Pārlekt uz galveno saturu

Skrituļslidošana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 14:08:12
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_401LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zināšanas sporta teorijā, pedagoģijā, sporta didaktikā, psiholoģijā, anatomijā, fizioloģijā un biomehānikā. Zināšanas, prasmes un iemaņas dažādos sporta veidos, kas apgūti skolā, PPK kursos I, II studiju gados.
Mērķis:
Dot studentiem iespēju apgūt skrituļslidošanu un tās organizēšanu profesionālā līmenī plānot, vadīt un vērtēt skrituļslidošanas mācīšanas procesu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Inventārs – izvēle, sagatavošana, kopšana, nodarbības vietas izvēle, traumu ārējie un iekšējie rašanās cēloņi, profilakse, pirmā palīdzībaNodarbības1.00cits
2Skrituļslidošanas pamatkustības apguveNodarbības1.00cits
3Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pamatiNodarbības1.00cits
4Skrituļslidošanas pamatkustību pilnveide. Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pilnveide.Nodarbības1.00cits
5Inventāra sagatavošanaNodarbības1.00cits
6Skrituļslidošana atgrūžoties ar nūjām pamati, soļu apguveNodarbības1.00cits
7Kustību tehnikas analizēšana skrituļslidošanāNodarbības1.00cits
8Tehnisko elementu demonstrācija - vērtējumsNodarbības1.00cits
9Prakse, nodarbības vadīšanaNodarbības1.00cits
10Gala pārbaudījums, prezentācijasNodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Inventārs – izvēle, sagatavošana, kopšana, nodarbības vietas izvēle, traumu ārējie un iekšējie rašanās cēloņi, profilakse, pirmā palīdzībaLekcijas1.00cits
2Skrituļslidošanas pamatkustības apguveNodarbības0.50cits
3Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pamatiNodarbības0.25cits
4Skrituļslidošanas pamatkustību pilnveide. Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pilnveide.Nodarbības0.25cits
5Inventāra sagatavošanaNodarbības0.25cits
6Skrituļslidošana atgrūžoties ar nūjām pamati, soļu apguveNodarbības0.50cits
7Kustību tehnikas analizēšana skrituļslidošanāNodarbības0.50cits
8Tehnisko elementu demonstrācija - vērtējumsNodarbības0.25cits
9Prakse, nodarbības vadīšanaNodarbības0.50cits
10Gala pārbaudījums, prezentācijasNodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie patstāvīgi studēs specializēto literatūru, uzlabos un pilnveidos savas prasmes skrituļslidošanā. Studenti izveidos paši sev mācību materiālu, ko varēs izmantot vēlāk mācot citus pārvietojoties ar skrituļslidām.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Darbi: Patstāvīgais darbs; pārbaudījums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1) mācību nodarbības konspekta rakstīšanā, pasākuma plāna sastādīšanā; 2) skrituļslidošanas pārvietošanās veidu tehnikas biomehāniskā struktūrā, tehnikas un taktikas mācīšanas metodikā; 3) mācību procesa drošības un sacensību noteikumos un to organizēšanā; 4) atbilstoša vecumposma audzēkņu attīstībā un mācīšanas īpatnībās; 5) profesionālo ētikā un drošības noteikumos, higiēnas prasībās, sanitāros normās un materiāli-tehniskā nodrošinājumā.
Prasmes:1) patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes skrituļslidošanas mācību procesa un nodarbību plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvēloties un pielietojot atbilstošas mācību metodes, līdzekļus un ievērojot fizisko slodžu dozēšanas principus atbilstoši vecumam, dzimumam un fiziskais sagatavotībai; 2) pratīs plānot, organizēt un vadīt skrituļslidošanas mācību nodarbības un pasākumus ievērojot drošības noteikumus un āra vides faktorus; 3) patstāvīgi mācīt skrituļslidošanas pārvietošanās veidu tehniku, diagnosticēt un novērst audzēkņu tehnikas nepilnības; 4) patstāvīgi novērtēt audzēkņu fizisko, funkcionālo stāvokli, tehnisko sagatavotību, sasnieguma dinamiku un skrituļslidošanas mācību procesa efektivitāti, kā arī izvirzīt piemērotas izmaiņas mācību procesā; 5) pratīs izvēlēties sagatavot skrituļslidošanas inventāru mācību procesam un pasākumiem vadoties no āra vides apstākļiem un materiāli tehniskā nodrošinājuma; 6) pratīs motivēt audzēkņus mācību procesam, veidot atbildību un pozitīvu saskarsmi ar audzēkņiem; 7) pratīs ievērot toleranci pedagoģiskā procesa diferenciācijā un individualizācijā atbilstoši audzēkņu spējām, vajadzībām un interesēm, un novērtēt audzēkņu sasniegumu un personības izaugsmi; 8) patstāvīgi izmantot dažādas mācīšanas metodes, formas un tehnoloģijas mācību-treniņu darbā un īstenot atbilstību starp mācību nodarbības mērķiem, izmantotajiem līdzekļiem un sasniegtajiem rezultātiem; 9) izmantojot apgūtos skrituļslidošanas teorētiskos pamatus, veikt radošu un inovatīvu profesionālu, un pētniecisku darbību.
Kompetences:1) iegūtās zināšanas un prasmes pielietot skrituļslidošanas mācību procesā; 2) analizēt un izvērtēt mācībās pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus; 3) analizēt izvēlēto mācību metožu, līdzekļu un formu atbilstību audzēkņu spējām un izglītības mērķiem; 4) uzņemties atbildību par mācību-treniņu nodarbības, sacensību un pasākumu drošumu; 5) vadīt mācību nodarbību dažādas sagatavotības audzēkņiem; 6) prognozēt audzēkņu talantus skrituļslidošanā; 7) veikt skrituļslidošanas nodarbību plānošanu un organizēšanu; 8) plānot mācību procesu, nodarbības galvenos un pakārtotos uzdevumus; 9) ieviest novitātes mācību procesā; sadarboties ar audzēkņiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Zauters U. Skrituļslidošana, aprīkojums, braukšanas tehnika un prakse - Jumava – 1999.
2Čelmers A. Skrituļslidas – Kontinents – 2001.
Papildu literatūra
1Krauksts V. Kas jauns slēpošanā Drukātava, 2006.
2Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns mācību grāmata, 1997.
3Grants J., Mācīsimies slēpot Raka, 2007. Grants J., Mācīsimies slēpot Raka, 2007. [DVD videoieraksts]
4Krauksta D, Krauksts K. Slēpošanas treniņa pamati Rīga: Drukātava , 2006.
Citi informācijas avoti
1Interneta resursi.
2Žurnāli un cita veida publikācijas par skrituļslidošanu.