Pārlekt uz galveno saturu

Rehabilitācija pediatrijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.08.2024 15:37:02
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_242LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Dace Bērtule
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējas pamatzināšanas medicīniskajā rehabilitācijā un izpratne par bērna normālu un pataloģisku attīstību, labas angļu valodas zināšanas (jāspēj lasīt un analizēt zinātnisko literatūru).
Mērķis:
Sekmēt studējošo izpratni par uz pierādījumiem balstītu metožu pielietošanu rehabilitācijā darbā ar bērniem un jauniešiem, pediatrisko pacientu izmeklēšanu un terapijas plānošanu SFK kontekstā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Motorā attīstība un motorā mācīšanās. Uz pierādījumiem balstīta prakse un klīniskā spriešana rehabilitācijā pediatrijā. Teorētisko konceptu integrācija. Situācijas uzdevumi.Nodarbības1.00auditorija
2Pediatrijas pacientu izmeklēšana SFK kontekstā. Standartizētu novērtēšanas instrumentu izmantošana pacientu izmeklēšanā un terapijas rezultātu izvērtēšanā.Nodarbības1.00auditorija
3Uz pierādījumiem balstīta terapeitiskā pieeja priekšlaicīgi dzimušu bērnu fiziskās un psihomotorās attīstības sekmēšanaiNodarbības1.00auditorija
4Pārejas posms uz pieaugušā dzīvi pacientiem ar paliekošiem funkcionēšanas traucējumiem – "Transition".Nodarbības1.00auditorija
5Palīgtehnoloģiju izmantošana rehabilitācija pediatrijā (robottehnoloģijas, atgriezeniskās saites metodes, virtuālās realitātes tehnoloģijas).Nodarbības1.00prakses vieta
6Patstāvīgā darba prezentācija. Diskusija par prezentācijas tēmu.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavošanās regulārajām nodarbībām atbilstoši tēmai; patstāvīgais darbs mazajās grupās par norādīto tēmu pediatrijas pacientu izmeklēšanu SFK kontekstā; ievērojot uz pierādījumiem balstītas prakses un klīniskās spriešanas principus, atbilstoši norādītajam vai brīvi izvēlētam situācijas aprakstam, izvirzīt pētniecisko jautājumu, veikt informācijas meklēšanu, sagatavot prezentāciju (20 min.) un īsu rakstisku kopsavilkumu (A4 lapa), sniedzot atbildi uz izvirzīto pētniecisko jautājumu.
Vērtēšanas kritēriji:
• aktīva līdzdalība nodarbībās; • patstāvīgā grupu darba prezentācija; • patstāvīgā darba prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (OSKE)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par uz pierādījumiem balstītas prakses konceptu rehabilitācijas speciālista praksē pediatrijā, SFK koncepta pielietošanu pacientu izmeklēšanā un terapijas plānošanā.
Prasmes:Spēj formulēt pētniecisko jautājumu, veikt informācijas meklēšanu, kritiski analizēt un izvērtēt pierādījuma līmeni. Spēj izvēlēties uz pierādījumiem balstītas pediatrijas pacientu novērtēšanas un terapijas metodes, pielietojot pamatotu argumentāciju to izvēlē.
Kompetences:Spēj sintezēt apgūtās zināšanas un prasmes, lai veidotu uz pierādījumiem balstītu praksi rehabilitācijā pediatrijā. Savas kompetences ievaros dot ieguldījumu pētniecībā un organizācijas procesos bērnu ar funkcionēšanas traucējumiem ārsniecības un sociālajam atbalstam, tai skaitā pārejā uz pieagušā dzīves posmu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions (2nd ed.). Australia: Churchill Livingstone.
2Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo N. Orlin (Eds.). (2017). Campbell’s physical therapy for children. Elsevier/Saunders
3Murphy, K. P., McMahon, M. A., & Houtrow, A. J. (Eds.). (2020). Pediatric rehabilitation: principles and practice. Springer Publishing Company.
Papildu literatūra
1Richard J. Siegert (ed.). (2015). Rehabilitation goal setting: theory, practice, and evidence. CRC Press, Taylor & Francis Group
Citi informācijas avoti
1Elektroniskie informācijas avoti (RSU Bibliotēkas abonētās datu bāzes, e-grāmatas)/ Electronic sources of information (databases subscribed to RSU Library, e-books)