Pārlekt uz galveno saturu

Zinātniskā leksika svešvalodā (angļu) veselības aprūpes jomā sportā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.07.2024 15:43:31
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_307LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Evita Dubiņina
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas A2-B1 līmenī.
Mērķis:
Nostiprināt, padziļināt un pilnveidot zināšanas veselības aprūpes un sporta zinātnes jomu leksikā svešvalodā (angļu valodā), integrēt apgūtās zināšanas un prasmes pētniecībā un profesionālajā darbībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads studiju kursā. Veselības aprūpes un sporta zinātnes leksika angļu valodā. Valodas līmeņa noteikšana.Lekcijas1.00auditorija
2Akadēmiskas angļu valodas lietošanu pētniecībā, gramatika.Nodarbības2.00auditorija
3Akadēmiskas angļu valodas lietošana zinātniskos rakstos, gramatika.Nodarbības2.00auditorija
4Zinātnisko darbu rezultātu prezentēšana angļu valodā, gramatika.Nodarbības2.00auditorija
5Diskusija par veselības aprūpes un sporta zinātnes nozaru problemātiku angļu valodā – maģistra darba plāna izstrādes ietvaros.Nodarbības1.00auditorija
6Tests par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošanu zinātniskos rakstos, gramatika.Nodarbības2.00auditorija
7Prezentācija un diskusija maģistra darba plāna izstrādes ietvaros.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu un prasmju nostiprināšana par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošana zinātniskos rakstos un prezentācijas laikā. Studentiem: -jāsagatavojas diskusijām un prezentācijai par veselības aprūpes un sporta zinātnes jomām maģistra darba plāna izstrādes ietvaros; - jāsagatavojas testam (rakstiskā, mutiskā daļa) par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošanu zinātniskos rakstos, gramatiku.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem., kā arī novērtējot attieksmi un individuālās attīstības dinamiku. Rakstiskais pārbaudījums: Pārbaudes darbs sastāv no dažādiem uzdevumiem, par katru uzdevumu studējošais saņem noteiktu punktu skaitu. pareiza vārda/termina vai izteiciena ievietošana teikumā – maksimāli 3 punkti; uzrakstīt terminam sinonīmu vai antonīmu – maksimāli 3 punkti; gramatisko konstrukiju korekta lietošana - maksimāli 3 punkti; eseju – maksimāli 6 punkti; Mutiskais pārbaudījums: valodas lietošanas prasmes maģistra darba plāna izstrādes tēmas ietvaros, atbildes uz jautājumiem: 3 punkti: visas 4 valodas prasmes tiek parādītas ļoti labā līmenī; 2 punkti: visas 4 valodas prasmes tiek parādītas labā līmenī, vai kāda no valodas prasmēm vājākā līmenī; 1 punkts: vairākas valodas prasmes tiek parādītas vājā līmenī; Prezentācija un diskusija (maksimālais punktu skaits 14, ieskaitīts no 7 punktiem): runa: 2 punkti - brīvi runā; 1punkts – lasa un runā; valoda: 2 punkti – bagātīga valoda; 1 punkts – valoda ar nepilnībām; saturs: 2 punkti – plaša, interesanta informācija; 1 punkts – nepilnīga informācija; vizuālā prezentācija: 2 punkti pareizi veidota; 1 punkts – ar nepilnībām; papildus materiāli: 2 punkti - dažādi atbilstoši papildus materiāli; 1 punkts – nepilnīgi papildus materiāli; piedalīšanās diskusijā, uzod jautājums: 2 punkti uzdod vairākus, korekti formulētus jautājumus, 1 punkts – uzdod dažus jautājums/nekorekti formulēti jautājumi; piedalīšanās diskusijā, atbild uz jautājumiem: 2 punkti – atbild uz visiem jautājumiem korekti, 1 punkts – atbild tikai uz dažiem jautājumiem korekti. Vērtējot attieksmi (maksimāli 1 punkts), tiek ņemta vērā aktīva darbība praktiskajās nodarbībās: 1 punkts – studējošais parāda interesi un atbildību par savu izglītošanos; 0,5 punkti – studējošais pauž interesi par savu izglītošanos. Zināšanu, prasmju un kompetenču izaugsme kursa laikā veido individuālo dinamiku (maksimāli 2 punkti): 1 punkts – epizodiskā 2 punkti – sistemātiski augšupejošs
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Apguva pamata terminoloģiju veselības aprūpes pētniecības jomā; akadēmiskas angļu valodas lietošanu pētniecībā un zinātniskos rakstos.
Prasmes:Lieto pamata terminoloģiju veselības aprūpes pētniecības jomā; lieto akadēmisku angļu valodu zinātniskos rakstos un prezentācijās; spēj prezentēt sevi, kā veselības aprūpes speciālistu.
Kompetences:Spēj izveidot, uzrakstīt valodā un aizstāvēt maģistra darba plānu akadēmiskajā angļu valodā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Wallwork, A. (2023). English for Writing Research Papers (3rd ed.). Springer Cham
22. Wallwork, A. (2023). English for Academic Research: Grammar, Usage and Style (2nd ed.). Springer Cham.
33. Wallwork, A. (2022). Giving an Academic Presentation in English: Intermediate Level (1st ed.). Springer Cham
Papildu literatūra
11.Boge, I., & Rudziņska, I. (2016). Speciālā sporta terminoloģija angļu valodā. LSPA.
22. Carter, R., & Lubinsky, J. (2015). Rehabilitation Research: Principles and Applications (5th ed.). Saunders.
Citi informācijas avoti
1The Language Barrier to Rehabilitation
2MSD MANUAL Professional Version
3grammarly
4ENGLISH PROFICIENCY FOR PHYSIOTHERAPY STUDENTS