.
Zinātniskā leksika svešvalodā (angļu) veselības aprūpes jomā sportā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.07.2024 15:43:31
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_307 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Evita Dubiņina | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas A2-B1 līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Nostiprināt, padziļināt un pilnveidot zināšanas veselības aprūpes un sporta zinātnes jomu leksikā svešvalodā (angļu valodā), integrēt apgūtās zināšanas un prasmes pētniecībā un profesionālajā darbībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursā. Veselības aprūpes un sporta zinātnes leksika angļu valodā. Valodas līmeņa noteikšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Akadēmiskas angļu valodas lietošanu pētniecībā, gramatika. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Akadēmiskas angļu valodas lietošana zinātniskos rakstos, gramatika. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Zinātnisko darbu rezultātu prezentēšana angļu valodā, gramatika. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Diskusija par veselības aprūpes un sporta zinātnes nozaru problemātiku angļu valodā – maģistra darba plāna izstrādes ietvaros. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Tests par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošanu zinātniskos rakstos, gramatika. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Prezentācija un diskusija maģistra darba plāna izstrādes ietvaros. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu un prasmju nostiprināšana par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošana zinātniskos rakstos un prezentācijas laikā. Studentiem: -jāsagatavojas diskusijām un prezentācijai par veselības aprūpes un sporta zinātnes jomām maģistra darba plāna izstrādes ietvaros; - jāsagatavojas testam (rakstiskā, mutiskā daļa) par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošanu zinātniskos rakstos, gramatiku. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem., kā arī novērtējot attieksmi un individuālās attīstības dinamiku. Rakstiskais pārbaudījums: Pārbaudes darbs sastāv no dažādiem uzdevumiem, par katru uzdevumu studējošais saņem noteiktu punktu skaitu. pareiza vārda/termina vai izteiciena ievietošana teikumā – maksimāli 3 punkti; uzrakstīt terminam sinonīmu vai antonīmu – maksimāli 3 punkti; gramatisko konstrukiju korekta lietošana - maksimāli 3 punkti; eseju – maksimāli 6 punkti; Mutiskais pārbaudījums: valodas lietošanas prasmes maģistra darba plāna izstrādes tēmas ietvaros, atbildes uz jautājumiem: 3 punkti: visas 4 valodas prasmes tiek parādītas ļoti labā līmenī; 2 punkti: visas 4 valodas prasmes tiek parādītas labā līmenī, vai kāda no valodas prasmēm vājākā līmenī; 1 punkts: vairākas valodas prasmes tiek parādītas vājā līmenī; Prezentācija un diskusija (maksimālais punktu skaits 14, ieskaitīts no 7 punktiem): runa: 2 punkti - brīvi runā; 1punkts – lasa un runā; valoda: 2 punkti – bagātīga valoda; 1 punkts – valoda ar nepilnībām; saturs: 2 punkti – plaša, interesanta informācija; 1 punkts – nepilnīga informācija; vizuālā prezentācija: 2 punkti pareizi veidota; 1 punkts – ar nepilnībām; papildus materiāli: 2 punkti - dažādi atbilstoši papildus materiāli; 1 punkts – nepilnīgi papildus materiāli; piedalīšanās diskusijā, uzod jautājums: 2 punkti uzdod vairākus, korekti formulētus jautājumus, 1 punkts – uzdod dažus jautājums/nekorekti formulēti jautājumi; piedalīšanās diskusijā, atbild uz jautājumiem: 2 punkti – atbild uz visiem jautājumiem korekti, 1 punkts – atbild tikai uz dažiem jautājumiem korekti. Vērtējot attieksmi (maksimāli 1 punkts), tiek ņemta vērā aktīva darbība praktiskajās nodarbībās: 1 punkts – studējošais parāda interesi un atbildību par savu izglītošanos; 0,5 punkti – studējošais pauž interesi par savu izglītošanos. Zināšanu, prasmju un kompetenču izaugsme kursa laikā veido individuālo dinamiku (maksimāli 2 punkti): 1 punkts – epizodiskā 2 punkti – sistemātiski augšupejošs | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apguva pamata terminoloģiju veselības aprūpes pētniecības jomā; akadēmiskas angļu valodas lietošanu pētniecībā un zinātniskos rakstos. | ||||||||
Prasmes: | Lieto pamata terminoloģiju veselības aprūpes pētniecības jomā; lieto akadēmisku angļu valodu zinātniskos rakstos un prezentācijās; spēj prezentēt sevi, kā veselības aprūpes speciālistu. | ||||||||
Kompetences: | Spēj izveidot, uzrakstīt valodā un aizstāvēt maģistra darba plānu akadēmiskajā angļu valodā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Wallwork, A. (2023). English for Writing Research Papers (3rd ed.). Springer Cham | ||||||||
2 | 2. Wallwork, A. (2023). English for Academic Research: Grammar, Usage and Style (2nd ed.). Springer Cham. | ||||||||
3 | 3. Wallwork, A. (2022). Giving an Academic Presentation in English: Intermediate Level (1st ed.). Springer Cham | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1.Boge, I., & Rudziņska, I. (2016). Speciālā sporta terminoloģija angļu valodā. LSPA. | ||||||||
2 | 2. Carter, R., & Lubinsky, J. (2015). Rehabilitation Research: Principles and Applications (5th ed.). Saunders. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The Language Barrier to Rehabilitation | ||||||||
2 | MSD MANUAL Professional Version | ||||||||
3 | grammarly | ||||||||
4 | ENGLISH PROFICIENCY FOR PHYSIOTHERAPY STUDENTS |