.
Ielu sociālais darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:23
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_044 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Janeta Bokaldere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Veidot Labklājības un sociālā darba katedras studentu zināšanas un izpratni par ielu sociālā darba attīstību Latvijā un pasaulē, ielu sociālā darbinieka mērķi, uzdevumiem un nepieciešamajām zināšanām, darbu ar dažādām mērķa grupām, ielu sociālā darba programmu izstrādi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ielu sociālā darba attīsība pasaulē un Latvijā. Mobilās brigādes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Ielu sociālā darba uzdevumi, nepieciešamās zināšanas, metodes. | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||||
3 | Ielu bērni. Tendences pasaulē un Latvijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Darbs ar cilvēku tirdzniecībā un prostitūcijā iesaistītām personām. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Darbs ar bezpajumtniekiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Novērojuma prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ielu sociālā darba attīsība pasaulē un Latvijā. Mobilās brigādes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Ielu sociālā darba uzdevumi, nepieciešamās zināšanas, metodes. | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||||
3 | Ielu bērni. Tendences pasaulē un Latvijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Darbs ar cilvēku tirdzniecībā un prostitūcijā iesaistītām personām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Darbs ar bezpajumtniekiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Novērojuma prezentācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Apmeklējums - 15%, iepazīšanās ar pētījumiem, darbs grupās - 20%, novērošana, sociālā pakalpojuma ielu mērķa grupai dizainēšana - 35%, eksāmens (rakstisks) - 30%. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktivitāte lekcijās un nodarbībās, 'simulēta gadījuma' analīze un atskaite par novērošanu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais spēs: • aprakstīt ielu sociālā darba attīstību pasaulē un Latvijā; • atpazīt ielu sociālā darba formas un raksturot to atšķirības; • aprakstīt ielu sociālā darbinieka mērķa grupas; • aprakstīt ielu sociālā darbinieka uzdevumus; • izskaidrot ielu sociālā darba nozīmi darbā ar klientu. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais spēs: • novērtēt ielu sociālā darbinieka mērķa grupas vajadzības; • izstrādāt klientu vajadzībām atbilstošu sociālās rehabilitācijas plānu; • pielietot iemaņas sadarbības veidošanā ar klientu (sākotnējā kontakta dibināšana, savstarpējā komunikācija u.c.); • organizēt preventīvus pasākumus dažādām ielu sociālā darba mērķa grupām. | ||||||||
Kompetences: | Spēj aprakstīt ielu sociālā darba attīstību pasaulē un Latvijā, ielu sociālā darba mērķa grupas. Spēj formulēt svarīgākos jēdzienus ielu sociālajā darbā. Spēj analizēt ielu sociālā darba mērķa grupas sociālās problēmas, kā arī analizēt ielu sociālā darba aktivitāšu nepieciešamību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Webb, N. Boyd Social Work Practice with Children. New York; London: Guilford Press, 2019. | ||||||||
2 | Nichols, A. J., Edmond, T., Heil, E. C. Social Work Practice with Survivors of Sex Trafficking and Commercial Sexual Exploitation. Columbia University Press, 2018. | ||||||||
3 | Jaffe, M., Floersch, J., Longhofer, J., Conti M. The Social Work and Sexual Trauma Casebook: Phenomenological Perspectives. Routledge, 2018. | ||||||||
4 | Zufferey, C. Homelessness and Social Work: An Intersectional Approach. Routledge, 2017. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Street Children Substance Use and Health: Monitoring and Evaluation of Street Children Projects. World Health Organization. | ||||||||
2 | Weitzer, R. J. Sex for Sale: Prostitution, Pornography and the Sex Industry. Routledge. 2009. | ||||||||
3 | Williamson. C, Baker. L.M. Women in street-based Prostitution. Qualitative social work. 2009 / 03 Vol. 8; Iss. 1 | ||||||||
4 | Larsen. L, Poortinga. E, Hurdle D.E., Sleeping rough. Exploring the Differences Between Shelter–Using and Non-Shelter–Using Homeless Individuals. Environment and behaviour. 2004. | ||||||||
5 | Xiang. X. A Review of Interventions for Substance Use Among Homeless Youth. Social work practice. 2013. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.lm.gov.lv | ||||||||
2 | Darbs ar ielu jauniešiem - 14.lpp. |