.
Sporta teorija, treniņu teorija, metodika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:22:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_229 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne; Sporta teorija un vēsture | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Veselības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Uģis Ciematnieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, fizioloģija, bioķīmija. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas par sporta pedagoģijas specifiskajām īpatnībām, iepazīstināt ar sporta un treniņu teorijas pamatjēdzieniem, līdzekļiem, metodēm un treniņu procesa filozofiskajiem pamatnosacījumiem. Radīt izpratni par kustību mācīšanas likumsakarībām, par treniņu sistēmām, par treniņu metodēm un principiālajām atšķirībām veselības sporta jomā, radīt prasmes attīstīt un pilnveidot biomotoro spēju kompleksu un metabolisko procesu efektivitāti, radīt prasmes treniņu procesa plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā atbilstoši vecumam, dzimumam un fiziskās kondīcijas individuālajām īpatnībām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sporta teorijas jēdziens, kustības, fiziskās sagatavotības iedalījums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Superkompensācija, adaptācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Slodze un tās jēdziens, iedalījums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Metodes sportā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Kustību apguves līmeņi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Cilvēka fiziskās īpašības, to attīstīšanas nosacījumi un kontrole | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
7 | Periodizācija un plānošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pārmaiņus nepārtrauktās metodes intensīvā un ekstensīvā varianta pielietošana fizisko aktivitāšu organizēšanā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Kompetenču un prasmju kontrole | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sporta teorijas jēdziens, kustības, fiziskās sagatavotības iedalījums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Superkompensācija, adaptācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Slodze un tās jēdziens, iedalījums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Metodes sportā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Kustību apguves līmeņi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Cilvēka fiziskās īpašības, to attīstīšanas nosacījumi un kontrole | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
7 | Periodizācija un plānošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pārmaiņus nepārtrauktās metodes intensīvā un ekstensīvā varianta pielietošana fizisko aktivitāšu organizēšanā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Kompetenču un prasmju kontrole | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošais veic patstāvīgos darbus par prasmju un iemaņu apguvi un fizisko īpašību apguvi, veido prezentāciju un videomateriālus prezentēšanai auditorijā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa gala vērtējumu veido kumulatīvais vērtējums par semestra pārbaudījumu un eksāmenu. Abas šīs sadaļas ir obligātas un jānokārto sekmīgi. Ja studējošais nav nokārtojis semestra pārbaudījumu, viņš nevar tikt pielaists pie eksāmena kārtošanas. Studiju kursa laikā izstrādā vienu semestra pārbaudījumu, kurš ir jāprezentē praktiskajā nodarbībā; pārbaudījums tiek vērtēts par atbilstību uzdotajai tēmai, lekcijas materiālam un veiktā darba kvalitātei. Pilnībā atbilstošs darbs summā tiek vērtēts ar 10 punktiem. Studējošie raksta eksāmenu, kurš sastāv no desmit jautājumiem, uz kuriem jāsniedz rakstiskas atbildes brīvā formā. Katrs pilnībā pareizi atbildēts jautājums tiek novērtēts ar vienu punktu. Summā maksimāli iespējams saņemt 10 punktus. Studiju kursa gala vērtējums sastāv no vidējā vērtējuma semestra pārbaudījumā un eksāmenā; gala vērtējums tiek izlikts tikai tad, ja katrā no vērtējumu sadaļām (semestra pārbaudījumā un eksāmenā) saņemti vismaz 4 punkti. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju rezultātā studenti iegūst pamata zināšanas sporta un treniņu teorijas jomā ar padziļinātu izpratni veselības sporta jomā attiecībā uz indivīda vecuma, dzimuma un fiziskās un veselības stāvokļa individuālajām īpatnībām. | ||||||||
Prasmes: | Jāprot testēt fiziskās sagatavotības līmeni, izvērtēt treniņu procesa efektivitāti un realizēt adekvātas izmaiņas treniņu procesā. | ||||||||
Kompetences: | Studiju rezultātā studenti spēs plānot, organizēt un vadīt veselību veicinošo treniņu procesu, galveno uzmanību veltot fizisko slodžu regularitātei un dozēšanas principiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektīvs. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata | ||||||||
2 | Jankovskis G., Beldava I., Līviņa B., Strēlis K., Čuriškis A. Skelets kustībā un veselība | ||||||||
3 | V.Krauksts, Treniņu teorijas pamati, Drukātava, 2006 | ||||||||
4 | Līga Aberberga - Augškalne. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem | ||||||||
5 | V.Krauksts, Darbspējas, trenētība, sportiskā forma un tās virsotne, Drukātava, 2008 | ||||||||
6 | V.Krauksts, Biomotoro spēju treniņu teorija, LSPA, 2000 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | В.Н.Платонов. Двигательные качества и физическая нодготовка спортсменов. Издательство "Спорт". 2019 | ||||||||
2 | Tudor.O.Bompa, G.Gregory Haff. Theory and Methodology of Training. | ||||||||
3 | Vladimir M.Zatsiorsky, William J.Kraemer. Science and Practice of Strength training. 2nd edition. | ||||||||
4 | V. Krauksts, Izturības bioloģijas un un treeniņu teorijas pamati, Drukātava, 2008 | ||||||||
5 | V.Krauksts, Fiziskā sagatavotībā. Kā to iegūt? Drukātava, 2005 | ||||||||
6 | V.Krauksts, Muskuļu trenēšanas bioloģiskie pamati, Drukātava, 2006 | ||||||||
7 | Pēteris Apinis. Cilvēks. |