Pārlekt uz galveno saturu

Starptautiskais bizness un mārketings

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:14
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_181LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Laura Martinsone-Ozoliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas48
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mikroekonomika, makroekonomika.
Mērķis:
Sniegt studentiem zināšanas par starptautiskā biznesa un mārketinga jēdzienu būtību, apskatot to kā aktivitāšu un procesu kopumu mūsdienu starptautiskā biznesa vidē, analizējot pasaules ekonomikas mainīgo raksturu un galvenos globalizācijas virzītājus. Izpētīt starptautiskā biznesa un mārketinga nozīmi patērētāju, klientu, partneru un sabiedrības kontekstā, paskaidrojot, kā atšķiras valstu politiskā, ekonomiskā, tiesiskā sistēmas. Kursa ietvaros tiek analizēti starptautiskā biznesa uzsākšanas faktori, pētīta produktu adaptācija dažādiem tirgiem, ņemot vērā starpkultūru atšķirības, un mārketinga stratēģiju veidošana starptautiskajos tirgos, izmantojot radošās domāšanas paņēmienus un instrumentus, jaunu biznesa ideju attīstīšanai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Starptautiskā biznesa pasaule.Lekcijas1.00auditorija
2Starptautiski uzņēmumi, inovācijas un konkurētspēja.Lekcijas1.00auditorija
3Inovāciju ieviešana jūsu biznesā.Nodarbības2.00auditorija
4Starptautiskā kultūra.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Starptautiskā tirdzniecība.Lekcijas1.00auditorija
6Starptautiskās biznesa stratēģijas – daudznacionāla stratēģija.Lekcijas1.00auditorija
7Stratēģiskā vadība un organizēšanas stratēģija.Nodarbības2.00auditorija
8Funkcionālās zonas stratēģijas.Lekcijas1.00auditorija
9Latvijas uzņēmuma starptautiskās biznesa stratēģijas izstrāde.Nodarbības1.00auditorija
10Mārketinga koncepcija, pamatelementi.Lekcijas1.00auditorija
11Organizatoriskā motivācija apgūt starptautiskos tirgus.Lekcijas1.00auditorija
12Jauna produkta / pakalpojuma analīze.Nodarbības1.00auditorija
13Jaunākie zinātniskie pētījumi par starptautisko mārketingu un to ietekmējošajiem faktoriem.Nodarbības1.00auditorija
14Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma.Lekcijas1.00auditorija
15Preču un pakalpojumu starptautiska pielāgošana.Lekcijas1.00auditorija
16Starptautiskais mārketings, ārējo vidi ietekmējošie faktori.Lekcijas1.00auditorija
17Produkta pozicionēšana un reklamēšana starptautiskajā tirgū (gadījuma izpēte).Nodarbības1.00auditorija
18Starptautiskā mārketinga ārējo faktoru analīze (gadījuma izpēte).Nodarbības1.00auditorija
19Starptautiska produkta vadīšana un mārketings, starpkultūru atšķirības.Lekcijas1.00auditorija
20Pētniecisko darbu prezentācijas.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Starptautiskā biznesa pasaule.Lekcijas0.50
2Starptautiski uzņēmumi, inovācijas un konkurētspēja.Lekcijas0.50auditorija
3Inovāciju ieviešana jūsu biznesā.Nodarbības1.00auditorija
4Starptautiskā kultūra.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Starptautiskā tirdzniecība.Lekcijas0.50auditorija
6Starptautiskās biznesa stratēģijas – daudznacionāla stratēģija.Lekcijas0.50auditorija
7Stratēģiskā vadība un organizēšanas stratēģija.Nodarbības1.00auditorija
8Funkcionālās zonas stratēģijas.Lekcijas0.50auditorija
9Latvijas uzņēmuma starptautiskās biznesa stratēģijas izstrāde.Nodarbības1.00auditorija
10Mārketinga koncepcija, pamatelementi.Lekcijas1.00auditorija
11Organizatoriskā motivācija apgūt starptautiskos tirgus.Lekcijas0.50baseins
12Jauna produkta / pakalpojuma analīze.Nodarbības0.50auditorija
13Jaunākie zinātniskie pētījumi par starptautisko mārketingu un to ietekmējošajiem faktoriem.Nodarbības1.00auditorija
14Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma.Lekcijas1.00auditorija
15Preču un pakalpojumu starptautiska pielāgošana.Lekcijas0.50auditorija
16Starptautiskais mārketings, ārējo vidi ietekmējošie faktori.Lekcijas0.50auditorija
17Produkta pozicionēšana un reklamēšana starptautiskajā tirgū (gadījuma izpēte).Nodarbības0.50auditorija
18Starptautiskā mārketinga ārējo faktoru analīze (gadījuma izpēte).Nodarbības0.50auditorija
19Starptautiska produkta vadīšana un mārketings, starpkultūru atšķirības.Lekcijas0.50auditorija
