.
Inovāciju vadība starptautiskajā biznesā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:51
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_135 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vladimirs Rojenko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Starptautiskās ekonomiskās attiecībās, starptautiskajā mārketingā, tirgus pētījumos. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem zināšanas par inovācijas procesa vadīšanas īpatnībām un nozīmi starptautiskajā biznesā, izprast un spēt pielietot praksē inovatīvā menedžmenta teorijas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Inovācijas būtība un nozīme ekonomikas izaugsmē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Inovatīvā uzņēmējdarbība, tās īpatnības un riski. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Inovatīvas ekonomikas attīstības tendences Latvijā un pasaulē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Inovāciju vadīšanas būtība un īpatnības XXI gs. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Inovāciju mārketings. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Cilvēka loma inovācijas procesā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Inovāciju infrastruktūra. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Intelektuālais īpašums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Inovāciju aizsardzība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Inovatīvas darbības sociālie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Patstāvīgo darbu prezentācijas un zinātniskā diskusija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Inovācijas būtība un nozīme ekonomikas izaugsmē. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Inovatīvas ekonomikas attīstības tendences Latvijā un pasaulē. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Inovāciju vadīšanas būtība un īpatnības XXI gs. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Inovāciju mārketings. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Cilvēka loma inovācijas procesā. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Inovāciju infrastruktūra. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Intelektuālais īpašums. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Inovāciju aizsardzība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Inovatīvas darbības sociālie aspekti. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
11 | Patstāvīgo darbu prezentācijas un zinātniskā diskusija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgais darbs ietver sekojošus uzdevumus: 1. Literatūras analīze un apkopošana. 2. Patstāvīgais darbs – referāta sagatavošana par vienu no studiju kursa tēmām. (referāta sagatavošana paredz atsevišķas kursa tēmas padziļināto izpēti, tematiskas literatūras un citu informācijas avotu kontentanalīzi, teorētisko atzinumu praktiskās pielietošanas iespēju un/vai piemēru aprakstu, studenta viedokli par tēmas problemātiku, teorētiskās domas attīstības perspektīvu, referāta apjoms 8 – 10 lpp.) 3. Patstāvīga darba rezultātu prezentēšana. (vizuālas prezentācijas sagatavošana, zinātniskā diskusija ar kolēģiem un pasniedzējiem, kopējais prezentācijas ilgums ar diskusiju ne vairāk par 10 min.) 4. Kopsavilkumu sagatavošana (balstoties uz lekciju materiāliem un ieteikto literatūru). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Semināru un lekciju apmeklējums, dalība nodarbību aktivitātēs (diskusijas, debates) – obligāts, 20%; 2. Pastāvīgais darbs (referāts) un prezentācija – obligāts, 30%; 3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20%; 4. Eksāmens – obligāts, 30%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studentiem veidosies izpratne par inovācijas būtību, tās nozīmi starptautiskajā biznesā un ekonomikas attīstībā. Studenti iegūs zināšanas par inovācijas procesu, tās vadīšanas īpatnībām starptautiskajā biznesā; par inovatīvas domāšanas un radošuma aktivizācijas metodēm. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs argumentēti spriest un diskutēt par inovatīvas attīstības problemātiku un tendencēm starptautiskajā biznesā. Studentiem veidosies prasmes aktivizēt inovatīvo domāšanu, identificēt dzīvotspējīgas inovatīvas idejas, pielietot inovāciju vadīšanas teoriju atzinumus praktisko problēmu risināšanai. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēs patstāvīgi analizēt inovāciju attīstības tendences, identificēt aktuālus inovāciju attīstības trendus; objektīvi vērtēt inovatīvas idejas, to praktiskās īstenošanas un komercializēšanas iespējas; pieņemt lēmumus inovāciju vadīšanas jomā, identificēt riskus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ābeltiņa A. Inovācija – XXI gadsimta fenomens. R., SIA „Biznesa augstskola Turība”, 2008. | ||||||||
2 | Adners R. Skaties plašāk. Jaunā inovāciju stratēģija. R., Jumava, 2013. | ||||||||
3 | Boļšakovs S. Inovatīvā darbība. R., Jumava, 2008. | ||||||||
4 | Vedļa A. Inovatīvās darbības organizācija. R., Petrovskis & Co, 2007. | ||||||||
5 | Inovatīvā domāšana. R., Lietišķās informācijas dienests, 2007. | ||||||||
6 | Tidd J., Bessant J. Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. 5th edition. WILEY, 2013. | ||||||||
7 | Daft R. L. New Era of Management. 9th edition. South-Western Cengage Learning, 2014. | ||||||||
8 | Drucker P. Innovation and Entrepreneurship. Routledge Classics, New York, 2014. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ābeltiņa A. Inovatīvā uzņēmējdarbība grāmatā: Uzņēmējdarbības vide un tās attīstības aspekti. R., BAT, 2013. | ||||||||
2 | Roger Everett M. Diffusion of Innovations. 5th edition, Simon & Schuster, 2003. | ||||||||
3 | Čans Kims. V., Maborna R. Zilā okeāna stratēģija. Lietišķās informācijas dienests, Rīga, 2007. | ||||||||
4 | Poļakovs G. Rūpnieciskā īpašuma īpašnieka tiesības. R., Turība, 2001, 12-24 lpp. | ||||||||
5 | Rozenfelds J. Intelektuālais īpašums. R., Zvaigzne ABS, 2004. | ||||||||
6 | Inovācijas /grāmatu sērija “Sarunas ar pasaules biznesa līderiem”. SIA Lietišķās informācijas dienests, Rīga, 2009. | ||||||||
7 | Cagan Jonathan, Vogel Craig M. Creating Breakthrough Products: Innovation from Product Planning to Program Approval. FT Press, 2007. | ||||||||
8 | Drucker Peter. Management Challenges for the 21st Century. Elsevier Ltd., 2007. | ||||||||
9 | Florida, Richard L. The rise of the creative class: revisited. Basic Books, 2012. | ||||||||
10 | Howkins J. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. Penguin Books, 2013. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | LR Nacionālā industriālā politika. | ||||||||
2 | http://ec.europa.eu/eu2020/pdf/1_LV_ACT_part1_v1.pdf | ||||||||
3 | Latvijas nacionālais attīstības plāns 2014. – 2020. gadam. | ||||||||
4 | Latvijas attīstības stratēģija līdz 2030. g. | ||||||||
5 | „Eiropa – 2020”. | ||||||||
6 | Finansiālā atbalsta iespējas biznesa uzsācējiem. | ||||||||
7 | World Intellectual Property Organization. | ||||||||
8 | Latvijas Republikas patentu valde. | ||||||||
9 | European Patent Office. | ||||||||
10 | Žurnāls Forbes Latvija | ||||||||
11 | Žurnāls Kapitāls | ||||||||
12 | Organisation for Economic Co-operation and Development. (NB! statistiskā informācija) |