.
Sociālā psiholoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:45
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_118 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Sociālā psiholoģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Trapenciere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Galvenās mikrosocioloģijas teorijas un pētniecības metodes, pamatizpratne vispārējā psiholoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Veidot sociālā darba studentos izpratni par galvenajām sociālās psiholoģijas teorētiskajām un praktiskajām atziņām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālās psiholoģijas priekšmets, saikne ar socioloģiju un psiholoģiju. Sociālās psiholoģijas metodes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | "Es" koncepcija. Socializācijas procesi, posmi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Saskarsme, tās struktūra. Džohari logs. Sociālā percepcija un sociālās atribūcija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Sociālās attieksmes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Sociālā agresivitāte, konflikti un stress | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Grupas, grupu darbības fenomeni, grupu procesi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Lielo grupu psiholoģija (masas un pūlis) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālās psiholoģijas priekšmets, saikne ar socioloģiju un psiholoģiju. Sociālās psiholoģijas metodes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | "Es" koncepcija. Socializācijas procesi, posmi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Saskarsme, tās struktūra. Džohari logs. Sociālā percepcija un sociālās atribūcija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Sociālās attieksmes | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Sociālā agresivitāte, konflikti un stress | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Grupas, grupu darbības fenomeni, grupu procesi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Lielo grupu psiholoģija (masas un pūlis) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Sociālās psiholoģiskās literatūras studijas. 2. Divu pētījumu veikšana studiju kursa ietvaros, izmantojot kādu no psiholoģiskajām pētniecības metodēm. Rezultātu prezentācija. 3. Divu konkrētu gadījuma apraksts un analīze. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti zina sociālās psiholoģijas pamatatziņas. | ||||||||
Prasmes: | Studenti iegūst prasmes lietot sociālās psiholoģijas pamatatziņas sociālā darbinieka profesionālajā darbībā un pētniecībā. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs novērtēt kolektīvās uzvedības izpausmes, izskaidrot masu sociālās un politiskās kustības. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Hewstone, Stroebe & Stephenson (Eds.) Introduction to Social Psychology. – New York: Addison, 2015. | ||||||||
2 | Smith E., Mackie D. Social psychology. Hove and New York, Psychology Press, 2014. | ||||||||
3 | Hogg M. A. & Vaughan G. M. Social psychology. – London: Prentice Hall, 2018. | ||||||||
4 | Apsalons, Edmunds. Komunikācijas kompetence: kā saprasties un veidot attiecības. Rīga, Zvaigzne ABC, 2013. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Journal of Personality and Social Psychology. | ||||||||
2 | Journal of Experimental Social Psychology. | ||||||||
3 | Journal of Perspectives on Psychological Science | ||||||||
4 | The Concept of Attitude in Social Psychology | ||||||||
5 | Le Bons G. Pūļa psiholoģija. Latgales Kultūras centra izd., 1998. | ||||||||
6 | Vorobjovs A. Sociālā psiholoģija. – Rīga: Izglītības soļi, 2002. | ||||||||
7 | Reņģe V. Sociālā psiholoģija. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2002. | ||||||||
8 | Myers. Social psychology. New York: McGraw Hill, 1996 / Майерс. Социальная психология. – Москва, 2000. | ||||||||
9 | Garleja R. Cilvēkpotenciāls sociālā vidē. – Rīga: RaKa, 2006. | ||||||||
10 | Omārova S. Cilvēks dzīvo grupā: (Sociālā psiholoģija). – Rīga, 2006. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Sarunu un konfliktu risināšana. Grāmatu sērija „Harvard Business Review“. – Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. |