.
Cilvēka funkcionēšana, nespēja un veselība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.08.2023 14:50:54
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_240 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Farmācija; Psiholoģija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, Fizioloģija, Vispārējā psiholoģija, Sabiedrības veselība | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt iespējas doktorantiem padziļināt priekšstatus par cilvēka funkcionēšanu biopsihosociālā skatījumā, PVO Starptautisko funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikāciju (SFK) un tās lietojumu funkcionēšanas novērtēšanā un intervences plānošanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselība un cilvēka funkcionēšana | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
2 | Funkcionēšanas novērtēšana | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Pieejas funkcionēšanas ierobežojumu mazināšanā | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas, situāciju uzdevumi. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība nodarbībās, savlaicīgi iesniegti un sekmīgi izpildīti patstāvīgā darba uzdevumi. Noslēgumā - kumulatīvs eksāmens (vidējais vērtējums par patstāvīgi veiktajiem uzdevumiem). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izpratīs veselības biopsihosociālos aspektu, spēs izskaidrot funkcionēšanas un nespējas jēdzienus, nosaukt un definēt Straptautiskās funkcionēšanas klasifikācijā (SFK) ietvertos terminus, izklāstīt SFK praktiskās pielietošanas iespējas. | ||||||||
Prasmes: | Spēs analizēt klīniskos gadījumus, lietojot SFK pamatprincipus, atlasīt un piemērot atbilstošus SFK kodus, izskaidrot funkcionēšanas novērtēšanas pamatprincipus un atlasīt piemērotus mērījumus, funkcionēšanas novērtēšanai. | ||||||||
Kompetences: | Spēs analizēt un interpretēt funkcionēšanas izvērtējuma rezultātus, noformulēt un izskaidrot to nozīmi ārstēšanas un rehabilitācijas procesā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija: SFK | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Global estimates of the need for rehabilitation based on the Global Burden of Disease study 2019: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2019. Alarcos Cieza, Kate Causey, et.al. | ||||||||
2 | Minyoung Lee & Hyun-Hee Heo. 2021. Investigating similarities and differences in health needs according to disability type using the International Classification of Functioning, Disability and Health, Disability and Rehabilitation. 43:26, 3723-3732, DOI: 10.1080/09638288.2020.1773941 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi |