.
Klīniskā rehabilitoloģija pediatrijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.11.2022 15:41:31
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_223 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Gunta Kristapsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Cilvēka anatomija un fizioloģija, vēlamas zināšanas medicīnas ētikā, propedeitikā, fizioloģijā, ieskaitīts kurss „Rehabilitācijas pamati.“ | ||||||||
Mērķis: | Iegūt zināšanas par mūsdienīgu - holistisku skatījumu – funkcionēšanas traucējumiem, kas iegūti dažādu slimību un traumu gadījumā, to atpazīšanu, mūsdienīgiem risinājumiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bērna motorā attīstība, traucējumu identificēšana un novērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
2 | Cerebrālās triekas pacientu rehabilitācija. | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
3 | Reto slimību pacientu rehabilitācija. | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
4 | Multidisciplināra pieeja pusaudžu medicīnai un veselībai. | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
5 | Bērna motorā attīstība, traucējumu identificēšana un novērtēšana. Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Cerebrālās triekas pacientu rehabilitācija. Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Mioskeletālās sistēmas veselības traucējumi pediatrijas populācijā. Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | Pulmonoloģiskā rehabilitācija pediatrijā, tās uzdevumi. Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana. | Nodarbības | 0.50 | klīniskā bāze | |||||
9 | Bērnu un pusaudžu adipozitāte rehabilitācijas kontekstā.Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana. | Nodarbības | 0.50 | klīniskā bāze | |||||
10 | Bērna un ģimenes vajadzību apzināšana, izpratne, risinājumi. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavošanās pārbaudes darbiem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; • mutisko atbilžu kvalitāte; • teorētisko zināšanu pārbaudes mācību kursa laikā (mutiski un rakstiski); • noslēgumā tests. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: 1) iegūs pamatzināšanas par fizikālās un rehabilitācijas medicīnas mērķiem un uzdevumiem dažādos ārstēšanas posmos pacientiem ar internajām vai ķirurģiskajām saslimšanām, kā arī veselības aprūpes pakalpojumu plānošanu; 2) spēs novērtēt funkcionēšanas traucējumus saskaņā ar Starptautisko funkcionēšanas klasifikāciju; 3) iegūs pamatzināšanas par funkcionēšanas traucējumiem pacientiem ar dažādām slimībām, traumām. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs novērtēt funkcionēšanas traucējumus, novērtēt medicīnisko komplikāciju riskus. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes pacientu veselības un funkcionēšanas traucējumu novērtēšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Braddom’s Physical Medicine and Rehabilitation. 6th ed., 2021 | ||||||||
2 | DeLisa's physical medicine and rehabilitation : principles and practice / editor-in-chief, Walter R. Frontera ; editor emeritus, Joel A. DeLis. 6th ed. 2020 | ||||||||
3 | Pediatric Rehabilitation. Principles and Practice. 5th ed., May 28, 2015, ed. By Alexander M. D., Michael A., Matthews M. D., Dennis J. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Rehabilitation Medicine | ||||||||
2 | Archives of Physical Medicine and Rehabilitation |