Pārlekt uz galveno saturu

Klīniskā aprūpe un rehabilitācija pacientu aprūpē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.08.2024 13:33:42
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_307LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lilija Antoņēviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā patoloģija, Patoloģiskā fizioloģija, Anatomija, Mikrobioloģija ar virusoloģiju un parazitoloģiju.
Mērķis:
Teorētisko pamatzināšanu un praktisko iemaņu apguve klīniskā aprūpē, apgūt prasmes procedūru izpildē. Veidot izpratni par rehabilitācijas un radioloģijas principiem, to pielietošanu māsas darbā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ārstniecības iestādes higiēniskā un pretepidēmiskā režīma plāns.Nodarbības1.00E-studiju vide
2Roku higiēna. Individuālo aizsarglīdzekļu lietošanu atbilstoši procedūrai vai veicamajam pretepidēmijas pasākumam.Nodarbības1.00MITC
3Aseptikas un antiseptikas principi. Sterila halāta un cimdu uzvilkšanas tehnika.Nodarbības1.00MITC
4Ergonomikas pamatprincipi. Pacienta pārvietošana, pozicionēšana.Nodarbības1.00MITC
5Vides drošība un komforts. Pacienta aprūpes higiēna un veļas maiņa.Nodarbības1.00MITC
6Pacienta mobilizācija.Nodarbības1.00MITC
7Vitālās pazīmes un to noteikšana.Nodarbības1.00MITC
8Klīniskās procedūras, kas nodrošina šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam.Nodarbības2.00MITC
9Antropometriskie rādītāji un to noteikšana.Nodarbības1.00MITC
10Klīniskās procedūras, gastrointestinālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai.Nodarbības1.00MITC
11Pacientu sagatavošana diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām.Nodarbības1.00E-studiju vide
12Laboratoriskie izmeklējumiNodarbības1.00MITC
13Klīniskās procedūras uroģenitālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai.Nodarbības2.00MITC
14Klīniskās procedūras oksigenācijas procesa nodrošināšanai pacientam.Nodarbības1.00MITC
15Rehabilitācijas komandas darba principi. Rehabilitācijas metodes māsas pacienta aprūpē. Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pacienta pašaprūpes spēju izvērtējums.Lekcijas1.00E-studiju vide
16Rehabilitācijas etapi. Svarīgākās metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai agrīnā rehabilitācijas etapā. Metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai dažādos rehabilitācijas etapos.Lekcijas1.00E-studiju vide
17Zāļu administrēšana. Parenterāla zāļu ievade. Aprīkojums parenterālai zāļu ievadei.Lekcijas2.00E-studiju vide
18Perorālo un topikālo zāļu administrēšana. Zāļu (medikamentu) parenterālā ievadīšana – intrakutāni, subkutāni, intramuskulāri, intravenozi un intraosāli. Heparīna un Insulīna ievadīšanas īpatnības.Nodarbības2.00MITC
19Perifērā intravenozā katetra ievadīšana. Intravenozās terapijas nodrošināšana caur perifēro vēnu.Nodarbības2.00MITC
20Intravenozās terapijas nodrošināšana caur centrālo vēnu.Nodarbības2.00MITC
21Zāļu (medikamentu) ievadīšana intravenozi caur infūzijas sūkņiem (infuzomats, perfuzors).PVK CVKNodarbības2.00MITC
22Asins komponentu transfūzija.Nodarbības1.00MITC
23Rehabilitācijas principi neiroloģijā, kardioloģijā un pulmonoloģijā.Nodarbības1.00MITC
24Rehabilitācijas principi ķirurģijā.Nodarbības1.00MITC
25Rehabilitācijas principi pediatrijā.Nodarbības1.00MITC
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Teorētiska sagatavošanās studiju kursā iekļauto klīnisko prasmju apgūšanai, izmantojot rekomendētos materiālus. Patstāvīgā klīniskās prasmes pilnveidošana MITC simulētā vidē. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
1. daļas (I studiju gadā) kursa noslēgumā “ieskaitīts” students saņem, ja ir sekmīgi nokārtoti visi pārbaudes un patstāvīgie darbi, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības vai tās ir atstrādātas. 2. daļas (II studiju gadā) kursa noslēgumā – Objektīvi strukturētais klīniskais eksāmens (OSKE) (vērtējums 10 punktu sistēmā). Objektīvi strukturētā klīniskā eksāmena (OSKE) vērtēšanas kritēriji: 1. Objektīvi strukturēto klīnisko eksāmenu atļauts kārtot, ja saņemts “ieskaitīts” visos pārbaudes un patstāvīgajos darbos, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības vai tās ir atstrādātas. OSKE 1. daļa – kompleksais teorētiskais pārbaudījums, kurā ietilpst 100 jautājumi testa veidā .( atļautie mēģinājumi: 1, Laika ierobežojums: 1 stunda 30 min (datorizēts). Sekmīgs testa vērtējums tiek piemērots, ja studējošais atbild pareizi uz vismaz 55% no kopējā jautājumu apjoma. Galīgajā vērtējumā 1.daļas testa rezultāta īpatsvars ir 30% no kopējā vērtējuma. Ja tests netiek nokārtots sekmīgi, studējošais neturpina kārtot 2. pārbaudījuma daļu. 2. daļa – students, kārto klātienē, praktiskais eksāmens, kurā iekļauts visā studiju kursā apgūto prasmju praktiskais pārbaudījums 3 bāzes stacijās, kurās 1. bāzes stacija zāļu administrēšana. 2. bāzes stacija vispārīgās prasmes. 3. bāzes stacija rehabilitācija un pacientu aprūpe. Ienākot eksaminācijas telpā students izlozē biļeti ar trīs prasmēm, kur viena no prasmēm ir zāļu administrēšana, otra vispārējā prasme un trešā rehabilitācija un pacientu aprūpes prasme. Atbildot un praktiski demonstrējot prasmi studentam ir jāzina prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas, jāsagatavo atbilstošs aprīkojums, jādemonstrē prasme, jānovērtē pacients pirms un pēc procedūras. Galīgajā eksāmena vērtējumā praktiskā eksāmena vērtējuma īpatsvars ir 70% no kopējā vērtējuma. Lai saņemtu sekmīgu vērtējumu, studējošajam ir jāsaņem pozitīvs vērtējums katrā bāzes stacijā. Visās bāzes staciju vienībās ir saņemts vismaz vērtējums 1. Praktiskās daļas vērtējums veidojas sekojoši: 1. Prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav atbildējis vai atbildējis nepareizi par konkrētās prasmes jautājumiem; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi atbildējis par konkrētās prasmes jautājumiem. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi atbildējis par visiem konkrētās prasmes jautājumiem. 2. Aprīkojums. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav sagatavojis vai nepareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 3. Prasmes izpilde. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students veicis prasmi nepareizi kaitējot pacientam; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students veicis prasmi neprecīzi nekaitējot pacientam. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi veicis prasmi. 4. Pacienta novērtēšana un izglītošana pirms un pēc procedūras. