.
Rehabilitācija pediatrijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.08.2024 15:37:02
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_242 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Dace Bērtule | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējas pamatzināšanas medicīniskajā rehabilitācijā un izpratne par bērna normālu un pataloģisku attīstību, labas angļu valodas zināšanas (jāspēj lasīt un analizēt zinātnisko literatūru). | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studējošo izpratni par uz pierādījumiem balstītu metožu pielietošanu rehabilitācijā darbā ar bērniem un jauniešiem, pediatrisko pacientu izmeklēšanu un terapijas plānošanu SFK kontekstā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Motorā attīstība un motorā mācīšanās. Uz pierādījumiem balstīta prakse un klīniskā spriešana rehabilitācijā pediatrijā. Teorētisko konceptu integrācija. Situācijas uzdevumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pediatrijas pacientu izmeklēšana SFK kontekstā. Standartizētu novērtēšanas instrumentu izmantošana pacientu izmeklēšanā un terapijas rezultātu izvērtēšanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Uz pierādījumiem balstīta terapeitiskā pieeja priekšlaicīgi dzimušu bērnu fiziskās un psihomotorās attīstības sekmēšanai | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pārejas posms uz pieaugušā dzīvi pacientiem ar paliekošiem funkcionēšanas traucējumiem – "Transition". | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Palīgtehnoloģiju izmantošana rehabilitācija pediatrijā (robottehnoloģijas, atgriezeniskās saites metodes, virtuālās realitātes tehnoloģijas). | Nodarbības | 1.00 | prakses vieta | |||||
6 | Patstāvīgā darba prezentācija. Diskusija par prezentācijas tēmu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavošanās regulārajām nodarbībām atbilstoši tēmai; patstāvīgais darbs mazajās grupās par norādīto tēmu pediatrijas pacientu izmeklēšanu SFK kontekstā; ievērojot uz pierādījumiem balstītas prakses un klīniskās spriešanas principus, atbilstoši norādītajam vai brīvi izvēlētam situācijas aprakstam, izvirzīt pētniecisko jautājumu, veikt informācijas meklēšanu, sagatavot prezentāciju (20 min.) un īsu rakstisku kopsavilkumu (A4 lapa), sniedzot atbildi uz izvirzīto pētniecisko jautājumu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • aktīva līdzdalība nodarbībās; • patstāvīgā grupu darba prezentācija; • patstāvīgā darba prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (OSKE) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par uz pierādījumiem balstītas prakses konceptu rehabilitācijas speciālista praksē pediatrijā, SFK koncepta pielietošanu pacientu izmeklēšanā un terapijas plānošanā. | ||||||||
Prasmes: | Spēj formulēt pētniecisko jautājumu, veikt informācijas meklēšanu, kritiski analizēt un izvērtēt pierādījuma līmeni. Spēj izvēlēties uz pierādījumiem balstītas pediatrijas pacientu novērtēšanas un terapijas metodes, pielietojot pamatotu argumentāciju to izvēlē. | ||||||||
Kompetences: | Spēj sintezēt apgūtās zināšanas un prasmes, lai veidotu uz pierādījumiem balstītu praksi rehabilitācijā pediatrijā. Savas kompetences ievaros dot ieguldījumu pētniecībā un organizācijas procesos bērnu ar funkcionēšanas traucējumiem ārsniecības un sociālajam atbalstam, tai skaitā pārejā uz pieagušā dzīves posmu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions (2nd ed.). Australia: Churchill Livingstone. | ||||||||
2 | Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo N. Orlin (Eds.). (2017). Campbell’s physical therapy for children. Elsevier/Saunders | ||||||||
3 | Murphy, K. P., McMahon, M. A., & Houtrow, A. J. (Eds.). (2020). Pediatric rehabilitation: principles and practice. Springer Publishing Company. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Richard J. Siegert (ed.). (2015). Rehabilitation goal setting: theory, practice, and evidence. CRC Press, Taylor & Francis Group | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas avoti (RSU Bibliotēkas abonētās datu bāzes, e-grāmatas)/ Electronic sources of information (databases subscribed to RSU Library, e-books) |