.
Sociālā darba vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:36
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_203 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ārija Baltiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sociālā darba pamati, ekonomikas un tiesību pamati. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par menedžmenta teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem sociālajā darbā, metodēm un to pielietojuma iespējām modelējot Labklājības un sociālā darba vadības iespējamos virzienus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vadīšanas teorijas un to attīstība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālā darba satura un formas vadības elementi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālā darba organizēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālā darba iekšējā un ārējā vide | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Plānošanas process sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Organizēšanas process sociālajā darbā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Motivēšanas process sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Kontroles process sociālajā darbā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Personālvadības process sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Komunikācija un lēmuma pieņemšana sociālajā darbā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Lobisms sociālā darba procesā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Sociālās apmaiņas teorija un altruisms | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Līderība sociālā darba vadības praksē | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Sociālā atbildība un ētika sociālā darba vadības procesā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Vadīšanas stili un vara | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Krīzes vadības pamatprincipi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
2 | Sociālā darba satura un formas vadības elementi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālā darba organizēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālā darba iekšējā un ārējā vide | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Plānošanas process sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Organizēšanas process sociālajā darbā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Motivēšanas process sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Personālvadības process sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Komunikācija un lēmuma pieņemšana sociālajā darbā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Lobisms sociālā darba procesā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Līderība sociālā darba vadības praksē | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas, teorētiskā materiāla izpēte un atlase. Līdzdalība lekcijās, nodarbībās, aktīva dalība semināros. Piedalīšanās grupu darbos. Refleksijas. Studiju kursa nobeigumā aizpildīt studiju kursa novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva dalība lekcijās 25%, lekciju un nodarbību apmeklējums - 25%, pārbaudes darbu izpilde- eksāmena praktiskā darba sagatavošana un prezentācija seminārā - 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti zina vadības teorijas, vadības procesa elementus, komunikācijas un lēmuma pieņemšanas, lobisma un līderības vietu sociālā darba praksē, kā arī ir ieguvuši zināšanas par krīzes vadības pamatprincipiem Labklājības jomā. | ||||||||
Prasmes: | • izvērtēt dažādus vadīšanas stilus; to priekšrocības un trūkumus; • izprast komunikācijas un lēmumu pieņemšanas procesus; • novērtēt menedžmenta teorijas attīstību ietekmējošos faktorus; • prot strādāt komandā/grupā; • novērtēt sava darba rezultātus; • motivēt darbiniekus; • deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi; • pilnveidot un kritizēt jaunas idejas; • klausīties, skatīties un lasīt ar radošu attieksmi; • radoši strukturēt savu darbu. | ||||||||
Kompetences: | • analizēt iekšējās un ārējās vides faktoru ietekmi uz organizācijas mērķu sasniegšanu; • izvērtēt kontroles procesu; • analizēt lēmumu pieņemšanas faktorus; • izskaidrot vadīšanas lomu konflikta, pārmaiņu un stresa situācijās; • piemērot dažādas konfliktu risināšanas metodes; • pamatot personāla vadības nepieciešamību, pielietot personāla un komandas vadīšanas metodes; • spēj vadīt komandas/darba grupas darbu; • analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Daft, Richard L., Alan Benson, Brian Henry. Management - Hampshire: Cengage, 2020. | ||||||||
2 | Leitis, Voldemārs. Vadītāja spējas – Rīga, Avots, 2019. | ||||||||
3 | Šarmers, Klauss Otto. U teorija. Vadība no topošās nākotnes – Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
4 | Pīlēns, Uldis. (mans) uzņēmēja kods – Rīga, Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
5 | Lamond D., Bowden B. Management History: Its Global Past & Present. Charlotte, NV: Information Age Publishing, 2015. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Makčesnijs, Kriss, Šons Kovejs, Džims Halings. 4 izpildes disciplīnas - Rīga, Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
2 | Daina, Vasiļevska. Kvalitātes nodrošināšanas vadība – Rīga, Juridiskā koledža, 2017. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Sviķis, Armands. MATRIC tīklojums. Oriģināls biznesa pārvaldības modelis – Rīga, Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
2 | Frīmens, Endrū. Ārējā riska vadība (HBR) - Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2010. | ||||||||
3 | Harvard Business Review, www.hbr.org |