Pārlekt uz galveno saturu

Sociālā darba vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:36
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_203LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ārija Baltiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sociālā darba pamati, ekonomikas un tiesību pamati.
Mērķis:
Veidot izpratni par menedžmenta teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem sociālajā darbā, metodēm un to pielietojuma iespējām modelējot Labklājības un sociālā darba vadības iespējamos virzienus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Vadīšanas teorijas un to attīstībaNodarbības1.00auditorija
2Sociālā darba satura un formas vadības elementiLekcijas1.00auditorija
3Sociālā darba organizēšanaNodarbības1.00auditorija
4Sociālā darba iekšējā un ārējā videLekcijas1.00auditorija
5Plānošanas process sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
6Organizēšanas process sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
7Motivēšanas process sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
8Kontroles process sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
9Personālvadības process sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
10Komunikācija un lēmuma pieņemšana sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
11Lobisms sociālā darba procesāNodarbības1.00auditorija
12Sociālās apmaiņas teorija un altruismsLekcijas1.00auditorija
13 Līderība sociālā darba vadības praksēNodarbības1.00auditorija
14Sociālā atbildība un ētika sociālā darba vadības procesāNodarbības1.00auditorija
15Vadīšanas stili un varaLekcijas1.00auditorija
16Krīzes vadības pamatprincipiLekcijas1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
2Sociālā darba satura un formas vadības elementiLekcijas1.00auditorija
3Sociālā darba organizēšanaNodarbības1.00auditorija
4Sociālā darba iekšējā un ārējā videLekcijas1.00auditorija
5Plānošanas process sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
6Organizēšanas process sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
7Motivēšanas process sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
9Personālvadības process sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
10Komunikācija un lēmuma pieņemšana sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
11Lobisms sociālā darba procesāNodarbības1.00auditorija
13 Līderība sociālā darba vadības praksēNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras studijas, teorētiskā materiāla izpēte un atlase. Līdzdalība lekcijās, nodarbībās, aktīva dalība semināros. Piedalīšanās grupu darbos. Refleksijas. Studiju kursa nobeigumā aizpildīt studiju kursa novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva dalība lekcijās 25%, lekciju un nodarbību apmeklējums - 25%, pārbaudes darbu izpilde- eksāmena praktiskā darba sagatavošana un prezentācija seminārā - 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti zina vadības teorijas, vadības procesa elementus, komunikācijas un lēmuma pieņemšanas, lobisma un līderības vietu sociālā darba praksē, kā arī ir ieguvuši zināšanas par krīzes vadības pamatprincipiem Labklājības jomā.
Prasmes:• izvērtēt dažādus vadīšanas stilus; to priekšrocības un trūkumus; • izprast komunikācijas un lēmumu pieņemšanas procesus; • novērtēt menedžmenta teorijas attīstību ietekmējošos faktorus; • prot strādāt komandā/grupā; • novērtēt sava darba rezultātus; • motivēt darbiniekus; • deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi; • pilnveidot un kritizēt jaunas idejas; • klausīties, skatīties un lasīt ar radošu attieksmi; • radoši strukturēt savu darbu.
Kompetences:• analizēt iekšējās un ārējās vides faktoru ietekmi uz organizācijas mērķu sasniegšanu; • izvērtēt kontroles procesu; • analizēt lēmumu pieņemšanas faktorus; • izskaidrot vadīšanas lomu konflikta, pārmaiņu un stresa situācijās; • piemērot dažādas konfliktu risināšanas metodes; • pamatot personāla vadības nepieciešamību, pielietot personāla un komandas vadīšanas metodes; • spēj vadīt komandas/darba grupas darbu; • analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Daft, Richard L., Alan Benson, Brian Henry. Management - Hampshire: Cengage, 2020.
2Leitis, Voldemārs. Vadītāja spējas – Rīga, Avots, 2019.
3Šarmers, Klauss Otto. U teorija. Vadība no topošās nākotnes – Zvaigzne ABC, 2018.
4Pīlēns, Uldis. (mans) uzņēmēja kods – Rīga, Zvaigzne ABC, 2018.
5Lamond D., Bowden B. Management History: Its Global Past & Present. Charlotte, NV: Information Age Publishing, 2015.
Papildu literatūra
1Makčesnijs, Kriss, Šons Kovejs, Džims Halings. 4 izpildes disciplīnas - Rīga, Zvaigzne ABC, 2018.
2Daina, Vasiļevska. Kvalitātes nodrošināšanas vadība – Rīga, Juridiskā koledža, 2017.
Citi informācijas avoti
1Sviķis, Armands. MATRIC tīklojums. Oriģināls biznesa pārvaldības modelis – Rīga, Zvaigzne ABC, 2018.
2Frīmens, Endrū. Ārējā riska vadība (HBR) - Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2010.
3Harvard Business Review, www.hbr.org