.
Veselības pedagoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.03.2022 09:37:32
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PIC_004 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Nozaru pedagoģija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Nora Jansone-Ratinika | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Docētāju tālākizglītības nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt pedagoģijas pamatkategoriju un likumību apguvi, saskatot to izmantošanas iespējas profesionālajā veselības sporta praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pedagoģijas jautājumu aktualizēšana mūsdienu kultūras vēstījumā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pedagoģijas tematikas identificēšana sociokultūrā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Paradigmu transformācija pedagoģijas zinātnē un prakses aktualitātes mūsdienās. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Kritiskās domāšanas fenomena nozīmīgums profesionālajā darbībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Pedagoģisko "rīku" klasifikācija (metodes, paņēmieni, pieejas). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Profesionālās identitātes izpratnes nozīme kompetences veidošanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Audzināšanas problemātikas nostādnes 21. gadsimtā (individualizācija, socializācija, kulturalizācija). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pedagoģijas jautājumu aktualizēšana mūsdienu kultūras vēstījumā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pedagoģijas tematikas identificēšana sociokultūrā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Paradigmu transformācija pedagoģijas zinātnē un prakses aktualitātes mūsdienās. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Kritiskās domāšanas fenomena nozīmīgums profesionālajā darbībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Pedagoģisko "rīku" klasifikācija (metodes, paņēmieni, pieejas). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Profesionālās identitātes izpratnes nozīme kompetences veidošanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Audzināšanas problemātikas nostādnes 21. gadsimtā (individualizācija, socializācija, kulturalizācija). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | - patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi, pedagoģijas, psiholoģijas un veselības aprūpes nozarēs - izstrādāt katras nodarbības tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu. Katra studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana, par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. Aicinu sniegt konstruktīvu viedokli par to, kas, jūsuprāt, izdevies veiksmīgi, kā arī formulēt priekšlikumus pilnveidei. Ņemiet vērā, ka anketas ir anonīmas un dati docētājam pārskatāmi tikai apkopotā veidā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala vērtējumu veido: • obligāts nodarbību apmeklējums; • visu katrā nodarbībā uzdoto praktisko darbu izpilde. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūst zināšanas un izpratni par pedagoģijas pamatkonceptu, problēmu būtību un risināšanas iespējām, likumībām, cēloņu un seku sakarībām, nozīmi un saturu, mērķiem un ideāliem, tajā aplūkoto problēmu konsekvencēm cilvēka dzīvē. | ||||||||
Prasmes: | Saskata pedagoģijas problēmu būtību, tos analizē un izvērtē, fleksibli un radoši izmanto pedagoģijas pieejas un piedāvāto instrumentāriju pētnieciskajā un profesionālajā veselības aprūpes darbā. | ||||||||
Kompetences: | Izprot pedagoģijas zinātnē ietverto kategoriju būtību un nozīmību, kompetenti spriež par pedagoģijas problemātiku, atbilstoši integrējot gūtās zināšanas ikdienas profesionālajā praksē. Demonstrē prasmi kompetenti un radoši organizēt savu darbu, kā arī veidot sadarbību ar kolēģiem, klientiem, pacientiem, studentiem. Prot identificēt pedagoģijas kategorijas ikdienas darbā (aprūpi, izglītošanu un audzināšanu), kritiski un argumentēti meklē un īsteno starpdisciplināras (veselības aprūpe, pedagoģija, psiholoģija u.c.) pieejas. Tiecas patstāvīgi pilnveidot profesionālo kompetenci. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektīvs. (1996). Cilvēks un dzīve socioloģijas skatījumā. Rīga: SIA RANTI. | ||||||||
2 | Geidžs, N. L., Berliners, D.,C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
3 | Anspaks, J. (2003). Pedagoģijas idejas Latvijā. Rīga: RaKa. | ||||||||
4 | Špona, A. (2004). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka. | ||||||||
5 | Zelmenis, V. (2000). Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Diekelmann, N. L. (2003). Teaching the Practitioners of Care: New Pedagogies for the Health Professions. University of Wisconsin Press. | ||||||||
2 | Stēnsgorda, P. (2004). Māte, bērni un tēvs. Rīga: Atēna. | ||||||||
3 | Gudjons, H. (2007). Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC. | ||||||||
4 | Rubene, Z., Krūmiņa, A., Vanaga, I. (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Monogrāfija. Rīga: RaKa. | ||||||||
5 | Rubene, Z. (2008). Kritiskās domāšanas izmantošana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. | ||||||||
6 | Rubene, Z. (2006). Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā. | ||||||||
7 | Bēme, G. (2003). Refleksijas par izglītības un kultūras kopsakarībām.Skolotājs, Nr. 4. |