.
Mākslu terapija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:23.08.2024 14:03:37
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_064 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Vende-Kotova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Radīt iespēju audiologopēdijas studentiem iepazīt mākslu terapiju, tās metodes un to specifiku dažādās specializācijās, veidot izpratni par savstarpējās sadarbības iespējām starp audiologopēdiem un mākslu terapeitiem multidisciplinārā komandā, praktisko nodarbību ar simulācijas palīdzību laikā apgūt metodes un tehnikas, kuras savas kompetences robežās var pielietot savā profesijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vizuāli plastiskā mākslu terapija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Mūzikas terapija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Deju un kustību terapija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Drāmas terapija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi lasīt norādītos avotus un literatūru, lai veiksmīgi uzrakstītu eseju "Mana, kā topošā ...... pieredze mākslu terapijām". Kursa atgriezeniskās saites aptaujas aizpildīšana | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Esejas "Mana, kā topošā audiologopēda pieredze mākslu terapijā" uzrakstīšana un savlaicīga iesniegšanas pasniedzējai norādītajā datumā (60% no vērtējuma). Kontroldarbs (40% no vērtējuma). Prasības esejai: jāreflektē par savu pieredzi praktiskajās nodarbībās, bet arī jāizskaidro kā viņi, kā topošie..., saredz sadarbību ar mākslu terapeitu multidisciplinārā komandā. Balstoties uz literatūras apguvi, lekcijās iemācīto un piedzīvoto, esejā ir arī jāizskaidro, ar ko mūzikas terapija atšķiras no audilogopēdijas. Laikā neiesniegti darbi ietekmē kopējo vērtējumu. ''Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts. Katras nodarbības noslēgumā, students papildus iesniedz darba lapu, kas aizpildīta atbilstoši e-vidē norādītajiem kritērijiem un, kritēriju izpildes gadījumā, saņem vērtējumu “ieskaitīts” | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students nosauc un raksturo, kādas ir mākslu terapijas specializācijas, to galvenās teorētiskās pamatnostādnes, teorētiskās pieejas, to, ar kādām pacientu grupām mākslu terapeiti strādā, raksturo, kā audiologopēds varētu sadarboties ar mākslu terapeitu multidisciplinārā komandā, salīdzina atšķirības starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu. | ||||||||
Prasmes: | Izvēlas vispiemērotākās sadarbības iespējas ar mākslu terapeitu, savas kompetences robežās pielieto mākslu terapijas metodes un tehnikas. | ||||||||
Kompetences: | Studenti formulē un pamato, kas ir mākslu terapija, kādas ir tās specializācijas un ar ko tā atšķiras no audiologopēdijas, skaidro turpmākās sadarbības iespējas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K. & Krevica, E. (sast.) (2014). Mākslu terapija dažādām klientu / pacientu grupām. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. (red.) (2011). Mākslu terapija. RaKa: Rīga. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. (sast.) (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: RaKa. | ||||||||
4 | Mārtinsone, K. (sast.) (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Vassiliki, K. (2006). Arts therapies : a research-based map of the field. Edinburgh : Elsevier Churchill Livingstone | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Brooke, S. (2006). Creative arts therapies manual : a guide to the history, theoretical approaches, assessment, and work with special populations of art, play, dance, music, drama, and poetry therapies. Springfield, Ill. : Charles C. Thomas Publisher Ltd | ||||||||
2 | Mārtinsone K., Mihailova S., Mihailovs I.J., Majore-Dūšele I., Paipare M. (2008). Mākslu terapija un tās attīstības konteksti (integratīvi eklektiskā pieeja Latvijā). Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Art therapy | ||||||||
2 | DKT | ||||||||
3 | Mūzikas terapija | ||||||||
4 | Drāmas terapija |