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav novērtējis un izglītojis pacientu vai to izdarījis nepareizi, kas nepieciešams konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei; 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei. 2. daļas eksāmenā iegūto punktu summu dala ar trīs un iegūst gala atzīmi (balles). Vērtēšana norit 10 ballu sistēmā: Izcili (10) – zināšanas, prasmes un kompetence pārsniedz studiju kursa apguves prasības, liecina par spēju veikt patstāvīgus pētījumus un dziļu problēmu izpratni; teicami (9) – zināšanas, prasmes un kompetence pilnībā atbilst studiju kursa apguves prasībām, piemīt prasme patstāvīgi lietot iegūtās zināšanas; ļoti labi (8) – pilnīgi izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču atsevišķos jautājumos nav pietiekami dziļas izpratnes, lai zināšanas patstāvīgi lietotu sarežģītāku problēmu risināšanā; labi (7) – kopumā izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču dažkārt konstatējama neprasme iegūtās zināšanas izmantot patstāvīgi; gandrīz labi (6) – izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču konstatējama nepietiekami dziļa problēmas izpratne un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; viduvēji (5) – kopumā apgūts studiju kurss, taču konstatējama nepietiekama dažu problēmu pārzināšana un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; gandrīz viduvēji (4) – kopumā apgūts studiju kurss, tomēr konstatējama nepietiekama dažu pamatkoncepciju izpratne, ir ievērojamas grūtības iegūto zināšanu praktiskā izmantošanā; vāji (3) – zināšanas virspusējas un nepilnīgas, studējošais nespēj tās lietot konkrētās situācijās; ļoti vāji (2) – ir virspusējas zināšanas tikai par atsevišķām problēmām, lielākā studiju kursa daļa nav apgūta; ļoti, ļoti vāji (1) – nav izpratnes par studiju priekšmeta pamatproblemātiku, nav gandrīz nekādu zināšanu studiju kursā. Tiek uzskatīts par nokārtotu, ja vērtējums nav zemāks par 4 (gandrīz viduvēji), t.i., visās bāzes staciju vienībām ir saņemts vismaz vērtējums 1. Ja eksāmenā saņemts vērtējums 3 (vāji) vai mazāk, tad tiek uzskatīts, ka eksāmens nav nokārtots. Nenokārtota eksāmena gadījumā jāvienojas ar RSU MDAK katedras vadītāju par atkārtota eksāmena kārtošanas laiku. Atkārtotu eksāmenu students kārto klātienē, tiek izveidota komisija no RSU MDAK docētājiem. Ja students neierodas uz eksāmenu, tiek uzskatīts, ka eksāmenā saņemts negatīvs vērtējums un studentam ir iespēja kārtot eksāmenu pie speciāli izveidotas RSU MDAK docētāju komisijas. Kumulatīvais kursa gala vērtējums tiek aprēķināts pēc formulas: (Pārbaudes un patstāvīgo darbu vērtējums 30% + 10% apmeklējums, 10% patstāvīgi darbi Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā ( RSU Liepājas filiālē) 50% OSKE vērtējums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (OSKE)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Students zinās studiju kursā iekļauto manipulāciju mērķus, indikācijas un kontrindikācijas. Students zinās studiju kursā iekļauto manipulāciju posmus.
Prasmes:Students spēj sekmīgi demonstrēt studiju kursā iekļauto manipulāciju izpildi uz manekena.
Kompetences:Spēja nodrošināt pacientam labāko iespējamo komforta līmeni un drošu vidi. Spēja administrēt medikamentozos un ārstniecības līdzekļus. Spēja izvērtēt un nodrošināt pacienta oksigenāciju. Spēja nodrošināt šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam. Spēja nodrošināt klīniskās procedūras eliminācijas procesiem. Spēja sagatavot un līdzdarboties pacientu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām un piedalīties to veikšanā. Spēja nodrošināt pacienta mobilizāciju.