20Pētniecisko darbu prezentācijas.Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studentiem, studiju kursa ietvaros, ir jāizstrādā pastāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlās kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3 – 4 studenti. 1. – 2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Prezentācijas notiks semināru nodarbībās, katras prezentācijas garums ir 20 minūtes. Kursa apguvei ārpus auditoriju darba laikā ir jābūt sistemātiskai. Jārēķinās, ka uz vienu auditorijas stundu (45 min.) vajag paredzēt vismaz 3 stundas ārpus auditoriju darba (kopsavilkumu, referātu darba veikšana, gatavošanās semināriem). Kursa apguvei nepieciešams sekot līdzi jautājumu izklāstam lekcijās, ievērot pasniedzēja norādījumus par gatavošanos semināru nodarbībām, kā arī izklāstīt un apgūt tēmu atbilstoši literatūras sarakstam. Atsevišķos gadījumos, saskaņojot ar pasniedzēju, lekciju kopsavilkumus un semināru darbus iespējams rakstīt, izmantojot arī citus literatūras avotus. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Sagatavošanās nodarbībām, proaktīva dalība un ieguldījums nodarbību laikā (diskusijas, grupas darbs, atsauksmes). Minimālās apmeklētības vai dalības prasības – 50% no visām nodarbībām. Semestra vidējais vērtējums, kas sastāv no: Semināra uzdevumi (25%); Kopsavilkumi (25%); Pētījuma prezentācija (25%); Aktīva dalība lekcijās (5%). Kopā pa semestri – 80%. Eksāmens – 20%. • Jāiesniedz visas nepieciešamās esejas un individuālais projekts. • Nodarbību laikā jāpaveic visi individuālie un grupas uzdevumi. • Studentiem, kuri neatbilst obligātajām apmeklējuma vai dalības prasībām (50% no visām lekcijām un semināriem), var atteikt atļauju mēģināt vai viņus var vērtēt.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie ir ieguvuši zināšanas par sekojošiem jēdzieniem: starptautiskais bizness, globalizācija, politiskā sistēma, ekonomiskā sistēma, tiesību sistēma, inovācijas, daudznacionāli uzņēmumi, organizācijas arhitektūra, starpkultūru pārvaldība, starptautiskā tirdzniecība un starptautiskās uzņēmējdarbības stratēģijas. Studējošie izprot, kā atšķiras valstu politiskā, ekonomiskā, tiesiskā sistēma; izprot, kā sociālās kultūras atšķirības ietekmē uzņēmējdarbību; novērtē, kā uzņēmums var gūt peļņu, paplašinoties visā pasaulē; nosaka dažādas globālās konkurences stratēģijas un to plusus un mīnusus; izprot, kā organizāciju var pielāgot stratēģijai, lai uzlabotu starptautiskā biznesa sniegumu; apraksta starptautiskā mārketinga koncepcijas attīstību un novērtē tās nozīmi biznesā; novērtē starpkultūru atšķirību nozīmi starptautiskajā mārketingā un to ietekmi uz uzņēmuma darbību starptautiskajā vidē.
Prasmes:Studējošie izmanto radošās domāšanas paņēmienus un instrumentus jaunu biznesa ideju izstrādei. Izstrādā starptautisku biznesa stratēģiju. Analizē un salīdzina dažādus risinājumus, lai uzlabotu uzņēmuma darbību starptautiskā biznesā. Demonstrē un aizstāv izstrādāto biznesa stratēģiju. Spēj analizēt jaunākās mārketinga tendences un integrēt tās uzņēmuma mārketinga aktivitātēs; novērtēt starptautiskā mārketinga un biznesa faktorus; spēj internacionalizēt preces un pakalpojumus.
Kompetences:Radoša un analītiska domāšana; lēmumu pieņemšana; ideju demonstrēšana un aizstāvēšana; spēj organizēt starptautiskā mārketinga pētījumus; spēj novērtēt starptautiskā mārketinga ārējos faktorus un to ietekmi uz uzņēmējdarbību; spēj novērtēt faktorus, kas ietekmē starptautiskā biznesa sākšanu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2Rugman A. M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
5Czinkota M. R., Ronkainen I. A. 2013. International Marketing. 10th Edition. Australia: South-Western Cengage Learning.
6Cateora P., Gilly M., Grohana J., 2013. International Marketing, 16th edition, McGraw Hill Irwin.
7Muhlbacher H., Leihs H., Dahringer L. 2006. International marketing: a global perspective. 3rd edition, London, Thomson.
Papildu literatūra
1Journal of the Academy of Marketing Science.
2Castano R., Eugenia Perez M., 2014. A matter of love: consumer's relationship with original brands and their counterfeits. Journal of Consumer Marketing, Santa Barbara, Vol. 31, p. 475.-482.
3Akgüna Ali Ekber, Keskinb Halit, Ayarc Hayat. 2014. Standardization and Adaptation of International Marketing Mix Activities: A Case Study. 10th International Strategic Management Conference, Gebze Institute of Technology, Kocaeli, Turkey, 609-618
Citi informācijas avoti
1Americam Marketing Asociation