Pārlekt uz galveno saturu

Hokeja pamati un didaktika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:43:45
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_288LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Rodrigo Laviņš
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Prasme vadīt treniņu tehniskās sagatavošanas procesu dažādas sagatavotības un vecuma audzēkņiem, izmantojot modernas, mūsdienu prasībām atbilstošas pedagoģijas un citu zinātņu principus un atziņas.
Mērķis:
Studentiem veidot profesionāli – pedagoģiskās zināšanas, prasmi mācīt slidošanu un hokeja spēles tehnikas paņēmienus. Apgūt hokeja noteikumus. Iepazīstināt ar ledus halles drošības noteikumiem un hokeja drošības noteikumiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iepazīstināšana ar hokeja-slidošana kursa saturu, veicamajiem uzdevumiem un kopējām prasībām. Hokeja vēsture. Drošības noteikumi hokejā-slidošanāNodarbības1.00cits
2Psiholoģiskie aspekti. Jauniešu personības veidošana caur hokeja nodarbībām.Nodarbības1.00cits
3Iesildīšanās specifika slidošanā. Mācīt slidošanas pamatatu tehnikas paņēmienu. Spēles un rotaļas.Nodarbības2.00cits
4Iesildīšanās specifika hokejā. Mācīt tehnikas paņēmienu –nūjas tehnika. Spēles un rotaļas.Nodarbības1.00cits
5Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana.Nodarbības0.50cits
6Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja spēle (5x5 uz visu laukumu)Nodarbības1.00cits
8Hokeja spēle starp 4 kursa grupāmNodarbības1.00cits
12Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja (small erea games)Nodarbības1.00cits
14Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Ieskaite – (hokeja noteikumi un tiesnešu žesti.)Nodarbības1.00cits
17Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju.Nodarbības0.50cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iepazīstināšana ar hokeja-slidošana kursa saturu, veicamajiem uzdevumiem un kopējām prasībām. Hokeja vēsture. Drošības noteikumi hokejā-slidošanāNodarbības0.50cits
2Psiholoģiskie aspekti. Jauniešu personības veidošana caur hokeja nodarbībām.Nodarbības0.50cits
3Iesildīšanās specifika slidošanā. Mācīt slidošanas pamatatu tehnikas paņēmienu. Spēles un rotaļas.Nodarbības2.00cits
4Iesildīšanās specifika hokejā. Mācīt tehnikas paņēmienu –nūjas tehnika. Spēles un rotaļas.Nodarbības0.50cits
5Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana.Nodarbības0.50cits
6Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja spēle (5x5 uz visu laukumu)Nodarbības0.50cits
8Hokeja spēle starp 4 kursa grupāmNodarbības1.00cits
17Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju.Nodarbības0.50cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1) Mācību konspektu sastādīšanai; 2) Mācību prakses konspektu sastādīšana; 3) Konsultācijas ar pasniedzēju.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Mācību stundas vadīšana; Praktiskie normatīvi; Hokeja noteikumi un tiesneša žesti; Hokeja tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikācija (patst.darbs); Piedalīšanās sacensībās.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Apgūt hokeja noteikumus, iepazīties ar slidošanas un hokeja drošības noteikumiem. 2. Apgūt tehnikas pamatus slidošanā un tehniskos elementus hokejā. 3. Apgūt prasmi mācīt slidošanu un hokeja spēles tehnikas paņēmienus attiecīgam vecumam.
Prasmes:4. Spēj demonstrēt slidošanas un hokeja tehnikas pamatu paņēmienu mācīšanas un pilnveidošanas vingrinājumus. 5. Prot plānot mācību stundas konspektu hokeja tehnikas paņēmienu mācīšanai un pilnveidošanai. 6. Prot pielietot hokeja noteikumus praksē. 7. Prot praktiski pielietot hokeja tehnikas paņēmienus.
Kompetences:8. Teorētiskās zināšanas spēj realizēt praksē, patstāvīgi izvēloties mācīšanai un pilnveidošanai atbilstošus vingrinājumus, noteikt izpildes dozējumu un atbilstošu metodiku. 9. Realizēt sporta stundas formu un saturu, ievērojot drošības tehnikas pamatprincipus. 10. Spēj veidot izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Kupčs J., Balderis H. Hokejs. Rīga: Zvaigzne ABC, 1988. -214 lpp. (akceptējams izdevums)
2Sporta spēles skolā. J. Kupča red. Rīga, Zvaigzne ABC, 1991. - 82.-102. (akceptējams izdevums)
3Lynch, B. K. (2021). Ice Skating (Figure Skating) 101: A Lifelong Fitness Activity! Strategies, 34(4), 19–27.
4Ārvalstu studentiem/For international students:
5Lynch, B. K. (2021). Ice Skating (Figure Skating) 101: A Lifelong Fitness Activity! Strategies, 34(4), 19–27.