Klīniskās Prasmes:
Nr.SkillLevel
1"8"veida pārsējsA - Iesācēja līmenis
2"8"veida pārsējsB1 - Pamatlīmenis
3Acu apsēja uzlikšanas tehnikaA - Iesācēja līmenis
4Acu apsēja uzlikšanas tehnikaB1 - Pamatlīmenis
5Acu pilienu iepilināšanas tehnikaA - Iesācēja līmenis
6Acu pilienu iepilināšanas tehnikaB1 - Pamatlīmenis
7Acu ziedes ielikšanas tehnikaA - Iesācēja līmenis
8Acu ziedes ielikšanas tehnikaB1 - Pamatlīmenis
9Apikālā pulsa noteikšanaA - Iesācēja līmenis
10Apikālā pulsa noteikšanaB1 - Pamatlīmenis
11Asins komponentu transfūzija - Eritrocītu masas transfūzijaA - Iesācēja līmenis
12Asins komponentu transfūzija - Eritrocītu masas transfūzijaB1 - Pamatlīmenis
13Asins komponentu transfūzija - Krioprecipitāta transfūzijaA - Iesācēja līmenis
14Asins komponentu transfūzija - Krioprecipitāta transfūzijaB1 - Pamatlīmenis
15Asins komponentu transfūzija - Svaigi saldēta plazmaA - Iesācēja līmenis
16Asins komponentu transfūzija - Svaigi saldēta plazmaB1 - Pamatlīmenis
17Asins komponentu transfūzija - Trombocītu masas transfūzijaA - Iesācēja līmenis
18Asins komponentu transfūzija - Trombocītu masas transfūzijaB1 - Pamatlīmenis
19Asins parauga ņemšana ar Monovette, izmantojot aspirācijas tehnikuA - Iesācēja līmenis
20Asins parauga ņemšana ar Monovette, izmantojot aspirācijas tehnikuB1 - Pamatlīmenis
21Asins parauga savākšanaA - Iesācēja līmenis
22Asins parauga savākšanaB1 - Pamatlīmenis
23Asins paraugu ņemšana ar Monovette, izmantojot vakuuma metodiA - Iesācēja līmenis
24Asins paraugu ņemšana ar Monovette, izmantojot vakuuma metodiB1 - Pamatlīmenis
25Asins paraugu ņemšana uz sterilitāti (mikrobioloģiskajai) izmeklēšanaiA - Iesācēja līmenis
26Asins paraugu ņemšana uz sterilitāti (mikrobioloģiskajai) izmeklēšanaiB1 - Pamatlīmenis
27Asinsspiediena noteikšanaA - Iesācēja līmenis
28Asinsspiediena noteikšanaB1 - Pamatlīmenis
29Augstas O2 koncentrācijas maskas izmantošanaA - Iesācēja līmenis
30Augstas O2 koncentrācijas maskas izmantošanaB1 - Pamatlīmenis
31Centrālā venozā katetra aprūpeA - Iesācēja līmenis
32Centrālā venozā katetra aprūpeB1 - Pamatlīmenis
33Centrālo vēnu katetru lietošana un skalošanaB1 - Pamatlīmenis
34Dezo (Desault) pārsējsA - Iesācēja līmenis
35Dezo (Desault) pārsējsB1 - Pamatlīmenis
36Elpošanas frekvences noteikšanaA - Iesācēja līmenis
37Elpošanas frekvences noteikšanaB1 - Pamatlīmenis
38Eļļas retences klizmaA - Iesācēja līmenis
39Eļļas retences klizmaB1 - Pamatlīmenis
40Enterālā barošana caur PEG (perkutānā endoskopiskā gastrostoma)A - Iesācēja līmenis
41Enterālā barošana caur PEG (perkutānā endoskopiskā gastrostoma)B1 - Pamatlīmenis
42Fēču parauga savākšanaA - Iesācēja līmenis
43Fēču parauga savākšanaB1 - Pamatlīmenis
44Glikometra izmantošanaA - Iesācēja līmenis
45Ģipša longetes uzlikšana un noņemšanaC1 - Augsts līmenis
46Heparīna (mazmolekulārā) ievadīšana, izmantojot pilnšļirciA - Iesācēja līmenis
47Heparīna (mazmolekulārā) ievadīšana, izmantojot pilnšļirciB1 - Pamatlīmenis
48Higiēnas procedūra - bārdas skūšanaA - Iesācēja līmenis
49Higiēnas procedūra - bārdas skūšanaB1 - Pamatlīmenis
50Higiēnas procedūra - nagu un kāju aprūpeA - Iesācēja līmenis
51Higiēnas procedūra - nagu un kāju aprūpeB1 - Pamatlīmenis
52Higiēnas procedūras - matu kopšanaA - Iesācēja līmenis
53Higiēnas procedūras - matu kopšanaB1 - Pamatlīmenis
54Higiēniskā roku dezinfekcijaA - Iesācēja līmenis
55Higiēniskā roku dezinfekcijaB1 - Pamatlīmenis
