.
Psihologa profesionālā darbība un ētika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.08.2024 13:24:53
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_310 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zane Gulbe | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, kfkorsu[pnkts]lv, +371 67409183 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studējošos ar psihologa darbības specifiku dažādās vidēs, psihologa darbību reglamentējošo likumdošanu, dokumentāciju psihologa profesonālajā darbā, profesijas standartu un psihologa darba ētiku. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija ieskats par studiju kursa saturu, vērtēšanas kritērijiem un pārbaudījumiem. | Lekcijas | 2.00 | MITC | |||||
2 | Atšķirības starp psihiatru, psihologu, psihoterapijas speciālistu un ārstu-psihoterapeitu. | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
3 | Psihologa sadarbība ar citu profesiju pārstāvjiem. Psihologa profesionālās darbības jomas | Lekcijas | 2.00 | MITC | |||||
4 | Psihologu likums | Lekcijas | 2.00 | MITC | |||||
5 | Psihologu noteikumi un profesijas standarts | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
6 | Psihologa profesionālās darbības regulējums un saistošā dokumentācija psihologa darbā | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
7 | Vispārīgie ētiskie aspekti psihologa profesionālajā darbībā | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
8 | Ētiskie un tiesiskie aspekti psihologa profesionālajā darbībā - īstenojot psiholoģisko palīdzību attālināti | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
9 | Psihohigiēna. Dzīvesspēks | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija ieskats par studiju kursa saturu, vērtēšanas kritērijiem un pārbaudījumiem. | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
2 | Atšķirības starp psihiatru, psihologu, psihoterapijas speciālistu un ārstu-psihoterapeitu. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
3 | Psihologa sadarbība ar citu profesiju pārstāvjiem. Psihologa profesionālās darbības jomas | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
4 | Psihologu likums | Lekcijas | 1.00 | MITC | |||||
5 | Psihologu noteikumi un profesijas standarts | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
6 | Psihologa profesionālās darbības regulējums un saistošā dokumentācija psihologa darbā | Lekcijas | 0.50 | MITC | |||||
7 | Vispārīgie ētiskie aspekti psihologa profesionālajā darbībā | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
8 | Ētiskie un tiesiskie aspekti psihologa profesionālajā darbībā - īstenojot psiholoģisko palīdzību attālināti | Lekcijas | 0.50 | MITC | |||||
9 | Psihohigiēna. Dzīvesspēks | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lai sekmīgi nokārtotu šo studiju kursu: - Izpildīti visi e-vidē (e-studijās) ievietotie testi – testu rezultātu vidējais vērtējums vismaz 4 balles. Visu iegūto vērtējumu baļļu kopusumma – gala vērtējums lekciju kursā vismaz 4 balles. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | - Dalība lekcijās un seminārnodarbībās (10%). - 3 īso testu rezultāti (e-studijās) (20%). - 4. testa, kas ietver gan atvērtos, gan slēgtos jautājumus, rezultāti (e-studijās) (20%). - Gadījuma apraksts, kas ietver psihologa profesionālās darbības pārkāpumu (precīzi, jāatzīmē un jānorāda pārkāpums, tā skaidrojums) (25%). - Psihologa profesionālās darbības pārkāpuma, neprofesionalitātes atšifrēšana gadījuma aprakstā (precīzi un detalizēti, paužot izpratni) (25%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti raksturo psihologa darbību dažādās profesionālās darbības jomās, pārzina psihologa darbības pamatprincipus. Studenti brīvi orientējas psihologu ētikas kodeksā. | ||||||||
Prasmes: | Studenti patstāvīgi pielieto psihologa darbību reglamentējošo dokumentāciju, lai analizētu ar psihologa darbu saistītas situācijas. Izmanto ētikas kodeksu, lai analizētu ētiski jūtīgas profesionālās situācijas. | ||||||||
Kompetences: | Studenti pauž empātijas un cieņas pilnu attieksmi pret klientu/pacientu un ētisko jūtīgumu, risinot profesionālās darbības jautājumus un ētiskās dilemmas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Psihologu ētikas kodekss. Izdots saskaņā ar Psihologu likuma 7.panta ceturtās daļas 3.punktu. | ||||||||
2 | European association of professional psychologists associations. Meta-code of ethics. |