.
Ievads socioloģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:03
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_021 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Socioloģijas teorija un vēsture | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Emīls Ķīlis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sociālās zinātnes vidusskolas līmenī | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par socioloģiju un socioloģisko zināšanu specifiku; ievadīt studentus socioloģiskajā domāšanā: iepazīstināt studentus ar socioloģijas pamatjēdzieniem un metodēm; palīdzēt veikt pāreju no ikdienas domāšanas uz socioloģisko analīzi; veidot izpratni par sociālajiem procesiem un dažādām pieejām to izpētei. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Socioloģija, zināšanas par sabiedrību un socioloģiskā iztēle | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Socioloģija, tās metodes un pētnieces loma | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Socioloģija un tās tradīcijas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Socioloģija, indivīda pieredze un sociālā pieredze (pirmā daļa) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Socioloģija, indivīda pieredze un sociālā pieredze (otrā daļa) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Socioloģija un zināšanas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Socioloģija un digitalizācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Socioloģijas nākotne | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Socioloģija, zināšanas par sabiedrību un socioloģiskā iztēle | Lekcijas | 0.50 | ||||||
Nodarbības | 0.50 | ||||||||
2 | Socioloģija, tās metodes un pētnieces loma | Lekcijas | 0.50 | ||||||
Nodarbības | 0.50 | ||||||||
3 | Socioloģija un tās tradīcijas | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | ||||||||
4 | Socioloģija, indivīda pieredze un sociālā pieredze (pirmā daļa) | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | ||||||||
5 | Socioloģija, indivīda pieredze un sociālā pieredze (otrā daļa) | Lekcijas | 0.50 | ||||||
Nodarbības | 0.50 | ||||||||
6 | Socioloģija un zināšanas | Lekcijas | 0.50 | ||||||
Nodarbības | 0.50 | ||||||||
7 | Socioloģija un digitalizācija | Lekcijas | 0.50 | ||||||
Nodarbības | 0.50 | ||||||||
8 | Socioloģijas nākotne | Lekcijas | 0.50 | ||||||
Nodarbības | 0.50 | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kopsavilkumi par izlasīto literatūru, atbildes uz semināru jautājumiem, prezentāciju sagatavošana, atbildes uz testa jautājumiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums (vismaz 75%) - 20%; aktivitāte semināros - 20%; vidusposma tests - 20%; gala tests - 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti ir apguvuši galvenās teorētiskās pieejas un pamatjēdzienus socioloģijā. | ||||||||
Prasmes: | Studenti prot sagatavot kopsavilkumu par izlasīto literatūru un prezentēt socioloģisku pētījumu rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti var argumentēti diskutēt par sociāliem procesiem, balstoties uz teorijām un pētījumu datiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bauman, Z., May, T. Thinking sociologically, Cambridge: Polity press, 2019. | ||||||||
2 | Bruce, S. Sociology: a very short introduction, Oxford: Oxford University Press, 2000. | ||||||||
3 | Giddens A. Sociology. 7th ed., Cambridge: Polity Press, 2013. | ||||||||
4 | Mills, C. W. The sociological imagination, Oxford: Oxford University Press, 1959. | ||||||||
5 | Tisenkopfs T. (zin.red.) Socioloģija Latvijā. LU Akadēmiskais apgāds, 2010. (jaunākais grāmatas izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Eriksons E. Identitāte: jaunība un krīze. 1998. | ||||||||
2 | Latvijas jaunatnes portrets: integrācija sabiedrībā un marginalizācijas riski. LU Akadēmiskais apgāds, 2009. | ||||||||
3 | Haralambos M., Heald R.M., Holborn M. Sociology: Themes and Perspectives. Collins Educational, 2004. | ||||||||
4 | Laķis P. Ievads socioloģijā, Zvaigzne ABC, 2002. | ||||||||
5 | Auers D., Gubins S. Latvijas demogrāfiskais portrets šodien...un rīt. Domnīca Certus, 2017. Pieejams no: http://certusdomnica.lv/wp-content/uploads/2017/05/Certus_L… | ||||||||
6 | Paula L., Korpa V. Socioloģija. LLU SZF, 2010. (jaunākais izdevums) | ||||||||
7 | Latvijas ģimenes paaudzēs. LU FSI, 2018. Pieejams no: http://petijumi.mk.gov.lv/sites/default/files/title_file/La… |