Skip to main content

Health Paedagogy

Study Course Description

Course Description Statuss:Under Review
Course Description Version:2.00
Study Course Accepted:12.09.2019
Study Course Information
Course Code:PIC_004LQF level:Level 5
Credit Points:2.00ECTS:3.00
Branch of Science:Pedagogy; Branch PedagogyTarget Audience:Sports Trainer
Study Course Supervisor
Course Supervisor:Nora Jansone-Ratinika
Study Course Implementer
Structural Unit:Centre for Educational Growth
The Head of Structural Unit:Nora Jansone-Ratinika
Contacts: 
Study Course Planning
Full-Time - 1. Semester No.
Lectures (number)4Lecture Length (academic hours)2Total Contact Hours of Lectures8
Classes (number)4Class Length (academic hours)2Total Contact Hours of Classes8
Total Contact Hours16
Study course description
Preliminary Knowledge:
 
Objective:
 
Topic Layout (Full-Time)
No.TopicType of ImplementationNumberVenue
1 Lectures1.00auditorium
2 Classes1.00auditorium
3 Classes1.00auditorium
4 Lectures1.00auditorium
5 Classes1.00auditorium
6 Lectures1.00auditorium
7 Classes1.00auditorium
8 Lectures1.00auditorium
Assessment
Unaided Work:
 
Assessment Criteria:
 
Final Examination (Full-Time):Exam
Final Examination (Part-Time): 
Learning Outcomes
Knowledge: 
Skills: 
Competencies: 
Bibliography
No.Reference
1Autoru kolektīvs. (1996). Cilvēks un dzīve socioloģijas skatījumā. Rīga: SIA RANTI.
2Geidžs, N. L., Berliners, D.,C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC.
3Anspaks, J. (2003). Pedagoģijas idejas Latvijā. Rīga: RaKa.
4Špona, A. (2004). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka.
5Zelmenis, V. (2000). Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa.
1Diekelmann, N. L. (2003). Teaching the Practitioners of Care: New Pedagogies for the Health Professions. University of Wisconsin Press.
2Stēnsgorda, P. (2004). Māte, bērni un tēvs. Rīga: Atēna.
3Gudjons, H. (2007). Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC.
4Rubene, Z., Krūmiņa, A., Vanaga, I. (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Monogrāfija. Rīga: RaKa.
5Rubene, Z. (2008). Kritiskās domāšanas izmantošana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.
6Rubene, Z. (2006). Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā.
7Bēme, G. (2003). Refleksijas par izglītības un kultūras kopsakarībām.Skolotājs, Nr. 4.