56Higiēniskā roku mazgāšanaA - Iesācēja līmenis
57Higiēniskā roku mazgāšanaB1 - Pamatlīmenis
58Hipertoniskā klizmaA - Iesācēja līmenis
59Hipertoniskā klizmaB1 - Pamatlīmenis
60Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievieteiA - Iesācēja līmenis
61Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievieteiB1 - Pamatlīmenis
62Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievieteiB2 - Vidējs līmenis
63Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietimA - Iesācēja līmenis
64Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietimB1 - Pamatlīmenis
65Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietimB2 - Vidējs līmenis
66Individuālo aizsardzības līdzekļu novilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumāA - Iesācēja līmenis
67Individuālo aizsardzības līdzekļu novilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumāB1 - Pamatlīmenis
68Individuālo aizsardzības līdzekļu uzvilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumāA - Iesācēja līmenis
69Individuālo aizsardzības līdzekļu uzvilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumāB1 - Pamatlīmenis
70Insulīna ievadīšana, izmantojot insulīna šļirciA - Iesācēja līmenis
71Insulīna ievadīšana, izmantojot insulīna šļirciB1 - Pamatlīmenis
72Insulīna ievadīšana, izmantojot pilnšļirci (pildspalvu)A - Iesācēja līmenis
73Insulīna ievadīšana, izmantojot pilnšļirci (pildspalvu)B1 - Pamatlīmenis
74Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievieteiA - Iesācēja līmenis
75Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievieteiB1 - Pamatlīmenis
76Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievieteiB2 - Vidējs līmenis
77Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietimA - Iesācēja līmenis
78Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietimB1 - Pamatlīmenis
79Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietimB2 - Vidējs līmenis
80Intrakutāna injekcijaA - Iesācēja līmenis
81Intrakutāna injekcijaB1 - Pamatlīmenis
82Intrakutāna injekcijaB2 - Vidējs līmenis
83Intrakutāna šuveA - Iesācēja līmenis
84Intrakutāna šuveB1 - Pamatlīmenis
85Intramuskulāra injekcijaA - Iesācēja līmenis
86Intramuskulāra injekcijaB1 - Pamatlīmenis
87Intramuskulāra injekcijaB2 - Vidējs līmenis
88Intraosālās pieejas nodrošināšanaA - Iesācēja līmenis
89Intraosālās pieejas nodrošināšanaB1 - Pamatlīmenis
90Intraosālās pieejas nodrošināšanaB2 - Vidējs līmenis
91Iztriepes paņemšana no deguna un žāvasC2 - Eksperta līmenis
92Krēpu parauga savākšanaA - Iesācēja līmenis
93Krēpu parauga savākšanaB1 - Pamatlīmenis
94Ķirurģiskā roku dezinfekcijaA - Iesācēja līmenis
95Ķirurģiskā roku dezinfekcijaB1 - Pamatlīmenis
96Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma)A - Iesācēja līmenis
97Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma)B1 - Pamatlīmenis
98Medikamentu (infūza) ievadīšana CVK (sistēma)A - Iesācēja līmenis
99Medikamentu (infūza) ievadīšana CVK (sistēma)B1 - Pamatlīmenis
100Medikamentu ievade intravenozi izmantojot infuzomatuA - Iesācēja līmenis
101Medikamentu ievade intravenozi izmantojot infuzomatuB1 - Pamatlīmenis
102Medikamentu ievadīšana acīs (pilieni/ ziede)A - Iesācēja līmenis
103Medikamentu ievadīšana acīs (pilieni/ ziede)B1 - Pamatlīmenis
104Medikamentu ievadīšana ar šļirci caur perifērās vēnas kanili (PVK)A - Iesācēja līmenis
105Medikamentu ievadīšana ar šļirci caur perifērās vēnas kanili (PVK)B1 - Pamatlīmenis
