Pārlekt uz galveno saturu

Veselības sports - teorija un metodika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 11:11:55
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_368LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anastasija Feofilova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)9Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas18
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidējā izglītība, anatomija, cilvēka fizioloģija.
Mērķis:
Veidot studentiem izpratni par fiziskās sagatavotības atsevišķu virzienu (spēks, ātrums, veiklība, izturība, lokanība) bioloģiskām īpatnībām, to lomu sporta treniņa vispārējo un speciālo uzdevumu realizēšanā, teorētiski apgūt dažādas ievirzes treniņa slodžu veidošanas, izpildes principus, to pielietošanu un plānošanu treniņa gada ciklā dažādos sporta veidos.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Treniņa slodžu veidošanas pamatiLekcijas3.00auditorija
2Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana.Lekcijas3.00auditorija
3Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana.Lekcijas3.00auditorija
4Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārsNodarbības3.00auditorija
5Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenimNodarbības4.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Treniņa slodžu veidošanas pamatiLekcijas2.50auditorija
2Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana.Lekcijas2.50auditorija
3Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana.Lekcijas3.00auditorija
4Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārsNodarbības3.00auditorija
5Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenimNodarbības3.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Izstrādāt fiziskās sagatavotības treniņa plānu gada ciklam ar spēka, ātruma, veiklības, izturības līdzekļu pielietojumu (atbilstoši audzēkņu fiziskai sagatavotībai): 1. treniņa nodarbības saturs spēka, ātruma, veiklības un izturības attīstīšanai ar treniņa slodžu aprakstu (formulu) izvērtējumu; 2. fiziskās sagatavotības treniņa plāna nedēļai, mezociklam un monociklam; 3. fiziskās sagatavotības treniņa līdzekļu izvietojumu mezociklā.
Vērtēšanas kritēriji:
Četru nodarbību plānu izveidošana mezociklā - 4 punkti par katru plānu. Trīs treniņa ciklu (monocikla) nodarbību vadīšana ar sagatavotu plānu - 4 punkti par katru nodarbību. Divas prezentācijas - konkrētas tēmas izstrāde un prezentēšana – 2 punkti par katru prezentāciju. ATTIEKSME (0- 1 punkts). ATTĪSTĪBAS DINAMIKA ( 0 – 1 punkts).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Patstāvīgi organizēt fiziskās sagatavotības treniņus, 2. Patstāvīgi pielietos zināšanas un prasmes sagatavojot treniņa ciklu un apstākļus, 3. Pieņemt lēmumu un rast nepieciešamos risinājumus atbilstoša inventāra izmantošanai.
Prasmes:1. Novērtēt treniņa darba intensitāti, veiktā darba apjomu un tā ietekmi uz sportistu organisma struktūrām – nervu-muskuļu, sirds asinsvadu, elpošanas un balsta - kustību aparātu, kas kopumā realizējas sportiskā rezultāta izaugsmē. 2. Izprast kā organizēt darbu, lai uztrenētu nepieciešamās fiziskās īpašības.
Kompetences:1. Īstenot fizisko īpašību trenēšanas principus balstoties uz pacienta individuālajām vajadzībām un mērķiem, 2. Spēs atrast un pielāgot atbilstošu treniņu metodi un vingrojumus, lai uzlabotu sirds-asinsrites un elpošanas sistēmas, 3. Analizēt vitālo rādītāju izmaiņas un progresiju ciklā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Trenera rokasgrāmata, 1./2.daļa, Rīga, 2006
22. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata, Rīga, 2008
33. Sporta teorija 1.un 2.daļa, Ķīsis Igors, 2002
44. Vispusīga fiziskā sagatavošana, Kancāns Jānis Raimonds, 2000
55. Fiziskās īpašības un to attīstīšanas metodika, Mihailovičs Vasiļjevs Jurijs, 1972
66. Sporta slodžu un ekstremālu situāciju fizioloģija, Dr.biol., doc. Plakane Līga, 2012
Papildu literatūra
11. Wilmore J.H. and Costill D.L. Physiology of sport and exercise. Human Kinetics, 2004
22. Baechle T.R. and Roger W.E. Essentials of strength training and conditioning, Human Kinetics, 2013
33. Charles M.T. ACM’s advanced exercise physiology. American College of Sport Medicine, 2006
44. Kraemer and Hakkinen “Strength training for sport” Blackwel Science, 2002
55. Rusko H. Cross Country Skiing. Blackwel Science, 2003
66. Bompa Tudor PhD and Carlo Buzzichelli “Periodization training for sports”, 2008
Citi informācijas avoti
17. Spēks un ātrums (elektroniskais resurss), Bruģe Alīna un Builis Dainis, 2013