.
Veselības sports - teorija un metodika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 11:11:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_368 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anastasija Feofilova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidējā izglītība, anatomija, cilvēka fizioloģija. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studentiem izpratni par fiziskās sagatavotības atsevišķu virzienu (spēks, ātrums, veiklība, izturība, lokanība) bioloģiskām īpatnībām, to lomu sporta treniņa vispārējo un speciālo uzdevumu realizēšanā, teorētiski apgūt dažādas ievirzes treniņa slodžu veidošanas, izpildes principus, to pielietošanu un plānošanu treniņa gada ciklā dažādos sporta veidos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Treniņa slodžu veidošanas pamati | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārs | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Treniņa slodžu veidošanas pamati | Lekcijas | 2.50 | auditorija | |||||
2 | Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana. | Lekcijas | 2.50 | auditorija | |||||
3 | Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārs | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Izstrādāt fiziskās sagatavotības treniņa plānu gada ciklam ar spēka, ātruma, veiklības, izturības līdzekļu pielietojumu (atbilstoši audzēkņu fiziskai sagatavotībai): 1. treniņa nodarbības saturs spēka, ātruma, veiklības un izturības attīstīšanai ar treniņa slodžu aprakstu (formulu) izvērtējumu; 2. fiziskās sagatavotības treniņa plāna nedēļai, mezociklam un monociklam; 3. fiziskās sagatavotības treniņa līdzekļu izvietojumu mezociklā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Četru nodarbību plānu izveidošana mezociklā - 4 punkti par katru plānu. Trīs treniņa ciklu (monocikla) nodarbību vadīšana ar sagatavotu plānu - 4 punkti par katru nodarbību. Divas prezentācijas - konkrētas tēmas izstrāde un prezentēšana – 2 punkti par katru prezentāciju. ATTIEKSME (0- 1 punkts). ATTĪSTĪBAS DINAMIKA ( 0 – 1 punkts). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Patstāvīgi organizēt fiziskās sagatavotības treniņus, 2. Patstāvīgi pielietos zināšanas un prasmes sagatavojot treniņa ciklu un apstākļus, 3. Pieņemt lēmumu un rast nepieciešamos risinājumus atbilstoša inventāra izmantošanai. | ||||||||
Prasmes: | 1. Novērtēt treniņa darba intensitāti, veiktā darba apjomu un tā ietekmi uz sportistu organisma struktūrām – nervu-muskuļu, sirds asinsvadu, elpošanas un balsta - kustību aparātu, kas kopumā realizējas sportiskā rezultāta izaugsmē. 2. Izprast kā organizēt darbu, lai uztrenētu nepieciešamās fiziskās īpašības. | ||||||||
Kompetences: | 1. Īstenot fizisko īpašību trenēšanas principus balstoties uz pacienta individuālajām vajadzībām un mērķiem, 2. Spēs atrast un pielāgot atbilstošu treniņu metodi un vingrojumus, lai uzlabotu sirds-asinsrites un elpošanas sistēmas, 3. Analizēt vitālo rādītāju izmaiņas un progresiju ciklā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Trenera rokasgrāmata, 1./2.daļa, Rīga, 2006 | ||||||||
2 | 2. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata, Rīga, 2008 | ||||||||
3 | 3. Sporta teorija 1.un 2.daļa, Ķīsis Igors, 2002 | ||||||||
4 | 4. Vispusīga fiziskā sagatavošana, Kancāns Jānis Raimonds, 2000 | ||||||||
5 | 5. Fiziskās īpašības un to attīstīšanas metodika, Mihailovičs Vasiļjevs Jurijs, 1972 | ||||||||
6 | 6. Sporta slodžu un ekstremālu situāciju fizioloģija, Dr.biol., doc. Plakane Līga, 2012 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1. Wilmore J.H. and Costill D.L. Physiology of sport and exercise. Human Kinetics, 2004 | ||||||||
2 | 2. Baechle T.R. and Roger W.E. Essentials of strength training and conditioning, Human Kinetics, 2013 | ||||||||
3 | 3. Charles M.T. ACM’s advanced exercise physiology. American College of Sport Medicine, 2006 | ||||||||
4 | 4. Kraemer and Hakkinen “Strength training for sport” Blackwel Science, 2002 | ||||||||
5 | 5. Rusko H. Cross Country Skiing. Blackwel Science, 2003 | ||||||||
6 | 6. Bompa Tudor PhD and Carlo Buzzichelli “Periodization training for sports”, 2008 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | 7. Spēks un ātrums (elektroniskais resurss), Bruģe Alīna un Builis Dainis, 2013 |