106Medikamentu ievadīšana ausīsA - Iesācēja līmenis
107Medikamentu ievadīšana ausīsB1 - Pamatlīmenis
108Medikamentu ievadīšana caur PVK (perfuzors)A - Iesācēja līmenis
109Medikamentu ievadīšana caur PVK (perfuzors)B1 - Pamatlīmenis
110Medikamentu ievadīšana CVK (perfuzors)A - Iesācēja līmenis
111Medikamentu ievadīšana CVK (perfuzors)B1 - Pamatlīmenis
112Medikamentu ievadīšana CVK (šļirce)A - Iesācēja līmenis
113Medikamentu ievadīšana CVK (šļirce)B1 - Pamatlīmenis
114Medikamentu ievadīšana degunā (pilieni/ aerosols)A - Iesācēja līmenis
115Medikamentu ievadīšana degunā (pilieni/ aerosols)B1 - Pamatlīmenis
116Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatuA - Iesācēja līmenis
117Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatuB1 - Pamatlīmenis
118Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatuB2 - Vidējs līmenis
119Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot tauriņadatuA - Iesācēja līmenis
120Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot tauriņadatuB1 - Pamatlīmenis
121Medikamentu ievilkšana šļircē no ampulasA - Iesācēja līmenis
122Medikamentu ievilkšana šļircē no ampulasB1 - Pamatlīmenis
123Medikamentu ievilkšana šļircē no flakonaA - Iesācēja līmenis
124Medikamentu ievilkšana šļircē no flakonaB1 - Pamatlīmenis
125Microlax klizmaA - Iesācēja līmenis
126Microlax klizmaB1 - Pamatlīmenis
127Nazogastrālas zondes ievade kuņģa dekompresijaiB1 - Pamatlīmenis
128Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšanaA - Iesācēja līmenis
129Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšanaB1 - Pamatlīmenis
130Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšanaB2 - Vidējs līmenis
131O2 padeve caur masku ar rezervuāruA - Iesācēja līmenis
132O2 padeve caur masku ar rezervuāruB1 - Pamatlīmenis
133Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, izmantojot bolus metodiA - Iesācēja līmenis
134Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, izmantojot bolus metodiB1 - Pamatlīmenis
135Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, nepārtrauktā metodeA - Iesācēja līmenis
136Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, nepārtrauktā metodeB1 - Pamatlīmenis
137Pacienta gultas klāšana un gultas veļas maiņaA - Iesācēja līmenis
138Pacienta gultas klāšana un gultas veļas maiņaB1 - Pamatlīmenis
139Pacienta mazgāšana gultāA - Iesācēja līmenis
140Pacienta mazgāšana gultāB1 - Pamatlīmenis
141Pacienta mutes dobuma higiēnaA - Iesācēja līmenis
142Pacienta mutes dobuma higiēnaB1 - Pamatlīmenis
143Perifērā pulsa frekvences noteikšanaA - Iesācēja līmenis
144Perifērā pulsa frekvences noteikšanaB1 - Pamatlīmenis
145Perifērās vēnas kaniles ievadīšanaA - Iesācēja līmenis
146Perifērās vēnas kaniles ievadīšanaB1 - Pamatlīmenis
147Porta katetra skalošana, medikamenta ievadīšana un slēgšanaB1 - Pamatlīmenis
148Pulsa oksimetrijaC1 - Augsts līmenis
149Sagatavošanās brūces primārai apdarei (sterila komplekta/galdiņa sagatavošana)A - Iesācēja līmenis
150Sagatavošanās brūces primārai apdarei (sterila komplekta/galdiņa sagatavošana)B1 - Pamatlīmenis
151Sievietes perineālā aprūpeA - Iesācēja līmenis
152Sievietes perineālā aprūpeB1 - Pamatlīmenis
153Skābekļa pievades nodrošināšana caur nazālām kanilēmA - Iesācēja līmenis
154Skābekļa pievades nodrošināšana caur nazālām kanilēmB1 - Pamatlīmenis
155Slēpto asiņu testsA - Iesācēja līmenis
