.
Sabiedrības veselība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_084 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lauma Spriņģe | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības institūts | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv, +371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 64 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sabiedrības veselības pamati. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir veidot studentu izpratni un veicināt zināšanu apguvi par sabiedrības veselībā risināmo jautājumu daudzveidību. Iepazīstināt ar sabiedrības veselības problēmu izziņas metodēm un to izmantošanu sabiedrības veselības problēmu identifikācijā, kontrolē un mazināšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uz pierādījumiem balstīta sabiedrības veselība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Veselības statistika. Sabiedrības veselības pārraudzība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Profilakse | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Populācijas veselību raksturojošie rādītāji | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Hroniskās neinfekcijas slimības | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Sirds asinsrites slimības. Cukura diabēts. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Novecošanās. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Onkoloģija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Hroniskas plaušu slimības | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Psihiskā veselība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Bērnu un pusaudžu veselība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Mātes un bērna veselība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Ievainojumi un ārējie nāves cēloņi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Vardarbība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Atkarības | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Infekcijas slimības | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
17 | Infekcijas slimību globālie aspekti | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Situācijas analīze, statistisko datu apkopojumi ar analīzi, prezentāciju sagatavošana un prezentēšana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Darbs mazās grupās ar prezentācijām, situācijas analīze, rakstveida esejas, statistisko datu apkopojumi ar analīzi, rakstveida eksāmens. 1. Nodarbību apmeklējums, grupu darbi – obligāts. 2. Patstāvīgā darba par profilaksi izstrāde – 50%. 3. Eksāmens – 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Nosaukt sabiedrības veselības problēmu identificēšanas un analīzes metodes; uzskaitīt galvenās sabiedrības veselības problēmas un to cēloņus; izklāstīt problēmu risinājumu iespējas. | ||||||||
Prasmes: | Atlasīt sabiedrības veselības stāvokli raksturojošo informāciju; aprēķināt demogrāfiskos un slimību biežuma pamatrādītājus; sagatavot un prezentēt noteiktas sabiedrības veselības problēmas analīzi. | ||||||||
Kompetences: | Izmantojot sabiedrības veselību raksturojošos informāciju avotus, kritiski un salīdzinoši vērtēt sabiedrības veselības situāciju; pamatot uzdevumus sabiedrības veselības problēmu risināšanā; plānot sabiedrības veselības speciālista darbību konkrētā situācijā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Baltiņš, Māris. Lietišķā epidemioloģija. Zinātne, 2003. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Gillam, S., Yates, J. Padmanabhan Badrinath. Essential Public Health. Theory and Practice. 2nd Edition. Cambridge University Press. 2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | CDC, PVO datu bāzes un publikācijas www.cdc.gov; www.who.int | ||||||||
2 | Global Health Observatory (GHO) publikācijas www.who.int/gho/publications/en/index.html; Eiropas slimību profilakses un kontroles centra dati un publikācijas http://ecdc.europa.eu/en/Pages/home.aspx; |