.
Sarunas vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_208 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daina Vanaga | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Saskarsmes psiholoģija, grupu psiholoģija. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot studentu zināšanas un praktiskās iemaņas profesionālo attiecību veidošanā un sarunu vadīšanā sociālajā darbā ar dažādām klientu grupām. Veidot izpratni par profesionālo saskarsmi un argumentācijas mākslu klienta pretestības apiešanai. Iegūt zināšanas par motivējošo intervēšanu, veidot un attīstīt prasmes motivējošās sarunas pielietošanai praksē darbā ar klientiem. Noskaidrot nozīmīgākos aspektus individuālajā konsultēšanā un saskarsmē ar grupu uzvedības pārmaiņu procesā. Veicināt studentu izpratni par profesionālo attiecību veidošanas pamatprincipiem. Sniegt studentiem iespēju praktiskos treniņos veicināt saskarsmes vadīšanas prasmes un iemaņas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzvedības pārmaiņu teorija un process. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Pārmaiņu stadiju raksturojums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Motīvi un motivācija, jēdzienu izpratne un teorētiskais pamatojums. Ārējā un iekšējā motivācija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Motivējošās intervijas vēsture. Motivējošās intervijas definīcija, būtība un saturs darbā ar dažādām klientu klientu grupām. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzvedības pārmaiņu teorija un process. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pārmaiņu stadiju raksturojums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Motīvi un motivācija, jēdzienu izpratne un teorētiskais pamatojums. Ārējā un iekšējā motivācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Motivējošās intervijas metode profesionālajā saskarsmē. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Motivējošās intervijas vēsture. Motivējošās intervijas definīcija, būtība un saturs darbā ar dažādām klientu klientu grupām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Motivējošās intervijas pamata pieejas raksturojums un principi profesionālajā saskarsmē, konsultanta attieksmes. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Komunikācijas tehnikas. Refleksija profesionālajā saskarsmē. Argumentācijas prasmes darbā ar klienta pretestību. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīva dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās – 40%, publiskās runas (5 min) sagatavošana – 10%, sagatavošanās iestudētai sarunai ar klientu auditorijā – 10%, referāta un prezentācijas sagatavošana 40%. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Iestudētas sarunas ar klientu īstenošana auditorijā – 50%; referāts – 30% un prezentācija 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti zina saskarsmes psiholoģijas pieejas un iespējas tās izmantot sarunu vadīšanā. Izprot jēdzienus profesionālā saskarsme, argumentācija, profesionālās attiecības un to specifiku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas vidē. | ||||||||
Prasmes: | Studenti prot argumentēt savu viedokli, lietot saskarsmes tehnikas sarunas vadīšanai, kā arī profesionāli klausīties. | ||||||||
Kompetences: | Studenti ir kompetenti saskarsmes psiholoģijas teorētisko konceptu pamatnostādnes integrēt praktiskā sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas procesā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Philip Heslop & Cathrun Meredith. SOCIAL WORK From Assessment to Intervention. SAGE Los Angeles / London / New Delhi / Singapore / Washington DC / Melbourne, 2019, 241 - 257 p | ||||||||
2 | E.Apine Vērtības sociālajā darbā ar sociālo gadījumu // Roga – Vailza, V., Ozola, I., & Aqpine, E., Sociālais darbs ar gadījumu. Prakse teorijā. Rīga, LM, 2021, 1. un 2.daļa, 2021. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Vidnere M., Nucho A.O. Intervēšanas prasme. Raka, Rīga, 2012 | ||||||||
2 | Bolis J. Mediācija un sarunas . Juridiskā koledža. Rīga, 2015 | ||||||||
3 | D.Goulmens Tava emocionālā inteliģence. Jumava, Rīgā. 2019 | ||||||||
4 | Omārova S. Cilvēks runā ar cilvēku. – Rīga, Kamene, 2009 | ||||||||
5 | Motivācijas intervija ar injicējamo narkotiku lietotājiem. Metodiskās rekomendācijas HIV/AIDS profilakses programmas sociālajiem darbiniekiem. International HIV/AIDS ALLIANCE, 2004., 106 lpp. | ||||||||
6 | Trotter, C. Working with Involuntary Clients. London: SAGE Publications, 2006 | ||||||||
7 | William R.Miller, Stephen Rollnick. Motivational interviewing, Helping People Change. (3 rded), THE GUILFORD PRESS, New York London, 2013, 432 p | ||||||||
8 | Psihosociālais sociālais darbs sistēmiskajā pieejā. Rokasgrāmata. SIF. Nodibinājums „C modulis”, Jūrmala, Latvija, 2015 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Interneta resursi | ||||||||
2 | www.socialaisdarbs.blogspot.com | ||||||||
3 | https://motivationalinterviewing.org/ | ||||||||
4 | https://www.lm.gov.lv/lv/socialais-darbs-ar-gadijumu |