156Slēpto asiņu testsB1 - Pamatlīmenis
157Sterila komplekta uzvilkšanaA - Iesācēja līmenis
158Sterila komplekta uzvilkšanaB1 - Pamatlīmenis
159Sterilo cimdu uzvilkšanaA - Iesācēja līmenis
160Sterilo cimdu uzvilkšanaB1 - Pamatlīmenis
161Subkutāna injekcijaA - Iesācēja līmenis
162Subkutāna injekcijaB1 - Pamatlīmenis
163Šuvju izņemšanaB1 - Pamatlīmenis
164Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot digitālo termometruA - Iesācēja līmenis
165Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot digitālo termometruB1 - Pamatlīmenis
166Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot stikla termometruA - Iesācēja līmenis
167Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot stikla termometruB1 - Pamatlīmenis
168Temperatūras noteikšana orāli, izmantojot digitālo termometruA - Iesācēja līmenis
169Temperatūras noteikšana orāli, izmantojot digitālo termometruB1 - Pamatlīmenis
170Temperatūras noteikšana rektāli, izmantojot digitālo termometruA - Iesācēja līmenis
171Temperatūras noteikšana rektāli, izmantojot digitālo termometruB1 - Pamatlīmenis
172Tīrošā klizmaA - Iesācēja līmenis
173Tīrošā klizmaB1 - Pamatlīmenis
174Traheostomas aprūpe – pārsēja maiņaA - Iesācēja līmenis
175Traheostomas aprūpe – pārsēja maiņaB1 - Pamatlīmenis
176Traheostomas aprūpe - sekrēta atsūkšana no trahejasA - Iesācēja līmenis
177Traheostomas aprūpe - sekrēta atsūkšana no trahejasB1 - Pamatlīmenis
178Urīna parauga savākšana klīniskai analīzeiA - Iesācēja līmenis
179Urīna parauga savākšana klīniskai analīzeiB1 - Pamatlīmenis
180Urīnasavācējmaisa iztukšošanaB1 - Pamatlīmenis
181Uztriepes paņemšana no aizdegunes (nasopharynx)A - Iesācēja līmenis
182Uztriepes paņemšana no aizdegunes (nasopharynx)B1 - Pamatlīmenis
183Uztriepes paņemšana no deguna priekšējām daļāmA - Iesācēja līmenis
184Uztriepes paņemšana no deguna priekšējām daļāmB1 - Pamatlīmenis
185Uztriepes paņemšana no rīklesA - Iesācēja līmenis
186Uztriepes paņemšana no rīklesB1 - Pamatlīmenis
187Vienkārša atsevišķa ādas šuveA - Iesācēja līmenis
188Vienkārša atsevišķa ādas šuveB1 - Pamatlīmenis
189Vienreizlietojamo cimdu uzvilkšana un novilkšanaA - Iesācēja līmenis
190Vienreizlietojamo cimdu uzvilkšana un novilkšanaB1 - Pamatlīmenis
191Vīrieša perineālā aprūpeA - Iesācēja līmenis
192Vīrieša perineālā aprūpeB1 - Pamatlīmenis
193Zarnu stomas aprūpe un maisiņa nomaiņaA - Iesācēja līmenis
194Zarnu stomas aprūpe un maisiņa nomaiņaB1 - Pamatlīmenis
195Zemas O2 koncentrācijas maskas uzlikšanaA - Iesācēja līmenis
196Zemas O2 koncentrācijas maskas uzlikšanaB1 - Pamatlīmenis
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Perry, Anne Griffin. Clinical nursing skills & techniques / [edited by] Anne Griffin Perry, Patricia A. Potter, Wendy R. Ostendorf. 8th ed. St. Louis, Mo. : Elsevier, [2013], c2014
2Klīniskās procedūras un pacientu drošība / Dzintra Puriņa, Ināra Upmale. Rīga : Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža, 2018.
3Ministru kabineta noteikumi Nr. 104 . Noteikumi par higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasībām ārstniecības iestādē. Rīgā 2016. gada 16. februārī (prot. Nr.8 21.§); Ministru kabineta noteikumi Nr. 104 Rīgā 2017. gada 28. februārī (prot. Nr. 10 7. §) Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem
4RSU Klīnisko prasmju reģistrs
5KLĪNISKAIS ALGORITMS Centrālo vēnu katetru aprūpe vispārējā aprūpē. 2023.
