.
Hokeja pamati un didaktika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:43:45
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_288 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Rodrigo Laviņš | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Prasme vadīt treniņu tehniskās sagatavošanas procesu dažādas sagatavotības un vecuma audzēkņiem, izmantojot modernas, mūsdienu prasībām atbilstošas pedagoģijas un citu zinātņu principus un atziņas. | ||||||||
Mērķis: | Studentiem veidot profesionāli – pedagoģiskās zināšanas, prasmi mācīt slidošanu un hokeja spēles tehnikas paņēmienus. Apgūt hokeja noteikumus. Iepazīstināt ar ledus halles drošības noteikumiem un hokeja drošības noteikumiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīstināšana ar hokeja-slidošana kursa saturu, veicamajiem uzdevumiem un kopējām prasībām. Hokeja vēsture. Drošības noteikumi hokejā-slidošanā | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
2 | Psiholoģiskie aspekti. Jauniešu personības veidošana caur hokeja nodarbībām. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
3 | Iesildīšanās specifika slidošanā. Mācīt slidošanas pamatatu tehnikas paņēmienu. Spēles un rotaļas. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Iesildīšanās specifika hokejā. Mācīt tehnikas paņēmienu –nūjas tehnika. Spēles un rotaļas. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
6 | Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja spēle (5x5 uz visu laukumu) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Hokeja spēle starp 4 kursa grupām | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
12 | Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja (small erea games) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
14 | Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Ieskaite – (hokeja noteikumi un tiesnešu žesti.) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
17 | Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīstināšana ar hokeja-slidošana kursa saturu, veicamajiem uzdevumiem un kopējām prasībām. Hokeja vēsture. Drošības noteikumi hokejā-slidošanā | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
2 | Psiholoģiskie aspekti. Jauniešu personības veidošana caur hokeja nodarbībām. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
3 | Iesildīšanās specifika slidošanā. Mācīt slidošanas pamatatu tehnikas paņēmienu. Spēles un rotaļas. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Iesildīšanās specifika hokejā. Mācīt tehnikas paņēmienu –nūjas tehnika. Spēles un rotaļas. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
5 | Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
6 | Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Hokeja spēle (5x5 uz visu laukumu) | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
8 | Hokeja spēle starp 4 kursa grupām | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
17 | Mācību prakse pedagoģisko prasmju un stundas vadīšanas kompetenču apguvei – ievada daļas un galvenās daļas vadīšana un analizēšana. Mājas darbu prezentācija par tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikāciju. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1) Mācību konspektu sastādīšanai; 2) Mācību prakses konspektu sastādīšana; 3) Konsultācijas ar pasniedzēju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Mācību stundas vadīšana; Praktiskie normatīvi; Hokeja noteikumi un tiesneša žesti; Hokeja tehnikas un taktikas paņēmienu klasifikācija (patst.darbs); Piedalīšanās sacensībās. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Apgūt hokeja noteikumus, iepazīties ar slidošanas un hokeja drošības noteikumiem. 2. Apgūt tehnikas pamatus slidošanā un tehniskos elementus hokejā. 3. Apgūt prasmi mācīt slidošanu un hokeja spēles tehnikas paņēmienus attiecīgam vecumam. | ||||||||
Prasmes: | 4. Spēj demonstrēt slidošanas un hokeja tehnikas pamatu paņēmienu mācīšanas un pilnveidošanas vingrinājumus. 5. Prot plānot mācību stundas konspektu hokeja tehnikas paņēmienu mācīšanai un pilnveidošanai. 6. Prot pielietot hokeja noteikumus praksē. 7. Prot praktiski pielietot hokeja tehnikas paņēmienus. | ||||||||
Kompetences: | 8. Teorētiskās zināšanas spēj realizēt praksē, patstāvīgi izvēloties mācīšanai un pilnveidošanai atbilstošus vingrinājumus, noteikt izpildes dozējumu un atbilstošu metodiku. 9. Realizēt sporta stundas formu un saturu, ievērojot drošības tehnikas pamatprincipus. 10. Spēj veidot izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kupčs J., Balderis H. Hokejs. Rīga: Zvaigzne ABC, 1988. -214 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Sporta spēles skolā. J. Kupča red. Rīga, Zvaigzne ABC, 1991. - 82.-102. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Lynch, B. K. (2021). Ice Skating (Figure Skating) 101: A Lifelong Fitness Activity! Strategies, 34(4), 19–27. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
5 | Lynch, B. K. (2021). Ice Skating (Figure Skating) 101: A Lifelong Fitness Activity! Strategies, 34(4), 19–27. |