to teorētisko pamatojuma nepieciešamību kursa apguvē. Sekmēt pedagoģisko priekšnosacījumu veidošanos fizioterapeita radošai darbībai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, galvenās funkcijas, pamatkategorijas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, galvenās funkcijas, pamatkategorijas | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā | Lekcijas | 1.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||||
6 | Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā. | Lekcijas | 1.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||||
7 | Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā | Lekcijas | 1.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras avotu izpēti un analīzi, pedagoģijas un veselības aprūpes nozarēs - izstrādāt katras nodarbības tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu, analizējot pieejamos zinātniskās literatūras avotus - Patstāvīgais darbs; Prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: 1. Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). 2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. 3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. 4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. Punktu skaitu iegūst atbilstoši kritērijiem, veicot patstāvīgo analītisko darbu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīmi personas motivācijā; pedagoģijas pamatprincipus motivācijas procesu veidošanā. | ||||||||
Prasmes: | Veikt pacienta vai pilnvarotās personas izglītošanu. Izskaidrot fizioterapeitiskās ārstēšanas metodes atbilstoši plānam. Lietot aktīvās klausīšanās metodes saziņā ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu. | ||||||||
Kompetences: | Spēja sazināties ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu, respektējot un cienot pacientu un viņu tuvinieku pārliecību, ticību un kultūru, sniedzot saprotamu informāciju, dodot ieteikumus un iedrošinot. Spēja sniegt profesionālu atbalstu un motivāciju pacientam vai pilnvarotajai personai terapijas plāna īstenošanā un mērķu sasniegšanā, pielietojot personai atbilstošāko atgriezeniskās saites formu, izglītošanas un motivēšanas pasākumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Žukovs L. Pedagoģija. Rīga: LSPA, 1996. 147 lpp. | ||||||||
2 | Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2001. 131 lpp. | ||||||||
3 | Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: RaKa, 2001. 168 lpp. | ||||||||
4 | Špona, A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka, 2004. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC, 394 lpp. | ||||||||
2 | Rubene, Z. Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā. 2006. | ||||||||
3 | Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000. 291 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Žurnāli, periodiskie izdevumi, elektroniskie informācijas avoti |