Pārlekt uz galveno saturu

Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 10:59:45
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_197LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Andra Fernāte
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas36
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas36
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III.
Mērķis:
Sekmēt studējošo kompetences attīstību kvalitatīvā pētījuma metodoloģijas pielietošanā problēmu risināšanā sporta un veselības izglītībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitatīvā pieeja pētījumiem izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Kvalitatīvā pētījuma izlase.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
6Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7PārbaudījumsNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitatīvā pieeja pētījumiem izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Kvalitatīvā pētījuma izlase.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
6Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7PārbaudījumsNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus: 1. Veikt kvalitatīvo pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā pedagoģijā, sporta un veselības izglītībā. 2. Patstāvīgi izstrādāt kvalitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā pedagoģijā vai sporta un veselības izglītībā. 3. Prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli, balstoties uz izstrādāto kvalitatīvā pētījuma plānu. 4. Patstāvīgi veikt datu vākšanu, grupā apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izdarīt secinājumus. 5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par veiktā pētījuma rezultātiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Aktīva darbība semināros 30% 2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50% 3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Jaunākie pētījumi pedagoģijā un sporta un veselības izglītības jomā. 2. Kvalitatīvā pētījuma pieeju un principu izpratne izglītībā un sporta, veselības izglītībā, kvalitatīvās pētījuma metodes un kvalitatīvo datu ieguves un analīzes procedūras.
Prasmes:3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma shēmu (dizainu), formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēti diskutēt par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli. 5. Vākt datus izglītības jomas pētījumam.
Kompetences:6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā kvalitatīvā pētījuma gaitā iegūtos kvalitatīvos datus, izvēloties tiem atbilstošas datu apstrādes un interpretācijas metodes, izvirzot secinājumus un novērtējot to ticamību, spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Pitney, W., A., & Parker, J. (2009). Qualitative Research in Physical Activity and the Health Professions. Champaign, IL: Human Kinetics, 219p.
22. Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p.
33. Thomas, J., R. (2011). Research methods in physical activity. Champaign, IL: Human Kinetics, 457 p.
44. Andrews, D., L., Mason, D., S., & Silk M. L. (2005). Qualitative Methods in Sports Studies. Oxford: Berg, 226p.
55. Gratton, C., & Jones, I. (2004). Research Methods for Sport Studies. London: Routledge, 288p.
Papildu literatūra
16. Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2000). Introduction: Entering the Field of Qualitative Research. In (eds) Handbook of Qualitative Research. London: Sage.
27. Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 190lpp.
Citi informācijas avoti
1Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central; THOMSON REUTERS - Web of Science; SCOPUS - Bibliographic database; SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine;