.
Klīniskā aprūpe un rehabilitācija pacientu aprūpē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.08.2024 13:33:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_307 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lilija Antoņēviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā patoloģija, Patoloģiskā fizioloģija, Anatomija, Mikrobioloģija ar virusoloģiju un parazitoloģiju. | ||||||||
Mērķis: | Teorētisko pamatzināšanu un praktisko iemaņu apguve klīniskā aprūpē, apgūt prasmes procedūru izpildē. Veidot izpratni par rehabilitācijas un radioloģijas principiem, to pielietošanu māsas darbā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ārstniecības iestādes higiēniskā un pretepidēmiskā režīma plāns. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Roku higiēna. Individuālo aizsarglīdzekļu lietošanu atbilstoši procedūrai vai veicamajam pretepidēmijas pasākumam. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
3 | Aseptikas un antiseptikas principi. Sterila halāta un cimdu uzvilkšanas tehnika. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
4 | Ergonomikas pamatprincipi. Pacienta pārvietošana, pozicionēšana. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
5 | Vides drošība un komforts. Pacienta aprūpes higiēna un veļas maiņa. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
6 | Pacienta mobilizācija. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
7 | Vitālās pazīmes un to noteikšana. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
8 | Klīniskās procedūras, kas nodrošina šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam. | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
9 | Antropometriskie rādītāji un to noteikšana. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
10 | Klīniskās procedūras, gastrointestinālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
11 | Pacientu sagatavošana diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
12 | Laboratoriskie izmeklējumi | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
13 | Klīniskās procedūras uroģenitālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai. | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
14 | Klīniskās procedūras oksigenācijas procesa nodrošināšanai pacientam. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
15 | Rehabilitācijas komandas darba principi. Rehabilitācijas metodes māsas pacienta aprūpē. Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pacienta pašaprūpes spēju izvērtējums. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
16 | Rehabilitācijas etapi. Svarīgākās metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai agrīnā rehabilitācijas etapā. Metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai dažādos rehabilitācijas etapos. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
17 | Zāļu administrēšana. Parenterāla zāļu ievade. Aprīkojums parenterālai zāļu ievadei. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
18 | Perorālo un topikālo zāļu administrēšana. Zāļu (medikamentu) parenterālā ievadīšana – intrakutāni, subkutāni, intramuskulāri, intravenozi un intraosāli. Heparīna un Insulīna ievadīšanas īpatnības. | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
19 | Perifērā intravenozā katetra ievadīšana. Intravenozās terapijas nodrošināšana caur perifēro vēnu. | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
20 | Intravenozās terapijas nodrošināšana caur centrālo vēnu. | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
21 | Zāļu (medikamentu) ievadīšana intravenozi caur infūzijas sūkņiem (infuzomats, perfuzors).PVK CVK | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
22 | Asins komponentu transfūzija. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
23 | Rehabilitācijas principi neiroloģijā, kardioloģijā un pulmonoloģijā. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
24 | Rehabilitācijas principi ķirurģijā. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
25 | Rehabilitācijas principi pediatrijā. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Teorētiska sagatavošanās studiju kursā iekļauto klīnisko prasmju apgūšanai, izmantojot rekomendētos materiālus. Patstāvīgā klīniskās prasmes pilnveidošana MITC simulētā vidē. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. daļas (I studiju gadā) kursa noslēgumā “ieskaitīts” students saņem, ja ir sekmīgi nokārtoti visi pārbaudes un patstāvīgie darbi, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības vai tās ir atstrādātas. 2. daļas (II studiju gadā) kursa noslēgumā – Objektīvi strukturētais klīniskais eksāmens (OSKE) (vērtējums 10 punktu sistēmā). Objektīvi strukturētā klīniskā eksāmena (OSKE) vērtēšanas kritēriji: 1. Objektīvi strukturēto klīnisko eksāmenu atļauts kārtot, ja saņemts “ieskaitīts” visos pārbaudes un patstāvīgajos darbos, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības vai tās ir atstrādātas. OSKE 1. daļa – kompleksais teorētiskais pārbaudījums, kurā ietilpst 100 jautājumi testa veidā .( atļautie mēģinājumi: 1, Laika ierobežojums: 1 stunda 30 min (datorizēts). Sekmīgs testa vērtējums tiek piemērots, ja studējošais atbild pareizi uz vismaz 55% no kopējā jautājumu apjoma. Galīgajā vērtējumā 1.daļas testa rezultāta īpatsvars ir 30% no kopējā vērtējuma. Ja tests netiek nokārtots sekmīgi, studējošais neturpina kārtot 2. pārbaudījuma daļu. 2. daļa – students, kārto klātienē, praktiskais eksāmens, kurā iekļauts visā studiju kursā apgūto prasmju praktiskais pārbaudījums 3 bāzes stacijās, kurās 1. bāzes stacija zāļu administrēšana. 2. bāzes stacija vispārīgās prasmes. 3. bāzes stacija rehabilitācija un pacientu aprūpe. Ienākot eksaminācijas telpā students izlozē biļeti ar trīs prasmēm, kur viena no prasmēm ir zāļu administrēšana, otra vispārējā prasme un trešā rehabilitācija un pacientu aprūpes prasme. Atbildot un praktiski demonstrējot prasmi studentam ir jāzina prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas, jāsagatavo atbilstošs aprīkojums, jādemonstrē prasme, jānovērtē pacients pirms un pēc procedūras. Galīgajā eksāmena vērtējumā praktiskā eksāmena vērtējuma īpatsvars ir 70% no kopējā vērtējuma. Lai saņemtu sekmīgu vērtējumu, studējošajam ir jāsaņem pozitīvs vērtējums katrā bāzes stacijā. Visās bāzes staciju vienībās ir saņemts vismaz vērtējums 1. Praktiskās daļas vērtējums veidojas sekojoši: 1. Prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav atbildējis vai atbildējis nepareizi par konkrētās prasmes jautājumiem; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi atbildējis par konkrētās prasmes jautājumiem. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi atbildējis par visiem konkrētās prasmes jautājumiem. 2. Aprīkojums. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav sagatavojis vai nepareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 3. Prasmes izpilde. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students veicis prasmi nepareizi kaitējot pacientam; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students veicis prasmi neprecīzi nekaitējot pacientam. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi veicis prasmi. 4. Pacienta novērtēšana un izglītošana pirms un pēc procedūras. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav novērtējis un izglītojis pacientu vai to izdarījis nepareizi, kas nepieciešams konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei; 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei. 2. daļas eksāmenā iegūto punktu summu dala ar trīs un iegūst gala atzīmi (balles). Vērtēšana norit 10 ballu sistēmā: Izcili (10) – zināšanas, prasmes un kompetence pārsniedz studiju kursa apguves prasības, liecina par spēju veikt patstāvīgus pētījumus un dziļu problēmu izpratni; teicami (9) – zināšanas, prasmes un kompetence pilnībā atbilst studiju kursa apguves prasībām, piemīt prasme patstāvīgi lietot iegūtās zināšanas; ļoti labi (8) – pilnīgi izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču atsevišķos jautājumos nav pietiekami dziļas izpratnes, lai zināšanas patstāvīgi lietotu sarežģītāku problēmu risināšanā; labi (7) – kopumā izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču dažkārt konstatējama neprasme iegūtās zināšanas izmantot patstāvīgi; gandrīz labi (6) – izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču konstatējama nepietiekami dziļa problēmas izpratne un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; viduvēji (5) – kopumā apgūts studiju kurss, taču konstatējama nepietiekama dažu problēmu pārzināšana un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; gandrīz viduvēji (4) – kopumā apgūts studiju kurss, tomēr konstatējama nepietiekama dažu pamatkoncepciju izpratne, ir ievērojamas grūtības iegūto zināšanu praktiskā izmantošanā; vāji (3) – zināšanas virspusējas un nepilnīgas, studējošais nespēj tās lietot konkrētās situācijās; ļoti vāji (2) – ir virspusējas zināšanas tikai par atsevišķām problēmām, lielākā studiju kursa daļa nav apgūta; ļoti, ļoti vāji (1) – nav izpratnes par studiju priekšmeta pamatproblemātiku, nav gandrīz nekādu zināšanu studiju kursā. Tiek uzskatīts par nokārtotu, ja vērtējums nav zemāks par 4 (gandrīz viduvēji), t.i., visās bāzes staciju vienībām ir saņemts vismaz vērtējums 1. Ja eksāmenā saņemts vērtējums 3 (vāji) vai mazāk, tad tiek uzskatīts, ka eksāmens nav nokārtots. Nenokārtota eksāmena gadījumā jāvienojas ar RSU MDAK katedras vadītāju par atkārtota eksāmena kārtošanas laiku. Atkārtotu eksāmenu students kārto klātienē, tiek izveidota komisija no RSU MDAK docētājiem. Ja students neierodas uz eksāmenu, tiek uzskatīts, ka eksāmenā saņemts negatīvs vērtējums un studentam ir iespēja kārtot eksāmenu pie speciāli izveidotas RSU MDAK docētāju komisijas. Kumulatīvais kursa gala vērtējums tiek aprēķināts pēc formulas: (Pārbaudes un patstāvīgo darbu vērtējums 30% + 10% apmeklējums, 10% patstāvīgi darbi Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā ( RSU Liepājas filiālē) 50% OSKE vērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (OSKE) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students zinās studiju kursā iekļauto manipulāciju mērķus, indikācijas un kontrindikācijas. Students zinās studiju kursā iekļauto manipulāciju posmus. | ||||||||
Prasmes: | Students spēj sekmīgi demonstrēt studiju kursā iekļauto manipulāciju izpildi uz manekena. | ||||||||
Kompetences: | Spēja nodrošināt pacientam labāko iespējamo komforta līmeni un drošu vidi. Spēja administrēt medikamentozos un ārstniecības līdzekļus. Spēja izvērtēt un nodrošināt pacienta oksigenāciju. Spēja nodrošināt šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam. Spēja nodrošināt klīniskās procedūras eliminācijas procesiem. Spēja sagatavot un līdzdarboties pacientu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām un piedalīties to veikšanā. Spēja nodrošināt pacienta mobilizāciju. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | "8"veida pārsējs | A - Iesācēja līmenis | |||||||
2 | "8"veida pārsējs | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
3 | Acu apsēja uzlikšanas tehnika | A - Iesācēja līmenis | |||||||
4 | Acu apsēja uzlikšanas tehnika | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
5 | Acu pilienu iepilināšanas tehnika | A - Iesācēja līmenis | |||||||
6 | Acu pilienu iepilināšanas tehnika | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
7 | Acu ziedes ielikšanas tehnika | A - Iesācēja līmenis | |||||||
8 | Acu ziedes ielikšanas tehnika | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
9 | Apikālā pulsa noteikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
10 | Apikālā pulsa noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
11 | Asins komponentu transfūzija - Eritrocītu masas transfūzija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
12 | Asins komponentu transfūzija - Eritrocītu masas transfūzija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
13 | Asins komponentu transfūzija - Krioprecipitāta transfūzija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
14 | Asins komponentu transfūzija - Krioprecipitāta transfūzija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
15 | Asins komponentu transfūzija - Svaigi saldēta plazma | A - Iesācēja līmenis | |||||||
16 | Asins komponentu transfūzija - Svaigi saldēta plazma | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
17 | Asins komponentu transfūzija - Trombocītu masas transfūzija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
18 | Asins komponentu transfūzija - Trombocītu masas transfūzija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
19 | Asins parauga ņemšana ar Monovette, izmantojot aspirācijas tehniku | A - Iesācēja līmenis | |||||||
20 | Asins parauga ņemšana ar Monovette, izmantojot aspirācijas tehniku | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
21 | Asins parauga savākšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
22 | Asins parauga savākšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
23 | Asins paraugu ņemšana ar Monovette, izmantojot vakuuma metodi | A - Iesācēja līmenis | |||||||
24 | Asins paraugu ņemšana ar Monovette, izmantojot vakuuma metodi | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
25 | Asins paraugu ņemšana uz sterilitāti (mikrobioloģiskajai) izmeklēšanai | A - Iesācēja līmenis | |||||||
26 | Asins paraugu ņemšana uz sterilitāti (mikrobioloģiskajai) izmeklēšanai | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
27 | Asinsspiediena noteikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
28 | Asinsspiediena noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
29 | Augstas O2 koncentrācijas maskas izmantošana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
30 | Augstas O2 koncentrācijas maskas izmantošana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
31 | Centrālā venozā katetra aprūpe | A - Iesācēja līmenis | |||||||
32 | Centrālā venozā katetra aprūpe | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
33 | Centrālo vēnu katetru lietošana un skalošana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
34 | Dezo (Desault) pārsējs | A - Iesācēja līmenis | |||||||
35 | Dezo (Desault) pārsējs | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
36 | Elpošanas frekvences noteikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
37 | Elpošanas frekvences noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
38 | Eļļas retences klizma | A - Iesācēja līmenis | |||||||
39 | Eļļas retences klizma | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
40 | Enterālā barošana caur PEG (perkutānā endoskopiskā gastrostoma) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
41 | Enterālā barošana caur PEG (perkutānā endoskopiskā gastrostoma) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
42 | Fēču parauga savākšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
43 | Fēču parauga savākšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
44 | Glikometra izmantošana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
45 | Ģipša longetes uzlikšana un noņemšana | C1 - Augsts līmenis | |||||||
46 | Heparīna (mazmolekulārā) ievadīšana, izmantojot pilnšļirci | A - Iesācēja līmenis | |||||||
47 | Heparīna (mazmolekulārā) ievadīšana, izmantojot pilnšļirci | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
48 | Higiēnas procedūra - bārdas skūšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
49 | Higiēnas procedūra - bārdas skūšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
50 | Higiēnas procedūra - nagu un kāju aprūpe | A - Iesācēja līmenis | |||||||
51 | Higiēnas procedūra - nagu un kāju aprūpe | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
52 | Higiēnas procedūras - matu kopšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
53 | Higiēnas procedūras - matu kopšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
54 | Higiēniskā roku dezinfekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
55 | Higiēniskā roku dezinfekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
56 | Higiēniskā roku mazgāšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
57 | Higiēniskā roku mazgāšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
58 | Hipertoniskā klizma | A - Iesācēja līmenis | |||||||
59 | Hipertoniskā klizma | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
60 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievietei | A - Iesācēja līmenis | |||||||
61 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievietei | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
62 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievietei | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
63 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietim | A - Iesācēja līmenis | |||||||
64 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietim | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
65 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietim | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
66 | Individuālo aizsardzības līdzekļu novilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumā | A - Iesācēja līmenis | |||||||
67 | Individuālo aizsardzības līdzekļu novilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumā | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
68 | Individuālo aizsardzības līdzekļu uzvilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumā | A - Iesācēja līmenis | |||||||
69 | Individuālo aizsardzības līdzekļu uzvilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumā | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
70 | Insulīna ievadīšana, izmantojot insulīna šļirci | A - Iesācēja līmenis | |||||||
71 | Insulīna ievadīšana, izmantojot insulīna šļirci | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
72 | Insulīna ievadīšana, izmantojot pilnšļirci (pildspalvu) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
73 | Insulīna ievadīšana, izmantojot pilnšļirci (pildspalvu) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
74 | Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievietei | A - Iesācēja līmenis | |||||||
75 | Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievietei | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
76 | Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievietei | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
77 | Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietim | A - Iesācēja līmenis | |||||||
78 | Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietim | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
79 | Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietim | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
80 | Intrakutāna injekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
81 | Intrakutāna injekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
82 | Intrakutāna injekcija | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
83 | Intrakutāna šuve | A - Iesācēja līmenis | |||||||
84 | Intrakutāna šuve | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
85 | Intramuskulāra injekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
86 | Intramuskulāra injekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
87 | Intramuskulāra injekcija | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
88 | Intraosālās pieejas nodrošināšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
89 | Intraosālās pieejas nodrošināšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
90 | Intraosālās pieejas nodrošināšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
91 | Iztriepes paņemšana no deguna un žāvas | C2 - Eksperta līmenis | |||||||
92 | Krēpu parauga savākšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
93 | Krēpu parauga savākšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
94 | Ķirurģiskā roku dezinfekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
95 | Ķirurģiskā roku dezinfekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
96 | Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
97 | Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
98 | Medikamentu (infūza) ievadīšana CVK (sistēma) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
99 | Medikamentu (infūza) ievadīšana CVK (sistēma) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
100 | Medikamentu ievade intravenozi izmantojot infuzomatu | A - Iesācēja līmenis | |||||||
101 | Medikamentu ievade intravenozi izmantojot infuzomatu | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
102 | Medikamentu ievadīšana acīs (pilieni/ ziede) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
103 | Medikamentu ievadīšana acīs (pilieni/ ziede) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
104 | Medikamentu ievadīšana ar šļirci caur perifērās vēnas kanili (PVK) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
105 | Medikamentu ievadīšana ar šļirci caur perifērās vēnas kanili (PVK) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
106 | Medikamentu ievadīšana ausīs | A - Iesācēja līmenis | |||||||
107 | Medikamentu ievadīšana ausīs | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
108 | Medikamentu ievadīšana caur PVK (perfuzors) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
109 | Medikamentu ievadīšana caur PVK (perfuzors) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
110 | Medikamentu ievadīšana CVK (perfuzors) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
111 | Medikamentu ievadīšana CVK (perfuzors) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
112 | Medikamentu ievadīšana CVK (šļirce) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
113 | Medikamentu ievadīšana CVK (šļirce) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
114 | Medikamentu ievadīšana degunā (pilieni/ aerosols) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
115 | Medikamentu ievadīšana degunā (pilieni/ aerosols) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
116 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatu | A - Iesācēja līmenis | |||||||
117 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatu | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
118 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatu | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
119 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot tauriņadatu | A - Iesācēja līmenis | |||||||
120 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot tauriņadatu | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
121 | Medikamentu ievilkšana šļircē no ampulas | A - Iesācēja līmenis | |||||||
122 | Medikamentu ievilkšana šļircē no ampulas | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
123 | Medikamentu ievilkšana šļircē no flakona | A - Iesācēja līmenis | |||||||
124 | Medikamentu ievilkšana šļircē no flakona | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
125 | Microlax klizma | A - Iesācēja līmenis | |||||||
126 | Microlax klizma | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
127 | Nazogastrālas zondes ievade kuņģa dekompresijai | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
128 | Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
129 | Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
130 | Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
131 | O2 padeve caur masku ar rezervuāru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
132 | O2 padeve caur masku ar rezervuāru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
133 | Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, izmantojot bolus metodi | A - Iesācēja līmenis | |||||||
134 | Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, izmantojot bolus metodi | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
135 | Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, nepārtrauktā metode | A - Iesācēja līmenis | |||||||
136 | Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, nepārtrauktā metode | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
137 | Pacienta gultas klāšana un gultas veļas maiņa | A - Iesācēja līmenis | |||||||
138 | Pacienta gultas klāšana un gultas veļas maiņa | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
139 | Pacienta mazgāšana gultā | A - Iesācēja līmenis | |||||||
140 | Pacienta mazgāšana gultā | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
141 | Pacienta mutes dobuma higiēna | A - Iesācēja līmenis | |||||||
142 | Pacienta mutes dobuma higiēna | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
143 | Perifērā pulsa frekvences noteikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
144 | Perifērā pulsa frekvences noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
145 | Perifērās vēnas kaniles ievadīšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
146 | Perifērās vēnas kaniles ievadīšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
147 | Porta katetra skalošana, medikamenta ievadīšana un slēgšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
148 | Pulsa oksimetrija | C1 - Augsts līmenis | |||||||
149 | Sagatavošanās brūces primārai apdarei (sterila komplekta/galdiņa sagatavošana) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
150 | Sagatavošanās brūces primārai apdarei (sterila komplekta/galdiņa sagatavošana) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
151 | Sievietes perineālā aprūpe | A - Iesācēja līmenis | |||||||
152 | Sievietes perineālā aprūpe | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
153 | Skābekļa pievades nodrošināšana caur nazālām kanilēm | A - Iesācēja līmenis | |||||||
154 | Skābekļa pievades nodrošināšana caur nazālām kanilēm | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
155 | Slēpto asiņu tests | A - Iesācēja līmenis | |||||||
156 | Slēpto asiņu tests | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
157 | Sterila komplekta uzvilkšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
158 | Sterila komplekta uzvilkšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
159 | Sterilo cimdu uzvilkšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
160 | Sterilo cimdu uzvilkšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
161 | Subkutāna injekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
162 | Subkutāna injekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
163 | Šuvju izņemšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
164 | Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot digitālo termometru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
165 | Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot digitālo termometru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
166 | Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot stikla termometru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
167 | Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot stikla termometru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
168 | Temperatūras noteikšana orāli, izmantojot digitālo termometru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
169 | Temperatūras noteikšana orāli, izmantojot digitālo termometru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
170 | Temperatūras noteikšana rektāli, izmantojot digitālo termometru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
171 | Temperatūras noteikšana rektāli, izmantojot digitālo termometru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
172 | Tīrošā klizma | A - Iesācēja līmenis | |||||||
173 | Tīrošā klizma | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
174 | Traheostomas aprūpe – pārsēja maiņa | A - Iesācēja līmenis | |||||||
175 | Traheostomas aprūpe – pārsēja maiņa | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
176 | Traheostomas aprūpe - sekrēta atsūkšana no trahejas | A - Iesācēja līmenis | |||||||
177 | Traheostomas aprūpe - sekrēta atsūkšana no trahejas | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
178 | Urīna parauga savākšana klīniskai analīzei | A - Iesācēja līmenis | |||||||
179 | Urīna parauga savākšana klīniskai analīzei | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
180 | Urīnasavācējmaisa iztukšošana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
181 | Uztriepes paņemšana no aizdegunes (nasopharynx) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
182 | Uztriepes paņemšana no aizdegunes (nasopharynx) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
183 | Uztriepes paņemšana no deguna priekšējām daļām | A - Iesācēja līmenis | |||||||
184 | Uztriepes paņemšana no deguna priekšējām daļām | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
185 | Uztriepes paņemšana no rīkles | A - Iesācēja līmenis | |||||||
186 | Uztriepes paņemšana no rīkles | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
187 | Vienkārša atsevišķa ādas šuve | A - Iesācēja līmenis | |||||||
188 | Vienkārša atsevišķa ādas šuve | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
189 | Vienreizlietojamo cimdu uzvilkšana un novilkšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
190 | Vienreizlietojamo cimdu uzvilkšana un novilkšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
191 | Vīrieša perineālā aprūpe | A - Iesācēja līmenis | |||||||
192 | Vīrieša perineālā aprūpe | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
193 | Zarnu stomas aprūpe un maisiņa nomaiņa | A - Iesācēja līmenis | |||||||
194 | Zarnu stomas aprūpe un maisiņa nomaiņa | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
195 | Zemas O2 koncentrācijas maskas uzlikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
196 | Zemas O2 koncentrācijas maskas uzlikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Perry, Anne Griffin. Clinical nursing skills & techniques / [edited by] Anne Griffin Perry, Patricia A. Potter, Wendy R. Ostendorf. 8th ed. St. Louis, Mo. : Elsevier, [2013], c2014 | ||||||||
2 | Klīniskās procedūras un pacientu drošība / Dzintra Puriņa, Ināra Upmale. Rīga : Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža, 2018. | ||||||||
3 | Ministru kabineta noteikumi Nr. 104 . Noteikumi par higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasībām ārstniecības iestādē. Rīgā 2016. gada 16. februārī (prot. Nr.8 21.§); Ministru kabineta noteikumi Nr. 104 Rīgā 2017. gada 28. februārī (prot. Nr. 10 7. §) Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem | ||||||||
4 | RSU Klīnisko prasmju reģistrs | ||||||||
5 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Centrālo vēnu katetru aprūpe vispārējā aprūpē. 2023. | ||||||||
6 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Pacienta novērtēšana vispārējā aprūpē. 2023. | ||||||||
7 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Perifēro vēnu katetru aprūpe vispārējā aprūpē. 2023. | ||||||||
8 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Pozicionēšana vispārējā aprūpē. 2023. | ||||||||
9 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Urīnpūšļa katetra aprūpe vispārējā aprūpē. 2023. | ||||||||
10 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Urīnpūšļa katetra ievadevispārējā aprūpē. 2023. | ||||||||
11 | Metodiskais materiāls.KLĪNISKĀS PROCEDŪRAS Nataļja Tormane, Aija Lielnora. 2022. | ||||||||
12 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
13 | Perry, Anne Griffin. Clinical nursing skills & techniques / [edited by] Anne Griffin Perry, Patricia A. Potter, Wendy R. Ostendorf. 8th ed. St. Louis, Mo. : Elsevier, [2013], c2014 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Rīga: Pasaules Veselības organizācija, 2003. 299 lpp. | ||||||||
2 | Lu Werne, W.Lewis, Barbara K. Timby's fundamental nursing skills and concepts / Loretta A. Donnelly-Moreno. Library of Congress Catologing-in-Publication Data J.B.Lippincott Company Philadelphia, 2021. | ||||||||
3 | Doenges, Marilynn E., Nursing care plans : guidelines for individualizing client care across the life span / Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Edition 9. Philadelphia : F.A. Davis Company, 2019 | ||||||||
4 | Medforth J., Battersby S., Evans M. Oxford handbook of midwifery. Oxford University Press, 2017. | ||||||||
5 | Johnson R., Taylor W. Skills for midwifery practice. Elsevier/Churchill Livingstone, 2016. | ||||||||
6 | The Oxford handbook of rehabilitation psychology, edited by Paul Kennedy. New York: Oxford University Press, 2012, 594 p. | ||||||||
7 | Merholz J, Physical therapy for the stroke patient: early stage rehabilitation. Stuttgart; New York: Thieme, 2012. 195 p. | ||||||||
8 | Physical therapy for children, edited by Suzann K. Campbell. Elsevier/Saunders 2017, 1090 p. | ||||||||
9 | Essentials of cardiopulmonary physical therapy, edited by Ellen Hillegass. 3rd ed., Elsevier/Saunders 2011, 763 p. | ||||||||
10 | Physical medicine and rehabilitation, edited by Randall L. Braddom, 4th ed., Elsevier/Saunders 2011, 1506 p. | ||||||||
11 | Gutenbrunner C., Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība. Rīga, Nacionālais apgāds, 2008. | ||||||||
12 | Ārvalstu studentiem/ For international students: | ||||||||
13 | Physical medicine and rehabilitation, edited by Randall L. Braddom, 4th ed., Elsevier/Saunders 2011, 1506 p. | ||||||||
14 | Lu Werne, W.Lewis, Barbara K. Timby's fundamental nursing skills and concepts / Loretta A. Donnelly-Moreno. Library of Congress Catologing-in-Publication Data J.B.Lippincott Company Philadelphia, 2021. | ||||||||
15 | Doenges, Marilynn E., Nursing care plans : guidelines for individualizing client care across the life span / Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Edition 9. Philadelphia : F.A. Davis Company, 2019 | ||||||||
16 | Medforth J., Battersby S., Evans M. Oxford handbook of midwifery. Oxford University Press, 2017. | ||||||||
17 | Johnson R., Taylor W. Skills for midwifery practice. Elsevier/Churchill Livingstone, 2016. | ||||||||
18 | Merholz J, Physical therapy for the stroke patient: early stage rehabilitation. Stuttgart; New York: Thieme, 2012. 195 p. | ||||||||
19 | Physical therapy for children, edited by Suzann K. Campbell. Elsevier/Saunders 2017, 1090 p. | ||||||||
20 | Essentials of cardiopulmonary physical therapy, edited by Ellen Hillegass. 3rd ed., Elsevier/Saunders 2011, 763 p. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Moist Heat Sterilization for Pharmaceuticals. | ||||||||
2 | Science of Disinfection & Sterilization. | ||||||||
3 | The ABCs of Infection Control. | ||||||||
4 | Decontamination, Sterilization, and Sterile Storage. | ||||||||
5 | CDC | ||||||||
6 | infection control today | ||||||||
7 | Gravity Displacement. |