.
Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2022 15:52:47
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_075 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Līga Savicka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, fizioloģija, ievads specialitātē. | ||||||||
Mērķis: | Studentiem vajadzētu iegūt zināšanas par PVO Starptautisko funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikāciju (SFK) un tās pielietošanu klīniskajā praksē rehabilitācijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselības jēdziens, izpratne par cilvēka funkcionēšanu un nespēju. PVO klasifikāciju saime. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | PVO Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija (SFK). Vadlīnijas SFK lietošanā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Funkcionālo spēju novērtējumi rehabilitācijā: pamatprincipi, rezultātu interpretēšana un to nozīme rehabilitācijas procesā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Funkcionēšanas izvērtējums. Invaliditātes ekspertīzes sistēma Latvijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Funkcionālo spēju novērtēšana bērniem. Kontekstu (vides un personālo faktoru) izvērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Invaliditātes biopsihosociālais modelis, SFK uzbūves pamatprincipi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | SFK lietošanas pamatprincipi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Funkcionēšanas novērtēšana rehabilitācijā. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselības jēdziens, izpratne par cilvēka funkcionēšanu un nespēju. PVO klasifikāciju saime. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | PVO Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija (SFK). Vadlīnijas SFK lietošanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Funkcionālo spēju novērtējumi rehabilitācijā: pamatprincipi, rezultātu interpretēšana un to nozīme rehabilitācijas procesā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Funkcionēšanas izvērtējums. Invaliditātes ekspertīzes sistēma Latvijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Funkcionālo spēju novērtēšana bērniem. Kontekstu (vides un personālo faktoru) izvērtēšana. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Invaliditātes biopsihosociālais modelis, SFK uzbūves pamatprincipi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | SFK lietošanas pamatprincipi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Funkcionēšanas novērtēšana rehabilitācijā. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas, situācijas uzdevumu analīze. Studiju kursu novērtējuma anketas aizpildīšana kursa noslēgumā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Semestra laikā individuāli (50%) un grupās (50%) veiktie mācību uzdevumi atbilstoši kursa tēmām | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs izskaidrot funkcionēšanas un nespējas jēdzienus, aprakstīt PVO SFK, nosaukt un definēt SFK ietvertos terminus, izklāstīt SFK praktiskās pielietošanas iespējas. | ||||||||
Prasmes: | Spēs analizēt vienkāršus klīniskos gadījumus lietojot SFK pamatprincipus, atlasīt un piemērot atbilstošus SFK kodus, izskaidrot funkcionālo spēju novērtēšanas pamatprincipus un novērtēt personas funkcionālās spējas pielietojot atsevišķus mērījumus. | ||||||||
Kompetences: | Spēs analizēt un interpretēt funkcionālo spēju vienkārša izvērtējuma rezultātus, noformulēt un izskaidrot to nozīmi rehabilitācijas procesā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija (SFK), PVO, Rīga, 2003. (izdevums akceptējams) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Invaliditātes likums | ||||||||
2 | Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.who.int/classifications/icf | ||||||||
2 | www.icf-research-branch.org | ||||||||
3 | www.icf-core-sets.org | ||||||||
4 | www.icf-casestudies.org | ||||||||
5 | http://www.eastin.eu | ||||||||
6 | https://www.sralab.org | ||||||||
7 | Veselības un darbspējas ekspertīzes ārstu valsts komisijas mājaslapa |