Pārlekt uz galveno saturu

Prakse

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:04:39
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_182LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:20.00ECTS:30.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātne; Sporta pedagoģijaMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Uģis Ciematnieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Cigoriņu iela 3, spkatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas8
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas8
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sekmīgi apgūti pirms katra prakses posma studiju programmā iekļautie studiju kursi.
Mērķis:
Prakses mērķis ir teorētisko kursu un praktisko nodarbību laikā apgūto zināšanu, prasmju un iemaņu pielietošana praktiskā darbā, attīstot kompetences patstāvīgi, profesionāli un sociāli atbildīgi nodrošināt dažādu vecuma cilvēku veselības saglabāšanu, uzlabošanu un dzīves kvalitātes paaugstināšanu, izmantojot atbilstošus fiziskos vingrinājumus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pirmajā praksē. Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. Praktisko nodarbību prezentācija demonstrējot savas prasmes.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pirmajā praksē. Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. Praktisko nodarbību prezentācija demonstrējot savas prasmes.Lekcijas4.00auditorija
Nodarbības6.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pirmajā praksē. Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. Praktisko nodarbību prezentācija demonstrējot savas prasmes.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pirmajā praksē. Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. Praktisko nodarbību prezentācija demonstrējot savas prasmes.Lekcijas4.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavo prezentācijas par prakses vietu. Atzīmējot prakses norisi, ieguvumus un mīnusus. Otrajā un trešajā praksē sagatavo konkrētu saīsinātu specializācijas nodarbību un prezentē to. Izpilda prakses vadītāja uzdotos patstāvīgā darba uzdevumus.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtē studenta prasmi prezentēt, pastāstot par prakses norisi, prakses vietu un iegūto pieredzi prakses laikā (20%). Sagatavotos prakses atskaites dokumentus, video failus par prakses nodarbību vadīšanu praksē. Otrajā un trešajā praksē - vērtē studenta prasmi novadīt specializācijas nodarbību 20 minūtes, atbilstoši nodarbības veida specifikai, klienta vecumposmam, lietot pareizu terminoloģiju un izmantot vingrošanas inventāru. Noteikta situācijas uzdevuma sagatavošana, kurā norādīts mērķis, ko klients vēlas sasniegt apmeklējot fitnesa klubu, sagatavot un izklāstīt treniņu programmu mēnesim un ilgtermiņā. Sagatavotos prakses atskaites dokumentus, video failus par prakses nodarbību vadīšanu praksē (80%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas un spēs: • aprakstīt nodarbību saturu un treniņu procesu, atbilstoši izvirzītajam mērķim un klienta vecumposmam; • sastādīt treniņa programmas un nodarbību plānus dažāda vecuma un sagatavotības cilvēkiem; • novērtēt nodarbību efektivitāti un rezultātus; • izskaidrot un dot instrukcijas un rekomendācijas par dažādiem fiziskiem vingrinājumiem; • novērtēt klienta fiziskās sagatavotības līmeni; • lietot nepieciešamos profesionālos paradumus, komunicējot ar klientiem.
Prasmes:Prakses apguves rezultātā students pratīs: • izmantot atbilstošas treniņu metodes dažāda vecuma un sagatavotības klientiem; • izvēlēties atbilstošus fiziskos vingrinājumus, atbilstoši izvirzītajam mērķim; • veikt dažādus fiziskās sagatavotības novērtēšanas testus; • prezentēt dažāda veida fitnesa nodarbības patstāvīgi, plānojot nodarbības un sastādot programmas; • lietot atbilstošas prasmes komunikācijā ar visa vecuma klientiem.
Kompetences:Studiju programmas apguves procesā studējošie būs attīstījuši kompetences un spēs: izstrādāt rekomendācijas fiziskai aktivitātei un nodarbību plānu dažāda vecuma klientiem, atkarībā no veselības stāvokļa, fiziskās sagatavotības un mērķiem, izmantojot iegūtās zināšanas. Izskaidrot un argumentēt klientiem par fizisko vingrinājumu nepieciešamību un lomu mūsdienu sabiedrībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Sporta politikas pamatnostādnes 2021. - 2027. gadam. Pieejams: https://www.izm.gov.lv/lv/sporta-politikas-pamatnostadnes-20 21-2027gadam
2Physical Activity Guidelines Advisory Committee Scientific Report. 2018. Washington, DC: U.S. Department of Health and Human Services.
3Bompa, Tudor O. 2019. Periodization : theory and methodology of training / Champaign, IL : Human Kinetics
4Santana, Juan Carlos. 2016. Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics. 1 tiešsaistes resurss (274 p.)
5Gavin, James. Lifestyle Wellness Coaching / 2013. James Gavin, Madeleine Mcbrearty, Concordia University. 2nd edition. Champaign, IL : Human Kinetics. (261 p.)
Papildu literatūra
1Physical activity. WHO. 2020.
2Santana, Juan Carlos. 2016. Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.)
3Delavjē, F. 2007. Muskulatūras attīstīšana. Spēka vingrinājumi anatomiskā skatījumā. Zvaigzne ABC
4Līcis, R., u.c. 2015. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata. LTTC
5Dzenis, A., u.c. 2022. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava.
6Žīdens, J. u.c. 2008. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga. LTtc.
7Bess H. Marcus, Leighann Forsyth. 2009. Motivating People to be Physically Active. Human Kinetics.