Pārlekt uz galveno saturu

Bērnu un jauniešu fitness

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:06:38
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_206LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Voldemārs Arnis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Cigoriņu iela 3, suukatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Anatomija, fizioloģija, vispārīgā vecumposmu attīstība, pedagoģijas pamati.
Mērķis:
Apgūt zināšanas par fizisko aktivitāšu nozīmi bērnu un jauniešu fiziskās un garīgās veselības nodrošināšanai. Iepazīstināt ar bērnu un jauniešu fitnesa tendencēm. Iemācīt plānot un realizēt vecumposmam atbilstošas nodarbības.
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Īss pārskats (atkārtojums) par vecumposmu attīstību, psiholoģiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām. Fizisko aktivitāšu nozīme un realizēšana bērniem un jauniešiem agrāk un mūsdienās. PVO ieteikumi bērnu un jauniešu fizisko aktivitāšu organizēšanā. Aktuālās problēmas (piedāvājuma klāsts bērnu un jauniešu fitnesa nodarbībām; kompetentu treneru trūkums).Lekcijas1.00auditorija
2Fizisko īpašību attīstīšana. Slodzes apjoms un intensitāte. Aktuālās problēmas (veselība: izmainīta stāja, aptaukošanās, nepietiekams svars u.c.).Lekcijas1.00auditorija
3Pedagoģiskie principi fizisko aktivitāšu (fitnesa nodarbību) vadīšanā pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem. Aktuālās problēmas (fiziskās aktivitātes ģimenē; veselīga dzīvesveida pamatprincipi ģimenē).Lekcijas1.00auditorija
4Pedagoģiskie principi fizisko aktivitāšu (fitnesa nodarbību) vadīšanā pamatskolas un vidusskolas vecuma jauniešiem. Aktuālās problēmas (bērnu ar īpašām vajadzībām, uzvedības traucējumiem, mācīšanās traucējumiem integrēšana fitnesa nodarbībās).Lekcijas1.00auditorija
5Pedagoģiskie principi fizisko aktivitāšu (fitnesa nodarbību) vadīšanā pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem. Nodarbības metodika, situāciju izspēle un analīze.Nodarbības1.00sporta zāle
6Pedagoģiskie principi fizisko aktivitāšu (fitnesa nodarbību) vadīšanā pamatskolas un vidusskolas vecuma jauniešiem. Nodarbības metodika, situāciju izspēle un analīze.Nodarbības1.00sporta zāle
7Fitnesa nodarbību atšķirības pieaugušajiem, bērniem un jauniešiem. Bērnu un jauniešu fitness Latvijā – nodarbību piedāvājums un cenas. Koordinācija un veiklība bērnu un jauniešu fitnesa nodarbībās.Nodarbības1.00sporta zāle
8Spēks un izturība bērnu un jauniešu fitnesa nodarbībās. Bērnu un jauniešu aptaukošanās Latvijā un Eiropā; tās risinājums. Dienas ritma, miega, uztura saistība ar bērnu un jauniešu fitnesa nodarbībām.Nodarbības1.00sporta zāle
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Izvēlēties vienu no piedāvātajām semināru tēmām un pāros vai patstāvīgi sagatavot prezentāciju. Students orientējas izvēlētajā tēmā. Patstāvīgā darba veikšanai jāizmanto dažāda literatūra, informācija, ko sniedz fitnesa klubi, pieredzējuši treneri u.c.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva līdzdalība lekcijās – 25%, tests par studiju kursā apgūto – 50%, treniņa programmas izveide – 25%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Kursa īstenošanas gaitā studenti pratīs: • izveidot treniņa programmu bērnam vai jaunietim (individuālā vai grupu nodarbība), izmantojot doto paraugu. Programmu veido patstāvīgi vai pāros.
Prasmes:Kursa noslēgumā studenti pratīs: • atšķirt bērnu un jauniešu treniņa īpatnības no pieaugušo treniņiem, • izvēlēties atbilstīgas treniņu metodes un paņēmienus darbā ar bērniem un jauniešiem, • pamatot fitnesa nodarbību nepieciešamību bērnu un jauniešu ikdienā.
Kompetences:• īstenot fitnesa treniņus bērniem un jauniešiem individuāli vai grupā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata – LTTC, 2008
2Vispusīgas fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata – LTTC, 2015
3World Health Organization. Global recommendations on physical activity for health. 2010. (skatīt tiešsaistē)