.
Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 10:59:45
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_197 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Andra Fernāte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studējošo kompetences attīstību kvalitatīvā pētījuma metodoloģijas pielietošanā problēmu risināšanā sporta un veselības izglītībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvalitatīvā pieeja pētījumiem izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Kvalitatīvā pētījuma izlase. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
6 | Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvalitatīvā pieeja pētījumiem izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Kvalitatīvā pētījuma izlase. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
6 | Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus: 1. Veikt kvalitatīvo pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā pedagoģijā, sporta un veselības izglītībā. 2. Patstāvīgi izstrādāt kvalitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā pedagoģijā vai sporta un veselības izglītībā. 3. Prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli, balstoties uz izstrādāto kvalitatīvā pētījuma plānu. 4. Patstāvīgi veikt datu vākšanu, grupā apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izdarīt secinājumus. 5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par veiktā pētījuma rezultātiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Aktīva darbība semināros 30% 2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50% 3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Jaunākie pētījumi pedagoģijā un sporta un veselības izglītības jomā. 2. Kvalitatīvā pētījuma pieeju un principu izpratne izglītībā un sporta, veselības izglītībā, kvalitatīvās pētījuma metodes un kvalitatīvo datu ieguves un analīzes procedūras. | ||||||||
Prasmes: | 3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma shēmu (dizainu), formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēti diskutēt par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli. 5. Vākt datus izglītības jomas pētījumam. | ||||||||
Kompetences: | 6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā kvalitatīvā pētījuma gaitā iegūtos kvalitatīvos datus, izvēloties tiem atbilstošas datu apstrādes un interpretācijas metodes, izvirzot secinājumus un novērtējot to ticamību, spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Pitney, W., A., & Parker, J. (2009). Qualitative Research in Physical Activity and the Health Professions. Champaign, IL: Human Kinetics, 219p. | ||||||||
2 | 2. Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p. | ||||||||
3 | 3. Thomas, J., R. (2011). Research methods in physical activity. Champaign, IL: Human Kinetics, 457 p. | ||||||||
4 | 4. Andrews, D., L., Mason, D., S., & Silk M. L. (2005). Qualitative Methods in Sports Studies. Oxford: Berg, 226p. | ||||||||
5 | 5. Gratton, C., & Jones, I. (2004). Research Methods for Sport Studies. London: Routledge, 288p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 6. Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2000). Introduction: Entering the Field of Qualitative Research. In (eds) Handbook of Qualitative Research. London: Sage. | ||||||||
2 | 7. Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 190lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central; THOMSON REUTERS - Web of Science; SCOPUS - Bibliographic database; SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine; |