6KLĪNISKAIS ALGORITMS Pacienta novērtēšana vispārējā aprūpē. 2023.
7KLĪNISKAIS ALGORITMS Perifēro vēnu katetru aprūpe vispārējā aprūpē. 2023.
8KLĪNISKAIS ALGORITMS Pozicionēšana vispārējā aprūpē. 2023.
9KLĪNISKAIS ALGORITMS Urīnpūšļa katetra aprūpe vispārējā aprūpē. 2023.
10KLĪNISKAIS ALGORITMS Urīnpūšļa katetra ievadevispārējā aprūpē. 2023.
11Metodiskais materiāls.KLĪNISKĀS PROCEDŪRAS Nataļja Tormane, Aija Lielnora. 2022.
12Ārvalstu studentiem/For international students
13Perry, Anne Griffin. Clinical nursing skills & techniques / [edited by] Anne Griffin Perry, Patricia A. Potter, Wendy R. Ostendorf. 8th ed. St. Louis, Mo. : Elsevier, [2013], c2014
Papildu literatūra
1Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Rīga: Pasaules Veselības organizācija, 2003. 299 lpp.
2Lu Werne, W.Lewis, Barbara K. Timby's fundamental nursing skills and concepts / Loretta A. Donnelly-Moreno. Library of Congress Catologing-in-Publication Data J.B.Lippincott Company Philadelphia, 2021.
3Doenges, Marilynn E., Nursing care plans : guidelines for individualizing client care across the life span / Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Edition 9. Philadelphia : F.A. Davis Company, 2019
4Medforth J., Battersby S., Evans M. Oxford handbook of midwifery. Oxford University Press, 2017.
5Johnson R., Taylor W. Skills for midwifery practice. Elsevier/Churchill Livingstone, 2016.
6The Oxford handbook of rehabilitation psychology, edited by Paul Kennedy. New York: Oxford University Press, 2012, 594 p.
7Merholz J, Physical therapy for the stroke patient: early stage rehabilitation. Stuttgart; New York: Thieme, 2012. 195 p.
8Physical therapy for children, edited by Suzann K. Campbell. Elsevier/Saunders 2017, 1090 p.
9Essentials of cardiopulmonary physical therapy, edited by Ellen Hillegass. 3rd ed., Elsevier/Saunders 2011, 763 p.
10Physical medicine and rehabilitation, edited by Randall L. Braddom, 4th ed., Elsevier/Saunders 2011, 1506 p.
11Gutenbrunner C., Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība. Rīga, Nacionālais apgāds, 2008.
12Ārvalstu studentiem/ For international students:
13Physical medicine and rehabilitation, edited by Randall L. Braddom, 4th ed., Elsevier/Saunders 2011, 1506 p.
14Lu Werne, W.Lewis, Barbara K. Timby's fundamental nursing skills and concepts / Loretta A. Donnelly-Moreno. Library of Congress Catologing-in-Publication Data J.B.Lippincott Company Philadelphia, 2021.
15Doenges, Marilynn E., Nursing care plans : guidelines for individualizing client care across the life span / Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Edition 9. Philadelphia : F.A. Davis Company, 2019
16Medforth J., Battersby S., Evans M. Oxford handbook of midwifery. Oxford University Press, 2017.
17Johnson R., Taylor W. Skills for midwifery practice. Elsevier/Churchill Livingstone, 2016.
18Merholz J, Physical therapy for the stroke patient: early stage rehabilitation. Stuttgart; New York: Thieme, 2012. 195 p.
19Physical therapy for children, edited by Suzann K. Campbell. Elsevier/Saunders 2017, 1090 p.
20Essentials of cardiopulmonary physical therapy, edited by Ellen Hillegass. 3rd ed., Elsevier/Saunders 2011, 763 p.
Citi informācijas avoti
1Moist Heat Sterilization for Pharmaceuticals.
2Science of Disinfection & Sterilization.
3The ABCs of Infection Control.
4Decontamination, Sterilization, and Sterile Storage.
5CDC
6infection control today
7Gravity Displacement.