.
Sporta un fitnesa terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.08.2024 15:29:50
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_032 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Svetlana Muhejeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas un prasmes vidusskolas kursa apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt veselības sporta terminoloģiju un veidot komunikatīvas kompetences darbībai akadēmiskajā un profesionālajā vidē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīšanās ar kursa prasībām. Ķermeņa daļas un orgānu sistēmas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kauli. Svarcelšanas ietekme uz kaulu blīvumu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Muskuļi un vingrošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Komunikācija ar klientiem, norādījumi vingrinājumiem. Sporta aprīkojums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Drošība sporta nodarbībās, sporta traumas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kardiorespirācijas sistēma. Fitnesa novērtējums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Uzturs un uztura bagātinātāji. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Fitnesa tendences. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīšanās ar kursa prasībām. Ķermeņa daļas un orgānu sistēmas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kauli. Svarcelšanas ietekme uz kaulu blīvumu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Muskuļi un vingrošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Komunikācija ar klientiem, norādījumi vingrinājumiem. Sporta aprīkojums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Drošība sporta nodarbībās, sporta traumas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kardiorespirācijas sistēma. Fitnesa novērtējums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Uzturs un uztura bagātinātāji. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Fitnesa tendences. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Katras tēmas leksiskā minimuma apguve, regulāra mājas darbu izpilde, veikto darbu pārbaude auditorijā, referātu sagatavošana, darbs ar vārdnīcām, papildmateriāliem un interneta resursiem terminu dziļākai izpratnei. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību apmeklējums, līdzdalība un atbilžu kvalitāte praktiskajās nodarbībās. Laikus un kvalitatītvi izpildīti darbi, sekmīgi uzrakstīti pārbaudes darbi pēc sarunu tēmu apguves (67% no gala vērtējuma). Mutvārdu eksāmens prezentācijas formātā (33% no gala vērtējuma). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs angļu valodā: • aprakstīt cilvēka ķermeņa daļu un orgānu funkcijas; • izklāstīt veselīga dzīvesveida principus; • izskaidrot dzīvesveida veida ietekmi uz cilvēka organismu; • nosaukt un paskaidrot dažādu sporta ierīču lietošanu; • aprakstīt sporta traumas un sniegt ieteikumus to ārstēšanā. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: lasīt speciālo literatūru, lietot atbilstošo leksiku komunikācijā ar klientiem, definēt jēdzienus un terminus, sagatavot referātu un prezentēt to. | ||||||||
Kompetences: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs praktistiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | McCarter, S. 2014 "Medicine 2 Students' Book" Oxford University Press | ||||||||
2 | JumpStart by WebMD | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Cech, D. J., Martin, S. 2012 "Functional Movement Development across the Lifespan" Elsevier Saunders | ||||||||
2 | Gratton, C., Jones, I. 2010 "Research Methods for Sports Studies" Routledge | ||||||||
3 | Kisner, C. , Colby, L.A., Borstad, J. 2018 "Therapeutic Exercise. Foundation and Techniques" F.A. Davis Company | ||||||||
4 | Mahan, L. K., Escott-Stamp, S., Raymond, J. L. 2012 "Krause's Food and the Nutrition Care Process" Elsevier Saunders | ||||||||
5 | Seely, J. 2013 "Effective Writing and Speaking" Oxford University Press | ||||||||
6 | Swain, D.P. (senior editor) 2014 "ACSM' Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. American College of Sports Medicine" Wolters Kluwer| Lippincott Williams & Wilkins | ||||||||
7 | Weinberg, R. S., Gould, D. 2015 "Foundation of Sport and Exercise Psychology" Human Kinetics | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Shape. Online fitness magazine |