Skip to main content

Vispārīgā un veselības pedagoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.06.2024 11:43:39
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_188LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)9Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas18
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas30
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūtas vispārējās vidējās izglītības programmas prasības.
Mērķis:
Studentu pedagoģiskās domāšanas sekmēšana; izpratnes veidošana par mūsdienu veselības pedagoģijas pamatnostādnēm; prasme teorētiski pamatot un praktiski pielietot izmantojamās mācību un audzināšanas principus un metodes veselības aprūpes praksēs, nodarbībās. Uzdevumi: Attīstīt izpratni par pedagoģisko ideju saistību ar laikmeta prasībām, zinātnes, kultūras, tradīciju līmenī. Veidot prasmi sasaistīt mācību procesa teorētiskās nostādnes ar mūsdienu veselības aprūpi un praksi. Apgūt zināšanas par mācību un audzināšanas procesa organizēšanu. Sekmēt studentu patstāvīgo darbu izstrādes to teorētisko pamatojuma nepieciešamību kursa apguvē. Sekmēt pedagoģisko priekšnosacījumu veidošanos fizioterapeita radošai darbībai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.Lekcijas2.00auditorija
2Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēmLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, galvenās funkcijas, pamatkategorijasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanāLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībāLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.Lekcijas1.00auditorija
2Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēmLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, galvenās funkcijas, pamatkategorijasLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanāLekcijas1.50auditorija
Nodarbības1.50auditorija
6Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.Lekcijas1.50auditorija
Nodarbības1.50auditorija
7Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībāLekcijas1.50auditorija
Nodarbības1.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras avotu izpēti un analīzi, pedagoģijas un veselības aprūpes nozarēs - izstrādāt katras nodarbības tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu, analizējot pieejamos zinātniskās literatūras avotus - Patstāvīgais darbs; Prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: 1. Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). 2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. 3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. 4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. Punktu skaitu iegūst atbilstoši kritērijiem, veicot patstāvīgo analītisko darbu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pārzinās cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīmi personas motivācijā; pedagoģijas pamatprincipus motivācijas procesu veidošanā.
Prasmes:Veikt pacienta vai pilnvarotās personas izglītošanu. Izskaidrot fizioterapeitiskās ārstēšanas metodes atbilstoši plānam. Lietot aktīvās klausīšanās metodes saziņā ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu.
Kompetences:Spēja sazināties ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu, respektējot un cienot pacientu un viņu tuvinieku pārliecību, ticību un kultūru, sniedzot saprotamu informāciju, dodot ieteikumus un iedrošinot. Spēja sniegt profesionālu atbalstu un motivāciju pacientam vai pilnvarotajai personai terapijas plāna īstenošanā un mērķu sasniegšanā, pielietojot personai atbilstošāko atgriezeniskās saites formu, izglītošanas un motivēšanas pasākumus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Žukovs L. Pedagoģija. Rīga: LSPA, 1996. 147 lpp.
2Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2001. 131 lpp.
3Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: RaKa, 2001. 168 lpp.
4Špona, A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka, 2004.
Papildu literatūra
1Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC, 394 lpp.
2Rubene, Z. Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā. 2006.
3Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000. 291 lpp.
Citi informācijas avoti
1Žurnāli, periodiskie izdevumi, elektroniskie informācijas avoti