.
Prakse
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:04:39
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_182 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 20.00 | ECTS: | 30.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne; Sporta pedagoģija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Uģis Ciematnieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, spkrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgi apgūti pirms katra prakses posma studiju programmā iekļautie studiju kursi. | ||||||||
Mērķis: | Prakses mērķis ir teorētisko kursu un praktisko nodarbību laikā apgūto zināšanu, prasmju un iemaņu pielietošana praktiskā darbā, attīstot kompetences patstāvīgi, profesionāli un sociāli atbildīgi nodrošināt dažādu vecuma cilvēku veselības saglabāšanu, uzlabošanu un dzīves kvalitātes paaugstināšanu, izmantojot atbilstošus fiziskos vingrinājumus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pirmajā praksē. Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. Praktisko nodarbību prezentācija demonstrējot savas prasmes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pirmajā praksē. Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. Praktisko nodarbību prezentācija demonstrējot savas prasmes. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pirmajā praksē. Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. Praktisko nodarbību prezentācija demonstrējot savas prasmes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pirmajā praksē. Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. Praktisko nodarbību prezentācija demonstrējot savas prasmes. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavo prezentācijas par prakses vietu. Atzīmējot prakses norisi, ieguvumus un mīnusus. Otrajā un trešajā praksē sagatavo konkrētu saīsinātu specializācijas nodarbību un prezentē to. Izpilda prakses vadītāja uzdotos patstāvīgā darba uzdevumus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtē studenta prasmi prezentēt, pastāstot par prakses norisi, prakses vietu un iegūto pieredzi prakses laikā (20%). Sagatavotos prakses atskaites dokumentus, video failus par prakses nodarbību vadīšanu praksē. Otrajā un trešajā praksē - vērtē studenta prasmi novadīt specializācijas nodarbību 20 minūtes, atbilstoši nodarbības veida specifikai, klienta vecumposmam, lietot pareizu terminoloģiju un izmantot vingrošanas inventāru. Noteikta situācijas uzdevuma sagatavošana, kurā norādīts mērķis, ko klients vēlas sasniegt apmeklējot fitnesa klubu, sagatavot un izklāstīt treniņu programmu mēnesim un ilgtermiņā. Sagatavotos prakses atskaites dokumentus, video failus par prakses nodarbību vadīšanu praksē (80%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas un spēs: • aprakstīt nodarbību saturu un treniņu procesu, atbilstoši izvirzītajam mērķim un klienta vecumposmam; • sastādīt treniņa programmas un nodarbību plānus dažāda vecuma un sagatavotības cilvēkiem; • novērtēt nodarbību efektivitāti un rezultātus; • izskaidrot un dot instrukcijas un rekomendācijas par dažādiem fiziskiem vingrinājumiem; • novērtēt klienta fiziskās sagatavotības līmeni; • lietot nepieciešamos profesionālos paradumus, komunicējot ar klientiem. | ||||||||
Prasmes: | Prakses apguves rezultātā students pratīs: • izmantot atbilstošas treniņu metodes dažāda vecuma un sagatavotības klientiem; • izvēlēties atbilstošus fiziskos vingrinājumus, atbilstoši izvirzītajam mērķim; • veikt dažādus fiziskās sagatavotības novērtēšanas testus; • prezentēt dažāda veida fitnesa nodarbības patstāvīgi, plānojot nodarbības un sastādot programmas; • lietot atbilstošas prasmes komunikācijā ar visa vecuma klientiem. | ||||||||
Kompetences: | Studiju programmas apguves procesā studējošie būs attīstījuši kompetences un spēs: izstrādāt rekomendācijas fiziskai aktivitātei un nodarbību plānu dažāda vecuma klientiem, atkarībā no veselības stāvokļa, fiziskās sagatavotības un mērķiem, izmantojot iegūtās zināšanas. Izskaidrot un argumentēt klientiem par fizisko vingrinājumu nepieciešamību un lomu mūsdienu sabiedrībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sporta politikas pamatnostādnes 2021. - 2027. gadam. Pieejams: https://www.izm.gov.lv/lv/sporta-politikas-pamatnostadnes-20 21-2027gadam | ||||||||
2 | Physical Activity Guidelines Advisory Committee Scientific Report. 2018. Washington, DC: U.S. Department of Health and Human Services. | ||||||||
3 | Bompa, Tudor O. 2019. Periodization : theory and methodology of training / Champaign, IL : Human Kinetics | ||||||||
4 | Santana, Juan Carlos. 2016. Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics. 1 tiešsaistes resurss (274 p.) | ||||||||
5 | Gavin, James. Lifestyle Wellness Coaching / 2013. James Gavin, Madeleine Mcbrearty, Concordia University. 2nd edition. Champaign, IL : Human Kinetics. (261 p.) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Physical activity. WHO. 2020. | ||||||||
2 | Santana, Juan Carlos. 2016. Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.) | ||||||||
3 | Delavjē, F. 2007. Muskulatūras attīstīšana. Spēka vingrinājumi anatomiskā skatījumā. Zvaigzne ABC | ||||||||
4 | Līcis, R., u.c. 2015. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata. LTTC | ||||||||
5 | Dzenis, A., u.c. 2022. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava. | ||||||||
6 | Žīdens, J. u.c. 2008. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga. LTtc. | ||||||||
7 | Bess H. Marcus, Leighann Forsyth. 2009. Motivating People to be Physically Active. Human Kinetics. |