.
Skrituļslidošana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 14:08:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_401 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kalvis Ciekurs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas sporta teorijā, pedagoģijā, sporta didaktikā, psiholoģijā, anatomijā, fizioloģijā un biomehānikā. Zināšanas, prasmes un iemaņas dažādos sporta veidos, kas apgūti skolā, PPK kursos I, II studiju gados. | ||||||||
Mērķis: | Dot studentiem iespēju apgūt skrituļslidošanu un tās organizēšanu profesionālā līmenī plānot, vadīt un vērtēt skrituļslidošanas mācīšanas procesu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Inventārs – izvēle, sagatavošana, kopšana, nodarbības vietas izvēle, traumu ārējie un iekšējie rašanās cēloņi, profilakse, pirmā palīdzība | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
2 | Skrituļslidošanas pamatkustības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
3 | Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pamati | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Skrituļslidošanas pamatkustību pilnveide. Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pilnveide. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Inventāra sagatavošana | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Skrituļslidošana atgrūžoties ar nūjām pamati, soļu apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Kustību tehnikas analizēšana skrituļslidošanā | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Tehnisko elementu demonstrācija - vērtējums | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Prakse, nodarbības vadīšana | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Gala pārbaudījums, prezentācijas | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Inventārs – izvēle, sagatavošana, kopšana, nodarbības vietas izvēle, traumu ārējie un iekšējie rašanās cēloņi, profilakse, pirmā palīdzība | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Skrituļslidošanas pamatkustības apguve | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
3 | Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pamati | Nodarbības | 0.25 | cits | |||||
4 | Skrituļslidošanas pamatkustību pilnveide. Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pilnveide. | Nodarbības | 0.25 | cits | |||||
5 | Inventāra sagatavošana | Nodarbības | 0.25 | cits | |||||
6 | Skrituļslidošana atgrūžoties ar nūjām pamati, soļu apguve | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
7 | Kustību tehnikas analizēšana skrituļslidošanā | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
8 | Tehnisko elementu demonstrācija - vērtējums | Nodarbības | 0.25 | cits | |||||
9 | Prakse, nodarbības vadīšana | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
10 | Gala pārbaudījums, prezentācijas | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie patstāvīgi studēs specializēto literatūru, uzlabos un pilnveidos savas prasmes skrituļslidošanā. Studenti izveidos paši sev mācību materiālu, ko varēs izmantot vēlāk mācot citus pārvietojoties ar skrituļslidām. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Darbi: Patstāvīgais darbs; pārbaudījums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1) mācību nodarbības konspekta rakstīšanā, pasākuma plāna sastādīšanā; 2) skrituļslidošanas pārvietošanās veidu tehnikas biomehāniskā struktūrā, tehnikas un taktikas mācīšanas metodikā; 3) mācību procesa drošības un sacensību noteikumos un to organizēšanā; 4) atbilstoša vecumposma audzēkņu attīstībā un mācīšanas īpatnībās; 5) profesionālo ētikā un drošības noteikumos, higiēnas prasībās, sanitāros normās un materiāli-tehniskā nodrošinājumā. | ||||||||
Prasmes: | 1) patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes skrituļslidošanas mācību procesa un nodarbību plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvēloties un pielietojot atbilstošas mācību metodes, līdzekļus un ievērojot fizisko slodžu dozēšanas principus atbilstoši vecumam, dzimumam un fiziskais sagatavotībai; 2) pratīs plānot, organizēt un vadīt skrituļslidošanas mācību nodarbības un pasākumus ievērojot drošības noteikumus un āra vides faktorus; 3) patstāvīgi mācīt skrituļslidošanas pārvietošanās veidu tehniku, diagnosticēt un novērst audzēkņu tehnikas nepilnības; 4) patstāvīgi novērtēt audzēkņu fizisko, funkcionālo stāvokli, tehnisko sagatavotību, sasnieguma dinamiku un skrituļslidošanas mācību procesa efektivitāti, kā arī izvirzīt piemērotas izmaiņas mācību procesā; 5) pratīs izvēlēties sagatavot skrituļslidošanas inventāru mācību procesam un pasākumiem vadoties no āra vides apstākļiem un materiāli tehniskā nodrošinājuma; 6) pratīs motivēt audzēkņus mācību procesam, veidot atbildību un pozitīvu saskarsmi ar audzēkņiem; 7) pratīs ievērot toleranci pedagoģiskā procesa diferenciācijā un individualizācijā atbilstoši audzēkņu spējām, vajadzībām un interesēm, un novērtēt audzēkņu sasniegumu un personības izaugsmi; 8) patstāvīgi izmantot dažādas mācīšanas metodes, formas un tehnoloģijas mācību-treniņu darbā un īstenot atbilstību starp mācību nodarbības mērķiem, izmantotajiem līdzekļiem un sasniegtajiem rezultātiem; 9) izmantojot apgūtos skrituļslidošanas teorētiskos pamatus, veikt radošu un inovatīvu profesionālu, un pētniecisku darbību. | ||||||||
Kompetences: | 1) iegūtās zināšanas un prasmes pielietot skrituļslidošanas mācību procesā; 2) analizēt un izvērtēt mācībās pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus; 3) analizēt izvēlēto mācību metožu, līdzekļu un formu atbilstību audzēkņu spējām un izglītības mērķiem; 4) uzņemties atbildību par mācību-treniņu nodarbības, sacensību un pasākumu drošumu; 5) vadīt mācību nodarbību dažādas sagatavotības audzēkņiem; 6) prognozēt audzēkņu talantus skrituļslidošanā; 7) veikt skrituļslidošanas nodarbību plānošanu un organizēšanu; 8) plānot mācību procesu, nodarbības galvenos un pakārtotos uzdevumus; 9) ieviest novitātes mācību procesā; sadarboties ar audzēkņiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Zauters U. Skrituļslidošana, aprīkojums, braukšanas tehnika un prakse - Jumava – 1999. | ||||||||
2 | Čelmers A. Skrituļslidas – Kontinents – 2001. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Krauksts V. Kas jauns slēpošanā Drukātava, 2006. | ||||||||
2 | Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns mācību grāmata, 1997. | ||||||||
3 | Grants J., Mācīsimies slēpot Raka, 2007. Grants J., Mācīsimies slēpot Raka, 2007. [DVD videoieraksts] | ||||||||
4 | Krauksta D, Krauksts K. Slēpošanas treniņa pamati Rīga: Drukātava , 2006. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Interneta resursi. | ||||||||
2 | Žurnāli un cita veida publikācijas par skrituļslidošanu. |