.
Veselības pratība, veselības uzvedība un veselības veicināšana rehabilitācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.03.2024 10:37:58
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_282 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zane Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas profesionālajā darbībā, psiholoģijas pamati profesionālajā darbībā, pedagoģijas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Uzlabot studējošo prasmes novērtēt veselībpratību un veselības uzvedību dažādām personu grupām (pacienti, viņu aprūpētāji, ārstniecības personas, ārstniecības atbalsta personas), un sagatavot izglītjošos materiālus veselībpratības uzlabošanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselībpratība, veselības uzvedība un veselībpratības uzlabošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Izglītojošo materiālu veidošana, veselībpratības uzlabošanai | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Vieglā un vienkāršā valoda veselības aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Veselības veicināšana rehabilitācijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās un semināros; situācijas uzdevumu analīze grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība nodarbībās un seminārā (20%); patstāvīgā grupu darba prezentācija (20%); paveiktā grupu darba rakstiska analīze un tās prezentācija (20%); iesniegts rakstiski noformēts patstāvīgais darbs (projekts) (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc kursa apguves studējošais iegūs izpratni par veselībpratības, veselības uzvedības un veselības veicināšanas pamatprincipus rehabilitācijā. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs novērtēt veselībpratību, veselības uzvedību un izglītojošos materiālus dažādām mērķgrupām. | ||||||||
Kompetences: | Spēs analizēt un pamatot veselības pratības, veselības uzvedības un veicināšanas un profilakses lomu ārstniecības personas profesionālajā darbībā un spēs pielietot apgūtās iemaņas praksē, veidojot veselības veicināšanas un profilakses izglītojošos materiālus un programmas, savas profesionālās darbības ietvaros. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Vieglā valoda. Rokasgrāmata. Latvijas Universitāte, 2022 | ||||||||
2 | Veselības psiholoģija. K. Mārtinsones un V. Sudrabas redakcijā. Rīgas Stradiņa universitāte, 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Vadlīnijas pašvaldībām veselības veicināšanā. Slimību profilakses un kontroles centrs, 2023 | ||||||||
2 | Dreeben-Irimia O. Patient Education in Rehabilitation. Jones & Bartlett Publishers, 2010. ISBN 1449617751, 9781449617752 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Slimību profilakses un kontroles centrs |