.
Skolotāja prakse II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 15:30:21
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_250 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Skolotāju prakse I. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt kvalificēta un radoša skolotāja izglītošanu, veicinot teorētisko zināšanu saikni ar praktisko darbību, sekmējot profesionālās kompetences veidošanos. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Veido pirms prakses vīziju. Iestādes darbību un tās specifiku. Vēro un analizē sporta skolotāja vadītās sporta stundas. Skolotāju ētikas kodekss. Rīgas skolu muzejs. Galda spēle ar sporta izglītības aspektiem, balstoties uz tā brīža bērniem un jauniešiem aktuālu animāciju vai spēlfilmu. Fizisko aktivitāti kādā no izglītības iestādēm. Prakses pašvērtējums un prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Parametrs /kritēriji: Iestādē redzētā un dzirdētā konspekts; Sporta stundas vērojums; Katras dienas rezumējums; Galda spēle; Skolotājs, kurš bīstamāks par datoru; Skolotāju ētikas kodekss; Pirms prakses vīzija (3. pielikums); Pēc prakses pašvērtējums 4. pielikums); Fiziskās aktivitātes apraksts; Prakses prezentācija – power point versijā; Aktivitāte prakses bāzēs (jautājumu uzdošana pedagogiem) iesaistās grupas darbos uzņemas vadītāja lomu. Studentam jāsaņem vismaz 1 punkts katrā parametrā/sadaļā. Ja kādā parametrā vai sadaļā netiek saņemti punkti par izpildi gala vērtējums ir negatīvs un prakse netiek ieskaitīta. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Apgūst vērošanas prasmes un tehnoloģiju, lai vadītu mācīšanās procesu sporta stundās. 2. Nosauc un definē, atšķirības dažāda tipa mācību iestādēs sporta izglītībā. 3. Analizē un diskutē par dažāda tipa mācību iestādēm un sporta skolotāju darbību. | ||||||||
Prasmes: | 4. Veido vienkāršas fiziskās aktivitātes. | ||||||||
Kompetences: | 5. Prezentē savas zināšanas un prasmes atbilstīgi vērošanas procesā sasniegtajiem rezultātiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 564lpp. | ||||||||
2 | Creative Approaches to Physical Education | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Izglītības un zinātnes ministrijas vietne | ||||||||
2 | Valsts izglītības satura centra vietne | ||||||||
3 | Projekta “Skola2030” vietne | ||||||||
4 | Laikraksts „Izglītība un Kultūra” | ||||||||
5 | Žurnāls „Skolotājs” | ||||||||
6 | Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy” |