Pārlekt uz galveno saturu

Biznesa angļu valoda un lakoniska rakstība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.08.2024 15:59:08
Par studiju kursu
Kursa kods:VC_119LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:8.00ECTS:12.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sniedze Vilde
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)35Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas70
Kopā kontaktstundas72
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)36Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas72
Kopā kontaktstundas72
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)13Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas26
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)14Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas28
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī.
Mērķis:
Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko lietošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Rakstiskā komunikācija biznesā. Lakoniska rakstībaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Produktivitāte un radošumsNodarbības2.00auditorija
3Paštēla veidošana un netiķeteNodarbības3.00auditorija
4Prezentāciju veidošana, publiska uzstāšanās un 'lifta runa'Nodarbības5.00auditorija
5Līderības valodaNodarbības3.00auditorija
6Ideju ģenerēšanas/diskutēšanas tehnikasNodarbības2.00auditorija
7Produkta koncepcijaNodarbības4.00auditorija
8Tirgus izpēteNodarbības4.00auditorija
9Konkurentu analīzeNodarbības3.00auditorija
10Vīzija, misija un vērtībasNodarbības4.00auditorija
11Korporatīvā komunikācijaNodarbības4.00auditorija
12Zīmola veidošanaNodarbības3.00auditorija
13Komandas izveide; motivācijaNodarbības6.00auditorija
14Darba intervijasNodarbības4.00auditorija
15Virzība tirgū un mārketinga plānsNodarbības4.00auditorija
16Klientu apkalpošana, lietišķā saraksteNodarbības4.00auditorija
17Komunikācija ar masu medijiem; Krīzes komunikācijaNodarbības3.00auditorija
18Konstruktīva saziņa; debatesNodarbības3.00auditorija
19Starpkultūru komunikācijaNodarbības3.00auditorija
20Komunikācijas ētikaNodarbības3.00auditorija
21Kopsavilkuma veidošana, kritiskā domāšana, medijpratībaNodarbības3.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Rakstiskā komunikācija biznesā. Lakoniska rakstībaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
2Produktivitāte un radošumsNodarbības1.00auditorija
3Paštēla veidošana un netiķeteNodarbības1.00auditorija
4Prezentāciju veidošana, publiska uzstāšanās un 'lifta runa'Nodarbības5.00auditorija
6Ideju ģenerēšanas/diskutēšanas tehnikasNodarbības1.00auditorija
7Produkta koncepcijaNodarbības3.00auditorija
8Tirgus izpēteNodarbības2.00auditorija
9Konkurentu analīzeNodarbības1.00auditorija
11Korporatīvā komunikācijaNodarbības1.00auditorija
12Zīmola veidošanaNodarbības1.00auditorija
13Komandas izveide; motivācijaNodarbības1.00auditorija
14Darba intervijasNodarbības3.00auditorija
19Starpkultūru komunikācijaNodarbības1.00auditorija
20Komunikācijas ētikaNodarbības1.00auditorija
21Kopsavilkuma veidošana, kritiskā domāšana, medijpratībaNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie patstāvīgo darbu veic gan individuāli, gan grupās: gatavo prezentācijas, veic rakstiskos uzdevumus, sagatavo aptaujas anketas, preses konferences jautājumus, raksta ziņojumus, meklējot terminus. Studējošo pienākums ir kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva piedalīšanās nodarbībās; laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; mutisko atbilžu kvalitāte; sagatavotas un sniegtas prezentācijas atbilstoši kursa tēmām. Kursa beigās rakstisks un mutisks (prezentācija) eksāmens. Rakstiskajā daļā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un teorija apguve. Mutiskajā daļā studenti prezentēs savu uzņēmumu. Tiks vērtēta satura, prezentācijas un valodas atbilstība. Prasības kredītpunktu iegūšanai (kursa novērtējuma struktūra): Gala vērtējums tiek aprēķināts: Obligātie pārbaudījumi – gala projektu prezentācijas – 70%; Citi pārbaudījumi (darbs semināros, e-studiju uzdevumi, mājas darbi) – 10%; Eksāmens – 20%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti: • zinās ekonomikā un uzņēmējdarbībā visbiežāk izmantojamos terminus studiju un turpmākā darba mērķiem, atpazīs un reproducēs apgūto leksiku profesionālā vidē, komunicējot ar klientiem, darījumu partneriem, atšķirs lietišķo/darījumu valodas stilu, atradīs sev vajadzīgo rakstisko un mutisko informāciju.
Prasmes:Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • iegūt informāciju un izteikt savu viedokli, izmantojot apgūto terminoloģiju; • izskaidrot galvenos jēdzienus biznesa terminoloģijā un praktiski tos lietot; • sastādīt reklāmtekstus, rakstīt ziņojumus, lietišķas vēstules un kopsavilkumus; • sagatavot un sniegt prezentācijas; • uzstāties sapulcēs, izteikt priekšlikumus ētiskā, konstruktīvā un pārliecinošā veidā; • komunicēt ar medijiem; • piedalīties debatēs.
Kompetences:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju profesionālās komunikatīvās situācijās, kā arī rakstveidā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Market Leader, Intermediate, Upper-intermediate, Advanced, D.Cotton, Longman, 2011.
2Intelligent Business, Intermediate, Upper-intermediate Level, T. Trappe, Longman, 2009.
3BEC Vantage Masterclass, N.O’Drisco, Oxford University Press, 2008.
4Business English Handbook, Advanced, Paul Emmerson, Macmillan, 2007.
5English for Business Studies, Ian MacKenzie, Cambridge University Press, 2006.
6Practical Presentation Skills: Authenticity, Focus & Strength, Brandt Johnson, Nicolas Brealey Publishing, 2019
7New Business Matters, Mark Powell, Thomson, 2004.
Papildu literatūra
1Longman Business English Dictionary, Pearson Longman, 2007.
2BEC Vantage, Books 1, 2, 3, 4, Cambridge University Press, 2009.
3BEC Higher, Books 1, 2, 3, 4, Cambridge University Press, 2009.
4Powerhouse, Upper Intermediate, Davids Evans, Pearson, 2000.
5Business Grammar Builder, Paul Emmerson, Macmillan, 2004.
6Oxford Business English Grammar and Practice, Michael Duckworth, Oxford University Press, 2002.
Citi informācijas avoti
1www.harvardbusinessreview.com
2www.forbes.com
3www.ft.com
4www.economist.com
5www.accel-team.com
6www.thetimes.co.uk