Pārlekt uz galveno saturu

Skolotāja prakse II

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 15:30:21
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_250LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Skolotāju prakse I.
Mērķis:
Sekmēt kvalificēta un radoša skolotāja izglītošanu, veicinot teorētisko zināšanu saikni ar praktisko darbību, sekmējot profesionālās kompetences veidošanos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Veido pirms prakses vīziju. Iestādes darbību un tās specifiku. Vēro un analizē sporta skolotāja vadītās sporta stundas. Skolotāju ētikas kodekss. Rīgas skolu muzejs. Galda spēle ar sporta izglītības aspektiem, balstoties uz tā brīža bērniem un jauniešiem aktuālu animāciju vai spēlfilmu. Fizisko aktivitāti kādā no izglītības iestādēm. Prakses pašvērtējums un prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji:
Parametrs /kritēriji: Iestādē redzētā un dzirdētā konspekts; Sporta stundas vērojums; Katras dienas rezumējums; Galda spēle; Skolotājs, kurš bīstamāks par datoru; Skolotāju ētikas kodekss; Pirms prakses vīzija (3. pielikums); Pēc prakses pašvērtējums 4. pielikums); Fiziskās aktivitātes apraksts; Prakses prezentācija – power point versijā; Aktivitāte prakses bāzēs (jautājumu uzdošana pedagogiem) iesaistās grupas darbos uzņemas vadītāja lomu. Studentam jāsaņem vismaz 1 punkts katrā parametrā/sadaļā. Ja kādā parametrā vai sadaļā netiek saņemti punkti par izpildi gala vērtējums ir negatīvs un prakse netiek ieskaitīta.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Apgūst vērošanas prasmes un tehnoloģiju, lai vadītu mācīšanās procesu sporta stundās. 2. Nosauc un definē, atšķirības dažāda tipa mācību iestādēs sporta izglītībā. 3. Analizē un diskutē par dažāda tipa mācību iestādēm un sporta skolotāju darbību.
Prasmes:4. Veido vienkāršas fiziskās aktivitātes.
Kompetences:5. Prezentē savas zināšanas un prasmes atbilstīgi vērošanas procesā sasniegtajiem rezultātiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 564lpp.
2Creative Approaches to Physical Education
Citi informācijas avoti
1Izglītības un zinātnes ministrijas vietne
2Valsts izglītības satura centra vietne
3Projekta “Skola2030” vietne
4Laikraksts „Izglītība un Kultūra”
5Žurnāls „Skolotājs”
6Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy”